Wyprawa do Jaskini Polnego Głazu | Przeklęte plemię | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Wyprawa do Jaskini Polnego Głazu
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Yamarzem
Podejdź do wodza Yamarza i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen). Ork wymusi na Tobie uczestnictwo w wyprawie do świątyni zajętej przez giganty, obiecując Ci ponadto nagrodę za rozprawienie się z ich liderem. Wódz zaproponuje żebyś spotkał się z nim na miejscu.
Nowy cel główny: Spotkaj się z Yamarzem nieopodal Jaskini Polnego Głazu
Teoretycznie mógłbyś wyruszyć do jaskini w towarzystwie Yamarza, ale byłaby to tylko strata czasu, tym bardziej, że nie musisz się obawiać tego, że po drodze coś złego mu się przydarzy. Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Jaskinia Polnego Głazu znajduje się na wschód od Pękniny (powyższy screen). Najlepiej byłoby w rezultacie rozpocząć wyprawę właśnie w Pękninie.
Pilnuj się, bo w drodze do jaskini będziesz musiał nie tylko odpędzać się od dzikiej zwierzyny, ale także ostrożnie zejść po górskim zboczu. Odszukaj jaskinię i podejdź do wodza Yamarza (powyższy screen). Po odbyciu krótkiej rozmowy wejdź do Jaskini Polnego Głazu.
Nowy cel główny: Chroń Yamarza
Zaczekaj aż wódz Yamarz przystąpi do eksploracji jaskini i ruszaj jego śladem. Po drodze będziesz musiał zeskoczyć na kilka niższych półek, ale nie powinno z tym być dużych problemów. Uważaj natomiast na mijanego nieco dalej giganta (powyższy screen). Nie powinien on zaatakować ani Ciebie ani Yamarza, o ile oczywiście nie zostanie przez nikogo sprowokowany. Jeżeli z jakiegoś powodu doszło do walki, to uważaj na Yamarza, starając się odwrócić uwagę giganta.
Kontynuuj przemarsz, natrafiając po kilku chwilach na grupę niedźwiedzi jaskiniowych, z którymi będziesz się już musiał rozprawić (powyższy screen). Niedźwiedzie najlepiej jest atakować po kolei i nie pozwalać im zbliżać się do sterowanej postaci, szczególnie jeżeli nie korzysta ona z ciężkiego pancerza.
Po zabiciu niedźwiedzi wznów eksplorację jaskiń, docierając docelowo do przejścia do Gaju Giganta. Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką. Po zbliżeniu się do legowiska dowódcy gigantów Yamarz zatrzyma się i zainicjuje rozmowę (powyższy screen), w trakcie której będziesz musiał podjąć ważną decyzję.
Jeżeli odmówisz wzięcia udziału w bitwie z gigantem, to Yamarz sam pobiegnie do legowiska i praktycznie od razu zostanie zabity (powyższy screen). Wbrew pozorom nie jest to najgorszy możliwy wariant, bo ork w dalszej części gry i tak by Cię zdradził. Jeżeli podejmiesz się zadania zabicia giganta, to początkowo będziesz mógł liczyć tylko na siebie, ale możliwy jest scenariusz, że Yamarz dołączy nieco później dołączy do walk i w tym przypadku nie zginie już po jednym udanym ataku giganta.
Nowy cel główny: Pokonaj giganta
Jeżeli Twoja postać preferuje atakowanie przeciwników z dystansu, to po rozpoczęciu pojedynku z gigantem najlepiej będzie używać okolicznych drzew i innych dużych obiektów na swoją korzyść, licząc na to, że potwór się w nich zatnie. Dobrym pomysłem jest też pozwalanie członkowi drużyny na odwracanie uwagi giganta (powyższy screen), ale uważaj żeby Twój sojusznik w ten sposób nie zginął.
Jeżeli Twoja postać preferuje staczanie bezpośrednich walk, to warto polegać między innymi na Krzyku Nieugięta Siła, dzięki któremu możesz powalać giganta na ziemię. Dobrym pomysłem jest też zasłanianie się tarczą za każdym razem gdy potwór spróbuje skorzystać z wielkiego młota (powyższy screen).
Walcz do momentu, w którym gigant zginie. Jeżeli Yamarz już wcześniej został zamordowany, to automatycznie będziesz mógł przejść do kolejnego kroku. W przeciwnym wypadku czeka Cię pojedynek z wodzem, który zdradzi Twoje zaufanie (powyższy screen). Jako że Yamarz jest wojownikiem (na dodatek dość zwinnym) staraj się go trzymać na dystans. Warto też rozważyć skorzystanie z zaklęć, mikstur lub mocy, dzięki którym zostanie sparaliżowany lub przynajmniej spowolniony.