W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się pierwsza część opisu przejścia questu W podziemiach Saarthal, czyli jednej z misji powiązanych z gildią magów (Akademią w Zimowej Twierdzy). W naszej solucji znajdziesz opis przeprawy przez początkową część ruin Saarthal. Bohater musi podążać za Tolfdirem, badać ruiny, rozwiązywać zagadki i unikać pułapek.
- Nowy cel główny: Spotkaj się z Tolfdirem nieopodal Saarthal
- Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem
- Nowy cel główny: Odszukaj Arniela Gane
- Nowy cel główny: Szukaj magicznych artefaktów
- Nowy cel główny: Użyj amuletu z Saarthal, by wydostać się z pułapki
- Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem
Nowy cel główny: Spotkaj się z Tolfdirem nieopodal Saarthal
Uwaga! Poniższy quest nie jest zadaniem pobocznym, lecz jedną z misji Akademii w Zimowej Twierdzy (gildia magów). Został umieszczony w niniejszym poradniku, ponieważ jego wykonanie jest niezbędne do zaliczenia pobocznego questu Zakazana opowieść.
Opuść Akademię w Zimowej Twierdzy i otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że ruiny w Saarthal, w których magowie zorganizowali wykopaliska, zlokalizowane są w górach na południowy-zachód stąd (powyższy screen).
Jeżeli odkryłeś już wcześniej ruiny, to możesz oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku wyprawę proponuję rozpocząć w miejscowości Zimowa Twierdza. Skieruj się na południe, ale przy pierwszej możliwej okazji skręć na zachód, wybierając przeprawę przez wąwóz (powyższy screen). Pilnuj się, bo w okolicy mogą przebywać między innymi wilki oraz niedźwiedzie.
Celem podróży są oczywiście wspomniane już wcześniej wykopaliska i nie będziesz mógł ich zauważyć z odległości, albowiem znajdują się one na jednym z niższych poziomów lodowca (powyższy screen). Możesz tam dotrzeć wybierając drogę okrężną lub ostrożnie zeskakując na niższe lodowe półki. Po dotarciu na miejsce zagadaj do przebywającego tu Tolfdira i wyraź chęć do wejścia na teren wykopalisk.
Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem
Skorzystaj z niewielkiego wejścia do wykopalisk Saarthal. Po znalezieniu się w nowym miejscu podążaj za magiem (powyższy screen), wysłuchując po drodze jego komentarzy. Docelowo powinniście dotrzeć do nieco większej sali. Ponownie potwierdź chęć współpracy, a Tolfdir poprosi Cię o zgłoszenie się do Arniela Gane z pytaniem czy nie potrzebuje kogoś do pomocy.
Nowy cel główny: Odszukaj Arniela Gane
Arniel Gane pracuje na północny-zachód stąd i możesz tam dotrzeć we własnym zakresie, wybierając jedyną możliwą ścieżkę. Nic nie stoi też jednak na przeszkodzie żeby nadal iść za Tolfdirem, gdyż on również wybierz się w tamte okolice. Po odnalezieniu jeszcze większej sali pozostań na górnych balkonikach, przechodząc po kolejnych mostkach (powyższy screen).
Skorzystaj z zachodniego przejścia, czyli póki co jedynego dostępnego wyjścia z tej sali (nie licząc korytarza którym tu przyszedłeś). Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do Arniela i musisz oczywiście zainicjować rozmowę (powyższy screen). Mag poprosi Cię o zbadanie północnych komnat w poszukiwaniu czterech magicznych artefaktów.
Nowy cel główny: Szukaj magicznych artefaktów
Zgodnie ze wskazówką Arniela udaj się na północ. Wszystkie poszukiwane artefakty zostaną przez grę na szczęście oznaczone, tak więc nie będziesz się musiał za nimi jakoś szczególnie rozglądać. Zacznij od zebrania trzech artefaktów leżących na ziemi, którymi będą zaklęte pierścienie (powyższy screen).
Na sam koniec podejdź do najbardziej oddalonego od Arniela artefaktu, czyli do przyczepionego do ściany pradawnego amuletu (powyższy screen). Zauważ, że zabranie amuletu doprowadziło do uruchomienia swego rodzaju pułapki. Za twoimi plecami wysunęły się mianowicie ostrza, blokując możliwość powrotu do Arniela.
Podejdź do zablokowanego przejścia i wysłuchaj krótkiej rozmowy z Tolfdirem, który powinien automatycznie do Ciebie podejść (powyższy screen). Zaprzyjaźniony mag stwierdzi, że zabrany amulet może być kluczem do uwolnienia się z pułapki.
Nowy cel główny: Użyj amuletu z Saarthal, by wydostać się z pułapki
Otwórz okno inwentarza, przejdź do zakładki Strojów i zdecyduj się na założenie odnalezionego przed kilkoma chwilami amuletu z Saarthal (powyższy screen).
Powróć teraz do ściany, na której odnalazłeś amulet. Wysłuchaj krótkiego komentarza i następnie użyj dowolnego czaru ofensywnego (np. zaklęcia Płomienie z kategorii Zniszczenie, którym powinieneś dysponować od samego początku gry), celując oczywiście w ścianę. Poprawne wykonanie całej akcji powinno doprowadzić do zburzenia ściany (powyższy screen).
Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem
Zaczekaj aż Tolfdir przejdzie obok Ciebie i skorzystaj z odblokowanego przed chwilą północnego przejścia. Wkrótce powinniście dotrzeć do niewielkiej sali i będziesz tu świadkiem wizji (powyższy screen), Wysłuchaj tego co mag Nerien ma Ci do powiedzenia. Wspomni on o zakonie Psijic, o czyhającym niebezpieczeństwie, a także o twoich przyszłych czynach, które poddane zostaną osądowi.