Prosto w serce cz.1 | Zadania Towarzyszy | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Prosto w serce
Uaktywnienie questu
W celu uaktywnienia tego questu musisz ukończyć nadrzędny quest Srebrna Ręka i następnie wykonać dwa poboczne zadania zlecone przez Aelę (poboczne questy otrzymywane od innych Towarzyszy nie są wliczane, ale oczywiście również możesz się nimi zająć). Już po zaliczeniu dwóch misji powróć do Aeli i wypytaj ją o inne zlecenia, a zostaniesz odesłany do Kodlaka, który najwyraźniej chce się z Tobą spotkać (powyższy screen). Łowczyni poprosi Cię jednocześnie żeby nie wyjawić Kodlakowi sekretu związanego z wilkołakami.
Odblokowany quest Towarzyszy: Prosto w serce
Nowy cel główny: Pomów z Kodlakiem Białowłosym
Kodlaka Białowłosego najprawdopodobniej odnajdziesz w jego pokoju w kwaterach mieszkalnych w Jorrvaskr (powyższy screen). Usiądź zgodnie z prośbą tarczownika na lewym krześle, bo dopiero wtedy rozmowa będzie się mogła oficjalnie rozpocząć. Odpowiedź na pytanie o wilkołaki nie odegra dużego znaczenia. Tak czy siak dowiesz się o zawartym kilkaset lat temu pakcie z wiedźmami i o tym jak wiedźmy oszukały Towarzyszy, przez co po śmierci ich dusze nie trafiają do Sovngardu. Kodlak stwierdzi, że ma pomysł na wyzwolenie zakonu z klątwy i poprosi Cię o wyruszenie do siedziby wiedźm. Misja polegać będzie mianowicie na zabiciu co najmniej jednej wiedźmy (najlepiej wszystkich - cel opcjonalny) i dostarczeniu jej głowy.
Nowy cel główny: Zdobądź głowę wiedźmy z Glenmoril
Nowy cel opcjonalny: Wybij wiedźmy z Glenmoril
Opuść sanktuarium Jorrvaskr. Zanim wyruszysz w podróż proponuję zaprosić kogoś do drużyny, bo w tej misji w ramach wyjątku nie będzie Ci towarzyszył żaden z tarczowników. Otwórz mapę świata i odszukaj Sabat Glenmoril (powyższy screen). Lokacja ta znajduje się w południowej części mapy. Jeżeli odkryłeś już to miejsce, to najlepiej oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku wyprawę proponuję rozpocząć w Rorikstead i skierować się na południe lub w Falkret i skierować się na północny-zachód.
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu; 2 - Miejsce pobytu pierwszej wiedźmy; 3 - Miejsca pobytu pozostałych wiedźm.
Do jaskini będącej siedzibą wiedźm najlepiej jest zbliżyć się od północnej strony, bo znajduje się tu utwardzona ścieżka (powyższy screen), przez co nie będziesz się musiał nigdzie wspinać. Zlokalizuj dość duże wejście do jaskini i skorzystaj z niego by przenieść się do lokacji Sabat Glenmoril.
Udaj się na południowy-zachód, po czym skręć na północny-zachód. Wkrótce dotrzesz do miejsca pobytu pierwszej wiedźmy z Glenmoril (powyższy screen). Generalnie obowiązują tu zbliżone reguły walki do wiedźmokruków, z którymi być może miałeś już do czynienia. Istotne jest w rezultacie to żeby wiedźmę możliwie jak najszybciej zabić, bo w przeciwnym wypadku może sobie wezwać na pomoc inne potwory. Nawet jeżeli tak się stanie nie przestawaj jej atakować, bo przywołane istoty zginą razem z nią. Warto też odpowiednio wcześniej zwiększyć swoją odporność na żywioł ognia, bo niemal pewne jest to, że zostaniesz "powitany" wystrzelonymi w Twoją stronę kulami ognia.
Walcz do momentu, w którym wiedźma zginie. Koniecznie zbadaj jej zwłoki, zabierając ze sobą przede wszystkim głowę wiedźmy z Glenmoril (powyższy screen). Musisz teraz zadecydować czy chcesz już opuścić to miejsce, czy wolisz zająć się jeszcze czterema pozostałymi wiedźmami.
Nowy cel główny: Wróć do Kodlaka
Jeżeli zamierzasz zabić także inne wiedźmy, to polecam skorzystać z zamieszczonej wcześniej mapki, pokazującej ich kryjówki. Schemat walk praktycznie nie będzie się niczym różnił, poza tym, że niektórym wiedźmom mogą towarzyszyć słabe pająki śnieżne. Atakuj każdą z wiedźm na wszelkie możliwe sposoby do momentu gdy zginie. Warto przy okazji dodać, że dobrym pomysłem jest zbieranie głów innych wiedźm, bo mogą Ci się one przydać w pobocznych questach.
Niezależnie od tego czy zabiłeś tylko jedną wiedźmę czy wszystkich pięć, musisz opuścić lokację Sabat Glenmoril i powrócić do Białej Grani. Po dotarciu w okolice Jorrvaskr okaże się, że pod Twoją nieobecność przypuszczony został atak na sanktuarium, przy czym członkowie Srebrnej Ręki zostali pokonani (powyższy screen).
Wejdź do sanktuarium gdzie automatycznie powinien do Ciebie podbiec Vilkas (powyższy screen). Od tarczownika dowiesz się, że łowcom wilkołaków udało się zabić Kodlaka Białowłosego, a także ukraść wszystkie fragmenty Wuuthrada. Vilkas postanowi zaatakować główną siedzibę Srebrnej Ręki. Jako że tarczownik pragnie od razu wyruszyć na tę misję nie będziesz musiał wykonywać żadnych dodatkowych zadań w oczekiwaniu na odblokowanie kolejnego nadrzędnego questu.
Odblokowany quest Towarzyszy: Zaplanowany odwet