Bitwa o miasto Biała Grań (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Nowy cel główny: Doprowadź do sytuacji, w której Balgruuf Większy podda się
W zależności od upodobań możesz zaczekać aż w tej okolicy zjawią się pozostali Gromowładni, bądź też od razu udać się w stronę głównej bramy wejściowej do Białej Grani (powyższy screen). Zauważ przy okazji, że do miasta powrócili także broniący się żołnierze, ale nie musisz ich już teraz atakować. Po znalezieniu się w atakowanym mieście ponownie zapisz stan gry, a to dlatego, że przed Tobą druga część tego questu.
Oznaczenia na mapie: Czerwone linie - Ścieżki przemarszu; 1 - Miejsce startu; 2 - Wejście do Smoczej Przystani; X - Nadające się do zniszczenia barykady.
Także i ta bitwa wymaga pewnego komentarza. Celem Twojej podróży jest oczywiście Smocza Przystań będąca siedzibą jarla Balgruufa, przy czym gra nie pozwoli Ci tam dotrzeć najkrótszą drogą, zmuszając Cię do podążania ustaloną i dość liniową ścieżką.
Ważną wiadomością jest to, że po drodze nie będziesz musiał za wszelką cenę likwidować wszystkich napotkanych wrogich żołnierzy, albowiem obie walczące ze sobą strony dość regularnie będą dosyłały nowych wojowników na miejsce osób, którzy zginęły na polu bitwy. Radzę więc skupiać się jedynie na zabijaniu tych jednostek wroga, które będą zagrażały Twojemu bezpieczeństwu i jednocześnie wyraźnie stawały Ci na drodze do kolejnych części miasta. Podobnie jak we wcześniej stoczonych bitwach, pamiętaj o unikaniu stosowania ataków o charakterze obszarowym i zawsze pilnuj się kogo atakujesz, bo w szale bitewnym dość trudno będzie rozróżnić Gromowładnych od Cesarskich i wojowników Białej Grani.
Ruszaj na wschód, gdyż pierwsza spośród ścieżek prowadzących na północ będzie niedostępna. Docelowo musisz dotrzeć do niewielkiego rynku i dopiero w tym miejscu należy skręcić na północ (powyższy screen). Jeżeli Twoja postać preferuje bezpośrednie starcia, to możesz od razu zniszczyć napotkaną barykadę. W przeciwnym wypadku dobrze jest tu zaczekać, choć zburzenie barykady może zająć Twoim sojusznikom nieco czasu.
Powinieneś znaleźć się teraz na zapewne dobrze Ci już znanym największym placu miasta. Okolicznych budynków nie musisz zabezpieczać ani odwiedzać, aczkolwiek trzeba liczyć się z tym, że w niektórych z tych miejsc mogą czaić się na Ciebie przeciwnicy. Prędzej czy później będziesz musiał skierować się w stronę północnych schodów prowadzących do Smoczej Przystani (powyższy screen).
Sukcesywnie eliminuj napotykanych po drodze wrogich żołnierzy i zastosuj te same założenia taktyczne w stosunku do nowej barykady, a więc osobiście ją zniszcz lub odczekaj aż wykonają to Twoi sojusznicy. Wkrótce powinieneś dotrzeć do wejścia do Smoczej Przystani (powyższy screen) i warto tu po raz ostatni zapisać stan gry, bo wewnątrz posiadłości jarla też czekają Cię walki.
W pierwszej kolejności zajmij się ochroniarzami jarla, którzy wybiegną Ci na powitanie. Po ich zlikwidowaniu zbliż się do głównej części sali tronowej, co sprowokuje resztę zgromadzonych tu osób do walki. Uważaj w szczególności na Irileth (powyższy screen), albowiem jest ona zdolna do rzucania potężnych zaklęć.
Osobiście polecam skupić się wyłącznie na atakowaniu jarla Balgruufa Większego (powyższy screen). Przemawia za tym to, że pokonanie jarla doprowadzi do przedwczesnego zakończenia całej bitwy, tak więc nie będziesz musiał odrębnie zajmować się pozostałymi osobami przebywającymi w posiadłości. Jarl jest wojownikiem, tak więc nie zapomnij dostosować swojej taktyki działania i jeżeli Twoja postać nie lubi staczać bezpośrednich walk to atakuj go z bezpiecznej odległości, nie pozwalając mu się zbliżyć.
Nowy cel główny: Przyjmij kapitulację, którą składa Balgruuf Większy
Nie musisz tu nic szczególnego robić. Wysłuchaj rozmowy pokonanego jarla Balgruufa ze zgromadzonymi tu Gromowładnymi, których oprócz spotkanych już wcześniej postaci będzie reprezentował także Vignar. Na sam koniec spotkania podejdzie do Ciebie Gilmar i poprosi Cię o przekazanie Ulfrikowi wieści o zwycięstwie. Uwaga - Nie przejmuj się tym, że Biała Grań znajduje się aktualnie w ruinie, albowiem nie zablokowałeś sobie możliwości wykonywania innych questów związanych z tą lokacją. Powróć po kilku dniach do Białej Grani, a powinna ona zostać odbudowana i na ulicach ponownie pojawią się jej mieszkańcy.
Odblokowany quest buntu Gromowładnych: Wyzwolenie Skyrim