Reputacja - Markart - Blask Srebra | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Reputacja: Markart - Blask Srebra
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Endonem
Uwaga! Zadanie to otrzymasz po wypełnieniu przynajmniej pięciu dodatkowych misji w mieście Markart (zaproponować Ci je mogą Vex albo Delvin Mallory z Wyszczerbionej Bani).
Uwaga! Zaliczenie wszystkich zadań z sekcji Reputacja oraz pomyślne zakończenie głównego wątku Gildii Złodziei pozwoli Ci na zostanie jej mistrzem.
Po dotarciu do Markartu skieruj się do Gospody Srebrno-Krwistej (znajduje się zaraz po lewej od wejście do miasta). Nieopodal ogniska zobaczysz czarnoskórego mężczyznę - to właśnie Endon. Podczas rozmowy z nim dowiesz się, że została mu skradziona srebrna matryca, niezbędna do wykonywania nowych przedmiotów z metalu. Drogocenny przedmiot ukradli bandyci z Sosnowej Strażnicy - powinieneś się tam udać i odzyskać urządzenie.
Nowy cel główny: Wejdź do Sosnowej Strażnicy
Kryjówka bandytów znajduje się w połowie drogi między Falkret a Helgen - z tych też miejsc najwygodniej tam dotrzeć. Jeśli pokusisz się o podróż z miasta jeleni, przygotuj się na pułapkę - złodzieje spróbują zepchnąć na Ciebie osypisko kamieni a następnie obrabować Twoje zwłoki. Walka czeka Cię również Helgen - po tym, jak smok spalił mieścinę na początku gry, zadomowiło się tu kilku zbirów.
Podejdź do domku nazywanego Sosnową Strażnicą i włam się do środka. Istnieje możliwość, że chatki będzie strzegło kilku bandytów, nie jest to jednak zasada - przechadzają się oni po prostu w okolicy tej lokacji.
Nowy cel główny: Odzyskaj srebrną matrycę Endona
Po wejściu do środka, rozejrzyj się po pomieszczeniu. Obok drzwi znajdziesz list przybity do framugi nożem - dowiesz się z niego o pułapkach czekających na Ciebie w skarbcu. Schodząc po schodach na dolne piętro posiadłości, przygotuj się na spotkanie z Rhorlakiem. Jeżeli wszedłeś do domu za dnia, będziesz mógł z nim porozmawiać i przekupić go, by wskazał Ci tajne przejście do podziemi. Jeśli nie w smak jest Ci płacić za tego typu informacje, możesz zabić mężczyznę (nocą śpi w dużym łóżku) lub też całkowicie go zignorować, odnajdując guzik przy szafie (screen poniżej) i schodząc do lochów.
Po wejściu do podziemia natkniesz się na czterech bandytów stojących po przeciwnej stronie pomieszczenia. Najłatwiej pokonasz ich strzelając z łuku - jeśli uda Ci się ich zaskoczyć, niemal na pewno wystarczy jeden strzał na każdego. Kiedy oczyścisz pomieszczenie, zejdź na dół - po prawej znajdziesz kufer ze skarbami, a po lewej dół z kolcami (leży tam kilka martwych khajiitów). Po ograbieniu zwłok wyrusz dalej, podążając górnym trapem do dalszej części podziemia. Przy okazji możesz zahaczyć o niewielki pokoik po prawej, gdzie odnajdziesz kilka mikstur.
Eksploruj dalej podziemia, aż dotrzesz do Obozu Bandytów. Pokonaj lub wymiń wszystkich znajdujących się tam przeciwników - siedzą w kilku połączonych ze sobą pokojach. Ostatecznie dotrzesz do skrzyżowania, na którym znajdziesz zwłoki draugrów. Jeśli skręcisz w prawo, to za zamkniętymi drzwiami znajdziesz nieco skarbów, kufer zabezpieczony pułapką oraz jeden z kamieni Berenziah (zadanie Poruszyć niebo i Skyrim). Podążając ścieżką po lewej dotrzesz do swego rodzaju karczmy bandytów - raczej nie masz szans uniknąć ich wzroku, dlatego zabij wszystkich. Kiedy w pokoju zalegnie cisza, idź dalej. Postaraj się nie poruszyć żadnego z kościanych alarmów (screen poniżej) - jeśli narobisz zbyt wiele hałasu, przywódczyni bandytów, Rigel Silna-Ręka, obudzi się i zaatakuje Cię, a walka z nią nie należy do najprostszych.
Nie musisz zabijać Rigel - równie dobrze możesz się do niej zakraść podczas snu (o ile jest noc) i zabrać jej klucz do skarbca. Wyposażony w ten przedmiot idź dalej i przedrzyj się przez drzwi zabezpieczone mistrzowskim zamkiem (jeśli nie zdobyłeś klucza, będziesz musiał poświęcić kilka wytrychów). Po przejściu przez nie i przekroczeniu żelaznych wrót, uważaj, by nie nacisnąć płyty podłogowej, uruchamiającej niebezpieczną pułapkę. Podążając korytarzem wymiń kolejną płytę, w ten sposób blokując następną, nieprzyjemną niespodziankę (screen poniżej).
Jeśli nieopatrznie wprawiłeś w ruch ostrza, postaraj się powoli przejść pomiędzy nimi. Jeśli użyjesz Krzyku Trąba Powietrzna, wpadniesz na następną pułapkę. Nieco dalej znajdziesz kolczastą kulę spadającą na Twoją głowę, a kiedy tylko otworzysz drzwi do skarbca, przygotuj się na upadek kolejnej. Zbliżając się do ołtarza, na którym leżą kosztowności oraz srebrna matryca (screen poniżej), postaraj się nie wdepnąć na kolejną pułapkę.
Po zdobyciu artefaktu powróć do Endona i oddaj mu jego własność.
Nowy cel główny: Wróć do Endona
Aby wyjść na powierzchnię krainy, na szczęście nie musisz ponownie przechodzić przez wszystkie pułapki - wystarczy, że otworzysz drzwi za ołtarzem i przejdziesz przez krótki tunel. Przy okazji możesz zajrzeć do wielkiej skrzyni znajdującej się tuż przy wyjściu - znajdziesz tam nieco przydatnych przedmiotów.
Kiedy dotrzesz do złotnika i oddasz mu srebrną matrycę, podziękuje Ci on za Twój trud oraz oświadczy, że Gildia Złodziei może na niego liczyć. Od tego momentu Endon stanie się Twoim paserem, u którego będziesz mógł od czasu do czasu sprzedać nieco trefnego towaru.