Lek na szaleństwo (2) | Zadania Mrocznego Bractwa | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Nowy cel główny: Zabij Cycerona
Ruszaj na północ. Po znalezieniu się w pierwszym pomieszczeniu warto zainteresować się leżącymi na stole wartościowymi przedmiotami błazna, choć tylko czapka błazna będzie lepszym elementem ubioru od stroju zabójcy otrzymanego wcześniej od Astrid. Na pierwszych wrogów wpadniesz w kolejnej lokacji i będą to opiekunowie sanktuarium (powyższy screen). Do ich eliminacji możesz wykorzystywać standardową broń, choć będą oni wytrzymali i jednocześnie zadawali duże obrażenia. Jeśli chcesz, sam też możesz przywołać na pomoc widmowego zabójcę, wykorzystując moc odblokowaną po zakończeniu jednego z poprzednich questów.
Skieruj się w stronę zachodniego przejścia, docierając do mostu zwodzonego (powyższy screen). Polecam zaatakować widocznego w oddali opiekuna, prowokując go do przybycia w to miejsce. Opiekun powinien zginąć w momencie kontaktu z jedną z tutejszych włóczni. Sam natomiast włócznie możesz ominąć na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie ostrożnie między nimi przechodzić, wykonując przy tym częste postoje, lub skorzystać z Krzyku Trąba Powietrzna.
Polecam zniszczyć z odległości przyczepione do sufitu (niedaleko mostu) lampiony i następnie szybko zbiec po schodach na dół, dzięki czemu co najmniej kilku nowych opiekunów otrzyma na starcie obrażenia od ognia (powyższy screen). Rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami i rozejrzyj się za księgą Ogień i ciemność, gwarantującą wzrost umiejętności Broń jednoręczna. Możesz już wybrać północne wyjście z tego pomieszczenia i następnie skręcić na wschód.
Zachowaj ostrożność, bo w nowym pomieszczeniu do zlikwidowania będzie kolejna grupka opiekunów sanktuarium. Po wygranej bitwie zignoruj okoliczne drzwi, bo są one zamknięte. Zamiast tego skorzystaj z północno-wschodniego przejścia (powyższy screen). Podążaj lodowym korytarzem i bądź gotowy do tego żeby po drodze rozbroić co najmniej dwa sidła na niedźwiedzie.
Po dotarciu do największej części lodowej jaskini zostaniesz zmuszony do stoczenia pojedynku z potworem o nazwie Udefrykte, przypominającym pod wieloma względami trolla śnieżnego (powyższy screen). W miarę możliwości radzę trzymać bestię na dystans, chyba że Twoja postać jest zdolna do zadawania dużych obrażeń w bezpośrednich walkach i jednocześnie na tyle dobrze uzbrojona żeby nie trzeba było non-stop się leczyć. Z pomocą może tu oczywiście przyjść Krzyk Nieugięta Siła, dzięki któremu bestia może zostać powalona na ziemię i tym samym stać się łatwym celem do kolejnych ataków.
Walcz do momentu pokonania potwora. Zajmij się teraz zbadaniem tutejszej jaskini, po czym skorzystaj z wąskiego południowo-zachodniego przejścia (powyższy screen). Otwórz bramę i pociągnij za łańcuch, odblokowując sobie w ten sposób dostęp do grobowców.
W okolicy tej do wyeliminowania będzie kilka dość licznych grup opiekunów sanktuarium. Z potworami możesz staczać bezpośrednie walki, bądź też stosować trik polegający na powracaniu do używanego niedawno łańcucha (powyższy screen). Zaletą tego rozwiązania jest to, że opiekunowie nie będą potrafili przedostać się przez zapory, co uczyni z nich bardzo łatwe cele do ataków z dystansu.
Korzystając z okazji polecam zbadać korytarz prowadzący na południe, bo znajduje się tam mistrzowsko zabezpieczony kufer. Jeżeli uda Ci się go otworzyć, to będziesz mógł zabrać kilka niezwykle cennych przedmiotów, między innymi krasnoludzki łuk płomieni. Kontynuuj przeprawę przez grobowce. Docelowo powinieneś dotrzeć do nowego interaktywnego łańcucha (powyższy screen). Odblokuj sobie przejście i zapisz stan gry, bo zbliżasz się powoli do kryjówki Cycerona.
Przejdź na drugi koniec korytarza i wybierz prawe drzwi, ignorując fakt, że gra zablokowała tymczasowo możliwość korzystania z broni i zaklęć. Podejdź do ciężko rannego Cycerona by uaktywnić rozmowę (powyższy screen). Błazen poprosi Cię żeby go nie zabijać i żeby skłamać Astrid o jego śmierci, przy czym ostateczna decyzja odnośnie jego dalszych losów będzie należała do Ciebie.
Nowy cel główny: Zabij Cycerona albo opuść Sanktuarium
Jeżeli masz zamiar zabić Cycerona, to musisz sam sprowokować walkę (powyższy screen). Jako że pojedynek rozegra się w stosunkowo niewielkim pomieszczeniu trzeba się pilnować, zwłaszcza jeśli Twoja postać preferuje atakowanie swoich celów z dystansu. Po wygranej bitwie koniecznie zbadaj zwłoki Cycerona, gdyż będziesz mógł zabrać wartościowe i przydatne dla zabójcy elementy stroju błazna, jak również ebonowy sztylet.
Jeżeli masz zamiar utrzymać Cycerona przy życiu, to musisz zgodnie z uzyskaną informacją zostawić go w spokoju wyjść z Sanktuarium. Obróć się i podejdź do znajdujących się na wprost drzwi (powyższy screen). Wejdź w interakcję z zasuwą. Po odblokowaniu drzwi powrócisz do jednego z badanych już wcześniej pomieszczeń.
Także i tu możesz przejść na skróty, a mianowicie pociągnąć za okoliczny łańcuch (powyższy screen) i doprowadzić tym samym do opuszczenia się widocznych w oddali krat. Niezależnie od decyzji podjętej w sprawie Cycerona należy docelowo dotrzeć do wyjścia z kryjówki zabójców.
Nowy cel główny: Zgłoś się z powrotem do Astrid
Otwórz mapę świata i potwierdź chęć wybrania się do Sanktuarium Mrocznego Bractwa. Po dotarciu na miejsce musisz oczywiście porozmawiać z Astrid. Jeżeli zabiłeś Cycerona, to powiesz jej prawdę. W przeciwnym wypadku musisz skłamać (powyższy screen) i w takiej sytuacji nie jest na szczęście wymagane skorzystanie z umiejętności Retoryka. Astrid pozwoli Ci zaopiekować się na stałe jej koniem i wyśle Cię do Festusa Kreksa z zamiarem omówienia szczegółów kolejnego kontraktu.
Odblokowany quest Mrocznego Bractwa: Przepis na nieszczęście