Rozwiązanie zagadek Sheogoratha | Umysł szaleńca | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Rozwiązanie zagadek Sheogoratha
Nowy cel główny: Użyj przedmiotu o nazwie Łabadżak, by wydostać się z umysłu Pelagiusa
Zagadki możesz rozwiązywać w dowolnej kolejności i prowadzą do nich trzy różne ścieżki, przy czym polecam zajmować się nimi po kolei, zaczynając od tej lewej. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania pierwszej zagadki wybierz więc dróżkę prowadzącą na północny-zachód (powyższy screen).
Po drodze warto oczywiście wysłuchiwać Sheogoratha, bo jego wypowiedzi będą zawsze stanowiły podpowiedź co należy wykonać. Wkrótce powinieneś dotrzeć na arenę, na której będą ze sobą walczyły magiczne istoty, zaś Pelagius będzie się im przyglądał z odległości (powyższy screen).
Przygotuj sobie Łabadżak i poślij magiczny pocisk w stronę jednego z przebywających w otoczeniu Pelagiusa rycerzy w ciężkich zbrojach (powyższy screen). Po udanym trafieniu rycerze powinni przemienić się w wilki i zaatakować cesarza, a Ty zaliczysz tę zagadkę.
Musisz teraz powrócić do centralnego obszaru, w którym przebywa Sheogorath. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania drugiej zagadki wybierz dróżkę prowadzącą na północny-wschód (powyższy screen).
Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym zauważysz śpiącego Pelagiusa (powyższy screen). Zacznij od użycia Łabadżaka właśnie na nim. Uwaga - Jeżeli w dowolnym momencie rozwiązywania tej zagadki zawalisz jakąś czynność, to będziesz musiał rozpocząć całą sekwencję właśnie od tego momentu.
Trafienie Pelagiusa magicznym pociskiem powinno doprowadzić do pojawienia się w okolicy wilka (powyższy screen). Namierz bestię i wystrzel pocisk z Łabadżaka. Udana akcja powinna zaowocować tym, że wilk przemieni się w kozę.
Ponownie wyślij magiczny pocisk w stronę Pelagiusa, co tym razem powinno doprowadzić do pojawienia się w tej okolicy herszta bandytów (powyższy screen). Namierz tę postać i zaatakuj ją Łabadżakiem. Udane trafienie nagrodzone zostanie przemianą herszta bandytów w małego Pelagiusa.
Tradycyjnie już musisz trafić śpiącego Pelagiusa magicznym pociskiem. Przygotuj się, bo kolejnym celem Twojego ataku będzie wiedźmokruk (powyższy screen). Trafienie wiedźmy pociskiem zaowocuje tym, iż przemieni się ona w zmysłową niewiastę.
Po raz kolejny użyj Łabadżaka na śpiącym Pelagiusie. Zaczekaj aż w okolicy pojawi się atronach ognia (powyższy screen) i przyczyń się do trafienia go magicznym pociskiem.
Pozostała Ci już tylko jedna sekwencja do zakończenia tej zagadki. Użyj Łabadżaka na śpiącym Pelagiusie i następnie zaatakuj z pomocą kostura smoczego kapłana (powyższy screen).
Musisz teraz ponownie powrócić do centralnego obszaru, w którym przebywa Sheogorath. W celu dotarcia do miejsca rozwiązywania ostatniej trzeciej zagadki wybierz dróżkę prowadzącą na południowy-wschód (powyższy screen).
Po dotarciu w nowe miejsce powinieneś zauważyć, iż walczą ze sobą dwa stany umysłu Pelagiusa, a mianowicie jego gniew i pewność siebie (powyższy screen). Twoim zadaniem będzie zrównoważenie ich siły.
Użyj Łabadżaka i dwukrotnie zaatakuj gniew (powyższy screen). Zauważ, że za każdym razem postać reprezentująca ten stan umysłu będzie się zmniejszała. Po drugim udanym trafieniu gniew powinien sobie ponadto przyzwać na pomoc dwie istoty reprezentujące zwątpienie.
Teraz musisz trzy razy trafić w pewność siebie (powyższy screen). Za każdym razem postać reprezentująca ten stan umysłu będzie się zwiększała. Wraz z trzecim trafieniem zagadka zostanie zaliczona.
Po raz ostatni powróć do centralnego obszaru i rozpocznij rozmowę z Sheogorathem z zamiarem poinformowania go o "naprawieniu" umysłu Pelagiusa (powyższy screen). Przed Tobą dłuższa rozmowa z daedryckim księciem, która zakończy się odesłaniem Ciebie do Skrzydła Pelagiusa w Błękitnym Pałacu i możliwością zachowania Łabadżaka na stałe (kostur ten zadaje obrażenia i dodatkowo nakłada na cel losowy efekt). Uwaga - Przed wyruszeniem w dalsze podróże nie zapomnij z powrotem pozakładać wszystkie elementy ubioru bohatera!