Na ratunek! (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Na ratunek!
Nowy cel główny: Spotkaj się z ludźmi w pobliżu miejsca zwanego Fort Neugrad
Uwaga! Misję tę otrzymuje się w trakcie przechodzenia zadania Wyzwolenie Skyrim i jej zaliczenie jest wymagane do awansowania do kolejnej części wspomnianego wyżej nadrzędnego questu buntu Gromowładnych.
Otwórz mapę świata i zauważ, że zwiadowcy, o których w poprzednim queście wspomniał Galmar, rozstawili się w stosunkowo dużej odległości od fortu Neugrad (powyższy screen). Sam fort zlokalizowany jest na południe od aktualnie eksplorowanego przez Ciebie obozowiska Gromowładnych, przy czym ja radzę powrócić do Helgen i dopiero wtedy udać się na południe. Pozwoli Ci to skorzystać z utwardzonej ścieżki, a nie przebijać się przez tereny leśne.
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z dowodzącym zwiadowcami Ralofem (powyższy screen). Warto oczywiście wypytać się Ralofa o szczegóły planu uratowania więźniów. Od Gromowładnego dowiesz się o możliwości potajemnego przedostania się do fortu w oparciu o podwodną jaskinię. Ralof zaproponuje spotkanie się z nim i jego ludźmi na dziedzińcu fortu już po tym jak uda Ci się oswobodzić więźniów. To czy na koniec rozmowy przystaniesz na plan Ralofa czy też stwierdzisz, że nienajlepiej się skradasz nie odegra żadnej roli, tym bardziej, że dotarcie do wspomnianej wcześniej podwodnej jaskini nie będzie wymagało dysponowania ponadprzeciętnymi zdolnościami złodziejaszka.
Nowy cel główny: Zakradnij się do fortu
Przed podjęciem dalszych działań polecam zaczekać na nastanie nocy, bo znacząco zmniejszy to szanse przypadkowego znalezienia się w polu widzenia jednego z wartowników. Ruszaj w stronę fortu, przemieszczając się w prostej linii na północny-wschód (powyższy screen).
Po pokonaniu kilkudziesięciu metrów proponuję kucnąć lub przynajmniej zwolnić, tak by nie tylko nie zostać zauważonym ale i usłyszanym. Zaczekaj aż wartownik patrolujący mury fortu pójdzie w lewo i udaj się dalej na wschód. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do niewielkiego molo na jeziorze (powyższy screen).
Wskakuj do wody i podpłyń w oznaczone przez grę miejsce (powyższy screen), dzięki czemu główny bohater automatycznie skorzysta z podwodnej jaskini. Zaczekaj aż zostaniesz przeniesiony do więzienia w forcie Neugrad.
Nowy cel główny: Uwolnij więźniów
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu; 2 - Cele z uwięzionymi gromowładnymi żołnierzami; 3 - Przejście na dach więzienia; 4 - Przejście na główny dziedziniec fortu.
Także i tu warto się skradać, choć nawet jeżeli zostaniesz zauważony, to nie musisz się obawiać tego, że przybiegną tu przeciwnicy pilnujący domyślnie dziedzińca fortu. Skorzystaj z jedynego dostępnego przejścia, a więc udaj się na północ (powyższy screen).
Pilnuj się w trakcie przeprawy przez piwnicę fortu, bo po drodze natrafisz między innymi na sidła na niedźwiedzie. Skorzystaj ze schodów, a po dotarciu w okolice cel z więźniami rozpraw się z pilnującym Twoich sojuszników legionistą (powyższy screen). Zachowaj ostrożność, bo wkrótce może się tu zjawić drugi wartownik. Także i niego dobrze byłoby się szybko pozbyć.
W lokacji tej więzionych jest czterech gromowładnych żołnierzy (powyższy screen). Ich cele możesz otwierać wytrychami (bardzo słabo zabezpieczone zamki) lub zbadać ciało drugiego z pokonanych wartowników i zabrać ze sobą klucz do więzienia w forcie Neugrad (drugi taki klucz leży na pobliskim kufrze).