Skyrim: Z nosem w księgach (2)
Aktualizacja:

Nowa walka z wrogimi magami czeka Cię już w pierwszym pomieszczeniu twierdzy (powyższy screen). Początkowo radzę zająć się atakowaniem przywoływacza, albowiem jest on w stanie wzywać sobie na pomoc magiczne istoty. Gdy tylko pojawi się tu nekromanta to właśnie na nim skup całą swoją uwagę, gdyż w przeciwnym wypadku będzie on mógł wskrzeszać poległych kolegów. Po wygranej bitwie rozejrzyj się między innymi za księgą Wrota Otchłani, gwarantującą wzrost umiejętności Przywołanie.

Kontynuuj eksplorację twierdzy, kierując się na wschód. Po znalezieniu się w sali ze schodami dobrze byłoby zaskoczyć obecnych w tej okolicy nowych magów (powyższy screen). Możesz teraz starannie zabezpieczyć parter, natrafiając przy okazji na wrogiego nekromantę, bądź też od razu skorzystać ze schodów prowadzących na górne balkoniki.

Także i tu warto się dokładnie rozejrzeć. Zachodnie pomieszczenie skrywa szereg cennych skarbów oraz liczne stanowiska związane z alchemiką i kowalstwem. Ważniejsze jest jednak to żeby wybrać wschodni korytarz (powyższy screen), który prowadzi do biblioteki. Bądź gotowy do rozprawienia się z magami, z którymi w zależności od upodobań możesz powalczyć w bibliotece lub w wąskich korytarzach.

W nowym pomieszczeniu odnajdziesz między innymi księgę Hipotetyczna zdrada, gwarantującą wzrost umiejętności Zniszczenie. Wybierz południowy korytarz. Mijane po drodze niewielkie pomieszczenie możesz oczywiście zbadać, ale jest to w pełni opcjonalne. Ważniejsze jest zbadanie drugiego w kolejności bocznego pomieszczenia. Zaatakuj z zaskoczenia burzowego maga (powyższy screen) i zbadaj jego ciało, zabierając klucz do Twierdzy Zabójczego Blasku.

Otwórz drzwi i szybko rozpraw się z tutejszym atronachem. Korzystając z okazji polecam zbadać wschodnie pomieszczenie. Odnajdziesz w nim między innymi kapliczkę Julianosa (powyższy screen), dzięki której możliwe jest wyleczenie wszystkich chorób oraz dodatkowo uzyskanie błogosławieństwa.

Skorzystaj ze schodów prowadzących na wyższy poziom. Po dotarciu na miejsce rozejrzyj się po okolicznych półkach za cennymi miksturami i zwojami. Proponuję zapisać też stan gry, bo przed Tobą spotkanie z najważniejszą postacią tego questu. Wybierz drzwi prowadzące do Komnaty Rytualnej (powyższy screen).

Po dotarciu na miejsce gra automatycznie zainicjuje rozmowę z Zaklinaczką, która będzie niezadowolona z tego, że zlikwidowałeś wszystkich podległych jej magów. Kobietę warto oczywiście poinformować o tym, że interesują Cię skradzione przez Orthorna księgi. Na koniec rozmowy warto wybrać opcję dogadania się w sprawie warunków przekazania ksiąg (powyższy screen). Zaklinaczka będzie chciała żeby Orthorn pozostał w twierdzy jako obiekt jej dalszych eksperymentów, ALE nie musisz się już teraz na to zgadzać. Zaletą wyboru wspomnianej opcji dialogowej jest więc to, że będziesz mógł na spokojnie przemyśleć decyzję i w razie potrzeby przygotować się do ataku na Zaklinaczkę.

Jeżeli masz zamiar zdradzić zaufanie Orthorna i "wymienić go" za książki, to musisz podejść do Zaklinaczki i w kolejnej rozmowie poinformować ją o tym fakcie (powyższy screen). Dopiero teraz pozbieraj oznaczone przez grę księgi. Uwaga - Nie próbuj zabierać ksiąg bez odbycia drugiej rozmowy z Zaklinaczką, bo doprowadziłoby to do wszczęcia bitwy!

Jeżeli wolisz pokonać Zaklinaczkę w bitwie, to w miarę możliwości zaatakuj ją z zaskoczenia (powyższy screen), tak by przez co najmniej kilka początkowych sekund bitwy była bezbronna na Twoje ataki.

Zaklinaczka na pomoc przyzwie sobie kilka atronachów (powyższy screen) i mogą to być zarówno atronachy ognia, jak i silniejsze atronachy lodowe lub atronachy burzowe. W miarę możliwości to właśnie te potwory atakuj w pierwszej kolejności, tym bardziej, że na ich miejsce nie będą pojawiały się kolejne. Pamiętaj też o poleganiu na właściwych żywiołach, np. na atakach lodowych do szybkiego pozbywania się atronachów ognia.

Dobiciem Zaklinaczki zajmij się dopiero po rozprawieniu się z atronachami (powyższy screen). Kobieta będzie teleportowała się po całej sali, ale nie powinno Ci to sprawić większych problemów. Dbaj jedynie o stan zdrowia bohatera i innych członków drużyny, atakując Zaklinaczkę do momentu, w którym straci cały pasek zdrowia. Po wygranej bitwie zbadaj ciało Zaklinaczki, zabierając klucz do Komnaty Rytualnej Zabójczego Blasku.

Niezależnie od tego czy stoczyłeś pojedynek z Zaklinaczką czy też zdecydowałeś się na przekazanie w jej ręce Orthorna, musisz zainteresować się trzema księgami (powyższy screen). Będą to mianowicie księgi o tytułach Fragment: O Artaeum, Ostatni Król Ayleidów oraz Noc Łez. Każdą z ksiąg należy oczywiście nie tylko obejrzeć, ale i zabrać (klawisz E). Uwaga - Jeżeli doszło tu do bitwy, to w trakcie jej rozgrywania księgi mogły pospadać z postumentów, tak więc skorzystaj z oznaczeń gry by je odnaleźć.
Nowy cel główny: Zwróć księgi

Jeżeli Orthorn nadal żyje, to warto z nim porozmawiać, otrzymując podziękowania i na dobre się z nim rozłączając. Skorzystaj z północno-zachodniego wyjścia z głównej sali. Warto tu zbadać okoliczne półki oraz zawartość kufra. Na koniec skorzystaj z włazu w podłodze by powrócić do Twierdzy Zabójczego Blasku (powyższy screen). Po znalezieniu się w nowym miejscu odsuń zasuwę i otwórz drzwi, powracając do sali ze schodami. Pozostało Ci już tylko udać się na wprost i otworzyć główne drzwi wyjściowe z twierdzy.

Otwórz mapę świata i zdecyduj się na odbycie szybkiej podróży do Akademii w Zimowej Twierdzy. Tu udaj się do Komnaty Żywiołów i następnie do Arcanaeum. Odszukaj Uraga gro-Shuba i rozpocznij rozmowę z zamiarem przekazania mu zdobytych ksiąg. Urag wyśle Cię do Tolfdira by poinformować go o ciekawej zawartości księgi Noc Łez. Od maga otrzymasz też nagrody za wykonanie tego questu, a mianowicie sześć ksiąg:
- Uwagi na temat filogenezy i biologii ras - gwarantowany wzrost umiejętności Przywracanie po przeczytaniu
- Bravil - gwarantowany wzrost umiejętności Przemiana po przeczytaniu
- 2920, Domowe Ognisko, tom 9 - gwarantowany wzrost umiejętności Przywołanie po przeczytaniu
- Kompletny wykaz zaklęć broni - gwarantowany wzrost umiejętności Zaklinanie po przeczytaniu
- Odpowiedź na Przemowę Bero - gwarantowany wzrost umiejętności Zniszczenie po przeczytaniu
- Proces mrocznych sztuk - gwarantowany wzrost umiejętności Iluzja po przeczytaniu
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Dobre zamiary
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
- Skyrim: Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim: Informacje wstępne Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim: Trudne początki
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (1)
- Skyrim: W podziemiach Saarthal (2)
- Skyrim: Z nosem w księgach (1)
- Skyrim: Z nosem w księgach (2)
- Skyrim: Dobre zamiary
- Skyrim: Ujawnianie niewidocznego (1)
- Skyrim: Ujawnianie niewidocznego (2)
- Skyrim: Ujawnianie niewidocznego (3)
- Skyrim: Nasycenie
- Skyrim: Laska Magnusa (1)
- Skyrim: Laska Magnusa (2)
- Skyrim: Laska Magnusa (3)
- Skyrim: Oko Magnusa
- Skyrim: Powrót do Akademii
- Skyrim: Spostrzeżenia Shalidora
- Skyrim: Prośba Onmunda
- Skyrim: Eksperyment J'zargo
- Skyrim: Wysiłki Arniela (1)
- Skyrim: Wysiłki Arniela (2)
- Skyrim: Wstrząs
- Skyrim: Rytualny czar przemiany
- Skyrim: Rytualny czar iluzji
- Skyrim: Rytualny czar zniszczenia
- Skyrim: Rytualny czar przywołania
- Skyrim: Rytualny czar przywracania
- Skyrim: Różne - Klejnoty duszy
- Skyrim: Różne - Odebranie przedmiotu do zaklęcia
- Skyrim: Różne - Odnalezienie księgi
- Skyrim: Różne- Oczyść punkty ogniskujące energię magiczną wokół Akademii
- Skyrim: Różne - Zaklęcie Brelyny
- Skyrim: Różne- Odnalezienie alembiku Tolfdira
- Skyrim: Różne- Relikt
- Skyrim: Questy Akademii w Zimowej Twierdzy
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
