Z nosem w księgach (2) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Nowa walka z wrogimi magami czeka Cię już w pierwszym pomieszczeniu twierdzy (powyższy screen). Początkowo radzę zająć się atakowaniem przywoływacza, albowiem jest on w stanie wzywać sobie na pomoc magiczne istoty. Gdy tylko pojawi się tu nekromanta to właśnie na nim skup całą swoją uwagę, gdyż w przeciwnym wypadku będzie on mógł wskrzeszać poległych kolegów. Po wygranej bitwie rozejrzyj się między innymi za księgą Wrota Otchłani, gwarantującą wzrost umiejętności Przywołanie.
Kontynuuj eksplorację twierdzy, kierując się na wschód. Po znalezieniu się w sali ze schodami dobrze byłoby zaskoczyć obecnych w tej okolicy nowych magów (powyższy screen). Możesz teraz starannie zabezpieczyć parter, natrafiając przy okazji na wrogiego nekromantę, bądź też od razu skorzystać ze schodów prowadzących na górne balkoniki.
Także i tu warto się dokładnie rozejrzeć. Zachodnie pomieszczenie skrywa szereg cennych skarbów oraz liczne stanowiska związane z alchemiką i kowalstwem. Ważniejsze jest jednak to żeby wybrać wschodni korytarz (powyższy screen), który prowadzi do biblioteki. Bądź gotowy do rozprawienia się z magami, z którymi w zależności od upodobań możesz powalczyć w bibliotece lub w wąskich korytarzach.
W nowym pomieszczeniu odnajdziesz między innymi księgę Hipotetyczna zdrada, gwarantującą wzrost umiejętności Zniszczenie. Wybierz południowy korytarz. Mijane po drodze niewielkie pomieszczenie możesz oczywiście zbadać, ale jest to w pełni opcjonalne. Ważniejsze jest zbadanie drugiego w kolejności bocznego pomieszczenia. Zaatakuj z zaskoczenia burzowego maga (powyższy screen) i zbadaj jego ciało, zabierając klucz do Twierdzy Zabójczego Blasku.
Otwórz drzwi i szybko rozpraw się z tutejszym atronachem. Korzystając z okazji polecam zbadać wschodnie pomieszczenie. Odnajdziesz w nim między innymi kapliczkę Julianosa (powyższy screen), dzięki której możliwe jest wyleczenie wszystkich chorób oraz dodatkowo uzyskanie błogosławieństwa.
Skorzystaj ze schodów prowadzących na wyższy poziom. Po dotarciu na miejsce rozejrzyj się po okolicznych półkach za cennymi miksturami i zwojami. Proponuję zapisać też stan gry, bo przed Tobą spotkanie z najważniejszą postacią tego questu. Wybierz drzwi prowadzące do Komnaty Rytualnej (powyższy screen).
Po dotarciu na miejsce gra automatycznie zainicjuje rozmowę z Zaklinaczką, która będzie niezadowolona z tego, że zlikwidowałeś wszystkich podległych jej magów. Kobietę warto oczywiście poinformować o tym, że interesują Cię skradzione przez Orthorna księgi. Na koniec rozmowy warto wybrać opcję dogadania się w sprawie warunków przekazania ksiąg (powyższy screen). Zaklinaczka będzie chciała żeby Orthorn pozostał w twierdzy jako obiekt jej dalszych eksperymentów, ALE nie musisz się już teraz na to zgadzać. Zaletą wyboru wspomnianej opcji dialogowej jest więc to, że będziesz mógł na spokojnie przemyśleć decyzję i w razie potrzeby przygotować się do ataku na Zaklinaczkę.
Jeżeli masz zamiar zdradzić zaufanie Orthorna i "wymienić go" za książki, to musisz podejść do Zaklinaczki i w kolejnej rozmowie poinformować ją o tym fakcie (powyższy screen). Dopiero teraz pozbieraj oznaczone przez grę księgi. Uwaga - Nie próbuj zabierać ksiąg bez odbycia drugiej rozmowy z Zaklinaczką, bo doprowadziłoby to do wszczęcia bitwy!
Jeżeli wolisz pokonać Zaklinaczkę w bitwie, to w miarę możliwości zaatakuj ją z zaskoczenia (powyższy screen), tak by przez co najmniej kilka początkowych sekund bitwy była bezbronna na Twoje ataki.
Zaklinaczka na pomoc przyzwie sobie kilka atronachów (powyższy screen) i mogą to być zarówno atronachy ognia, jak i silniejsze atronachy lodowe lub atronachy burzowe. W miarę możliwości to właśnie te potwory atakuj w pierwszej kolejności, tym bardziej, że na ich miejsce nie będą pojawiały się kolejne. Pamiętaj też o poleganiu na właściwych żywiołach, np. na atakach lodowych do szybkiego pozbywania się atronachów ognia.
Dobiciem Zaklinaczki zajmij się dopiero po rozprawieniu się z atronachami (powyższy screen). Kobieta będzie teleportowała się po całej sali, ale nie powinno Ci to sprawić większych problemów. Dbaj jedynie o stan zdrowia bohatera i innych członków drużyny, atakując Zaklinaczkę do momentu, w którym straci cały pasek zdrowia. Po wygranej bitwie zbadaj ciało Zaklinaczki, zabierając klucz do Komnaty Rytualnej Zabójczego Blasku.
Niezależnie od tego czy stoczyłeś pojedynek z Zaklinaczką czy też zdecydowałeś się na przekazanie w jej ręce Orthorna, musisz zainteresować się trzema księgami (powyższy screen). Będą to mianowicie księgi o tytułach Fragment: O Artaeum, Ostatni Król Ayleidów oraz Noc Łez. Każdą z ksiąg należy oczywiście nie tylko obejrzeć, ale i zabrać (klawisz E). Uwaga - Jeżeli doszło tu do bitwy, to w trakcie jej rozgrywania księgi mogły pospadać z postumentów, tak więc skorzystaj z oznaczeń gry by je odnaleźć.
Nowy cel główny: Zwróć księgi
Jeżeli Orthorn nadal żyje, to warto z nim porozmawiać, otrzymując podziękowania i na dobre się z nim rozłączając. Skorzystaj z północno-zachodniego wyjścia z głównej sali. Warto tu zbadać okoliczne półki oraz zawartość kufra. Na koniec skorzystaj z włazu w podłodze by powrócić do Twierdzy Zabójczego Blasku (powyższy screen). Po znalezieniu się w nowym miejscu odsuń zasuwę i otwórz drzwi, powracając do sali ze schodami. Pozostało Ci już tylko udać się na wprost i otworzyć główne drzwi wyjściowe z twierdzy.
Otwórz mapę świata i zdecyduj się na odbycie szybkiej podróży do Akademii w Zimowej Twierdzy. Tu udaj się do Komnaty Żywiołów i następnie do Arcanaeum. Odszukaj Uraga gro-Shuba i rozpocznij rozmowę z zamiarem przekazania mu zdobytych ksiąg. Urag wyśle Cię do Tolfdira by poinformować go o ciekawej zawartości księgi Noc Łez. Od maga otrzymasz też nagrody za wykonanie tego questu, a mianowicie sześć ksiąg:
- Uwagi na temat filogenezy i biologii ras - gwarantowany wzrost umiejętności Przywracanie po przeczytaniu
- Bravil - gwarantowany wzrost umiejętności Przemiana po przeczytaniu
- 2920, Domowe Ognisko, tom 9 - gwarantowany wzrost umiejętności Przywołanie po przeczytaniu
- Kompletny wykaz zaklęć broni - gwarantowany wzrost umiejętności Zaklinanie po przeczytaniu
- Odpowiedź na Przemowę Bero - gwarantowany wzrost umiejętności Zniszczenie po przeczytaniu
- Proces mrocznych sztuk - gwarantowany wzrost umiejętności Iluzja po przeczytaniu
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Dobre zamiary