Dotarcie do portalu (2) | Gniazdo Pożeracza Światów | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znalazł się opis przejścia dalszej części przeprawy przez Skuldafn w ramach zaliczania głównej misji Gniazdo Pożeracza Światów. Wewnątrz świątyni bohatera czekają nowe zagadki oraz walki z kolejnymi potworami (m.in. z draugrem - suwerenem). Ostateczny cel wizyty w świątyni to dotarcie do obszaru z aktywnym portalem.
Przed Tobą kolejna zabawa w obracanie filarów, przy czym w tym przypadku będą one znajdowały się w różnych częściach pomieszczenia. Pierwszy filar znajduje się na wprost od wejścia od sali (powyższy screen). Domyślnie widoczny jest znak orła, ale musisz go obrócić, tak by widoczny był znak węża.
Wyjdź po schodach na górny poziom i zignoruj chwilowo znajdującą się tu dźwignię. Wybierz się w stronę filaru znajdującego się w północnej części pomieszczenia (powyższy screen). Znak widoczny nad mostkiem pokazuje rybę, tak więc musisz obrócić filar by pokazywał on ten sam znak.
Powróć na główny balkonik i dla odmiany skieruj się teraz na południe (powyższy screen). Znak widoczny nad mostkiem pokazuje orła, tak więc musisz obrócić filar by pokazywał on ten sam znak.
Dopiero teraz powróć do dźwigni i wejdź z nią w interakcję, doprowadzając do opuszczenia mostu zwodzonego (powyższy screen). Możesz już wybrać się na wschód i skorzystać z drzwi prowadzących do drugiej części świątyni Skuldafn. Udaj się do najbliższej sali, w której do pokonania będą zarówno zwykłe jak i niespokojne draugry. W przypadku potworów korzystających z magii oraz łuków staraj się możliwie szybko zmniejszać dzielący Cię od nich dystans.
Po wygranej bitwie skorzystaj ze schodów w celu dotarcia na górne balkoniki i następnie przejdź po mostku prowadzącym na zachód (powyższy screen). Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z klatką schodową. Warto sprowokować co najmniej jednego z draugrów obecnych na górnym poziomie i po jego pojawieniu się stanąć na okolicznej płycie naciskowej, doprowadzając do zadania potworowi sporych obrażeń.
Skorzystaj ze schodów w celu przedostania się na wyższy poziom i wejdź do południowego pomieszczenia, w którym do wyeliminowania będą dwa draugry (także i tu możesz doprowadzić do zniszczenia lampy naftowej, ale najlepiej dokonać tego z odległości). Po zlikwidowaniu potworów rozejrzyj się za interaktywną dźwignią (powyższy screen) i następnie skorzystaj z nowo odblokowanego północnego przejścia. Radzę pilnować się w drodze do kolejnej lokacji, bo dotknięcie dowolnej z napotkanych płyt naciskowych doprowadzi do uaktywnienia pułapki ogniowej.
Zapisz sobie stan gry, albowiem czeka Cię pojedynek z mini-bossem, którym będzie draugr-suweren (powyższy screen). Pilnuj się podczas pojedynku z tą bestią, gdyż jest ona w stanie zadawać spore obrażenia. Warto rozważyć zaatakowanie tego draugra z dystansu, gdyż preferuje on właśnie walkę wręcz. Po wygranej bitwie koniecznie zbadaj zwłoki draugra, zabierając potrzebny do rozwiązania kolejnej zagadki diamentowy szpon.
Podejdź do zamkniętej północnej bramy. Przed Tobą bardzo zbliżona zagadka do tej z głównego questu Czarnygłaz, albowiem będziesz musiał odpowiednio ustawić trzy interaktywne pierścienie. Otwórz inwentarza, przejdź do kategorii Różne i obejrzyj pozyskany przed chwilą diamentowy szpon, dzięki czemu zauważysz, że pokazuje on właściwą kolejność symboli.
Pełne rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie - górny pierścień musi ukazywać wilka, środkowy pierścień musi ukazywać owada, a dolny pierścień musi ukazywać smoka. Na koniec użyj samego szponu, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.
Po dotarciu do nowej sali rozejrzyj się za dużą tablicą (powyższy screen) i zbliż się do niej dzięki czemu poznasz nowe Słowo Mocy - Burza, Wezwanie Burzy. Słowo to jest związane z Krzykiem Wezwanie Burzy i warto go sobie już teraz odblokować, poświęcając na ten cel duszę jednego z zabitych niedawno smoków (musisz wejść do menu Krzyków, podświetlić nową pozycję i wcisnąć klawisz R). Skieruj się teraz w stronę północno-wschodniej części pomieszczenia, a po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia ze świątyni i jednocześnie do pojawienia się na niedostępnym wcześniej jej dachu.
Przystąp do procesu eliminowania draugrów, które wcześniej pojawiały się na Twoim kompasie. Należy się tu jednak bardzo pilnować, albowiem będą to w głównej mierze draugry - upiory (powyższy screen). W miarę możliwości nie przesuwaj się zbyt daleko żeby nie zostać od razu zaatakowanym przez wszystkie potwory. Upiory dobrze byłoby ponadto eliminować po kolei, a także blokować ich ataki lub w jakiś inny sposób ich unikać. Postaraj się w ten sposób pozbyć wszystkich draugrów przebywających na dachu świątyni.
Po zabezpieczeniu dolnej części dachu ustaw się na wprost schodów prowadzących na jego górną część (powyższy screen). KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą najważniejsze wydarzenia tego questu.