5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do TES V: Skyrim znajduje się druga grupa lokacji (punkty 22-47) z piątego sektora mapy świata. Mowa tu o centralnej części krainy. W naszym poradniku znajdziesz opisy dostępnych lokacji oraz informacje o ich możliwych dodatkowych cechach (np. powiązanie z jakimś questem albo możliwy do odnalezienia unikalny loot).
22. IRKNGTHAND
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Ślepota.
23. TWIERDZA ZABÓJCZEGO BLASKU
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Twierdza jest okupowana przez magów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Z nosem w księgach.
24. POMNIK GJUKARA
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pomnik najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne lub questu Akademii Bardów Księga miłości. W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
25. NORA SZULERA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Pomoc w potrzebie.
26. JASKINIA ZŁAMANEGO KŁA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).
27. OBÓZ ŚPIĄCEGO DRZEWA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty oraz mamuty.
28. FORT SZARA PRZYSTAŃ
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Agnis.
29. ZACHODNIA WIEŻA STRAŻNICZA
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieżę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Budzenie smoka. Stacza się tu wtedy walkę ze smokiem, przy czym w innych sytuacjach nie spotkasz w tej lokacji żadnych przeciwników.
30. SMOCZA PRZYSTAŃ
Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: zawsze
Uwagi: Smocza Przystań jest częścią miasta o nazwie Biała Grań (sektor 5, punkt 31) i związanych z jest z nią kilka głównych i pobocznych questów. Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Białą Grań w celu dotarcia do posiadłości jarla).
31. BIAŁA GRAŃ
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Biała Grań to jedno z głównych miast gry, do którego zdecydowanie najczęściej się powraca. Z miejscem tym związanych jest wiele głównych i pobocznych questów. Oprócz tego odnajdziesz tu między innymi mnóstwo sklepów oraz sanktuarium Jorrvaskr, który jest główną siedzibą Towarzyszy (gildia wojowników).
32. STAJNIE W BIAŁEJ GRANI
Typ lokacji: stajnia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.
33. FARMA PELAGIA
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Farmę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Do broni (tylko jeżeli nie dołączyłeś jeszcze oficjalnie do gildii wojowników).
34. FARMA DZIECIĄT-WOJNY
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
35. FARMA CHŁODORYTU
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
36. MIODOSYTNIA CZERWONIAK
Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: zawsze
Uwagi: Miodosytnię najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Na pomoc uciśnionym. Piwnica miodosytni jest okupowana przez wrogów.
37. STRAŻNICA BIAŁEJ RZEKI
Typ lokacji: obozowisko; jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Strażnica jest okupowana przez bandytów.
38. ZIMOWA STRAŻNICA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne.
39. KAMIEŃ RYTUAŁU
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez czarnoksiężnika i szkielety. Znajduje się tu ponadto jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
40. OBÓZ WOJSKOWY GROMOWŁADNYCH
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
41. ROZPADLINA ROZDARTEJ SKAŁY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogich magów i potwory.
42. GROTA PASIBRZUCHA
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez dzikie zwierzęta i wiły. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Księżycowa choroba.
43. PÓŁNOCNA PRZEŁĘCZ KRUCHEJ PISZCZELI
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Przełęcz jest okupowana przez wrogich magów i szkielety. Lokacja ta połączona jest z Południową Przełęczą Kruchej Piszczeli (sektor 8, punkt 1).
44. POCAŁUNEK SECUNDY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty.
45. CZARNYGŁAZ
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Loch i jego okolice są okupowane przez bandytów i potwory. Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Czarnygłaz (jedno z początkowych zadań) lub pobocznego questu Złoty szpon.
46. WYSOKI HROTHGAR
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wysoki Hrothgar odwiedza się w ramach kilku różnych głównych questów (za pierwszym razem ma to miejsce przy okazji zaliczania głównego questu Droga głosu). W samej lokacji nie spotkasz żadnych przeciwników, ale w drodze do siedziby Siwobrodych możesz zostać zaatakowany przez dzikie zwierzęta i potwory.
47. GARDŁO ŚWIATA
Typ lokacji: -
Dostępność: Eksploracja szczytu góry staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu Gardło Świata, a konkretnie po poznaniu Krzyku Czyste Niebiosa.
Uwagi: Szczyt góry najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata, choć do tej lokacji powraca się też przy okazji wykonywania kilku innych zadań.