Uwięzienie smoka | Upadły | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się dokładny opis przejścia uwięzienia smoka Odahviinga. Pojmanie smoka jest częścią głównego zadania Upadły i w zrealizowaniu tego planu pomoże głównemu bohaterowi nowy Krzyk Mocy - "Wezwanie Smoka". Pomyślnie wykonana akcja pozwoli na przesłuchanie schwytanego smoka.
- Nowy cel główny: Naucz się Krzyku, dzięki któremu wezwiesz Odahviinga
- Nowy cel główny: Zastaw pułapkę na Odaahvinga; Nowy cel główny: Wezwij Odaahvinga do Smoczej Przystani
- Nowy cel główny: Pokonaj i schwytaj Odaahvinga
- Nowy cel główny: Przesłuchaj Odaahvinga
Nowy cel główny: Naucz się Krzyku, dzięki któremu wezwiesz Odahviinga
Jeżeli w ramach głównego questu Niekończąca się pora roku wziąłeś udział w rokowaniach pokojowych pomiędzy Cesarskim Legionem, a Gromowładnymi, to by zaliczyć ten konkretny cel nie będziesz w ogóle musiał opuszczać sali obrad w klasztorze w Wysokim Hrothgarze. W takiej sytuacji zaczekaj jedynie aż po zakończeniu oficjalnej części negocjacji Esbern dojdzie do głosu (powyższy screen), przekazując Ci wiedzę na temat Słowa Mocy - Śnieg, Wezwanie Smoka, Słowa Mocy - Łowca, Wezwanie Smoka oraz Słowa Mocy - Skrzydło, Wezwanie Smoka. Słowa te pomogą Ci w przywołaniu do Smoczej Przystani konkretnego smoka, a konkretnie Odahviinga.
Jeżeli nie brałeś w ogóle udziału w rokowaniach pokojowych, co było spowodowane natychmiastową zgodą jarla Białej Grani na wykorzystanie jego zamku do złapania smoka, to będziesz dysponował większą swobodą działania. W takiej sytuacji możesz wybrać się do Gardła Światła i porozmawiać z Paarthurnaxem (o ile jeszcze żyje; powyższy screen) lub udać się do Niebiańskiej Przystani i porozmawiać z Esbernem. Podobnie jak wyżej, pozyskasz wiedzę na temat Słowa Mocy - Śnieg, Wezwanie Smoka, Słowa Mocy - Łowca, Wezwanie Smoka oraz Słowa Mocy - Skrzydło, Wezwanie Smoka.
Niezależnie od rozwoju wydarzeń doprowadzisz do odblokowania nowego Krzyku o nazwie Wezwanie Smoka.
Nowy cel główny: Zastaw pułapkę na Odaahvinga; Nowy cel główny: Wezwij Odaahvinga do Smoczej Przystani
Otwórz mapę świata i skorzystaj z opcji szybkiej podróży, wybierając się do Smoczej Przystani. Po dotarciu do posiadłości zlokalizuj jarla Białej Grani i w trakcie krótkiej rozmowy potwierdź chęć rozpoczęcia akcji uwięzienia smoka. Udaj się teraz do północno-wschodniej części posiadłości i otwórz bramę prowadzącą do lokacji Smocza Przystań, wielka galeria (powyższy screen).
Po dotarciu do galerii wybierz się w stronę widocznego w oddali punktu widokowego (powyższy screen). Wciśnij klawisz TAB, wybierz opcję Magia, przejdź do zakładki Krzyków i ustaw jako aktywny pozyskany niedawno Krzyk Wezwanie Smoka. Zwróć się w stronę nieba i przytrzymaj klawisz Z. Musisz się teraz uzbroić w cierpliwość, albowiem Odaahving przyleci w to miejsce dopiero po upływie kilkudziesięciu sekund. W międzyczasie proponuję ponownie otworzyć menu Krzyków i jako aktywny ustawić Krzyk Smokogrzmot.
Nowy cel główny: Pokonaj i schwytaj Odaahvinga
Po pojawieniu się Odaahvinga będziesz musiał szybko działać, albowiem smok ten będzie w stanie zadawać spore obrażenia od ognia. Zaczekaj aż smok zacznie lecieć w Twoją stronę lub zawiśnie w powietrzu gdzieś niedaleko twierdzy i przytrzymaj klawisz Z, korzystając z Krzyku Smokogrzmot. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wokół smoka pojawi się dobrze znana Ci niebieska poświata (powyższy screen).
Szybko wycofaj się teraz z punktu widokowego, albowiem smok powinien tu już za kilka chwil wylądować. Nie atakuj Odaahvinga, bo nie zależy Ci na jego unicestwieniu. Zamiast tego zaczekaj aż zacznie on zmierzać w Twoją stronę (powyższy screen). Warto chować się za elementami tutejszej konstrukcji, dzięki czemu ataki ogniowe smoka nie będą Cię zmuszały do nieustannego leczenia sterowanej postaci.
W dalszym ciągu wycofuj się w stronę bramy prowadzącej do głównej części posiadłości jarla, zachęcając smoka by podążał Twoim śladem. Docelowo musisz doprowadzić do sytuacji, w której smok znajdzie się przy dużej drewnianej konstrukcji i zostanie już bez Twojego udziału uwięziony (powyższy screen).
Nowy cel główny: Przesłuchaj Odaahvinga
Podejdź do uwięzionego Odaahvinga celem zainicjowania z nim rozmowy (powyższy screen). W trakcie rozmowy smok potwierdzi Twoje obawy, stwierdzając, że Alduin uciekł do Sovngardu i że pożera dusze śmiertelników próbując powrócić do pełni sił. Smok doda też, że jedynym sposobem przedostania się do Sovngardu jest przejście przez wrota w świątyni Skuldafn. Jako że do tego obiektu mogą dotrzeć jedynie smoki będziesz musiał przystać na plan oswobodzenia Odaahvinga w zamian za przetransportowanie bohatera do wspomnianej starożytnej świątyni. Tym problemem zajmiesz się już jednak dopiero w kolejnym głównym queście gry.
Odblokowany główny quest: Gniazdo Pożeracza Światów