Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry TES V: Skyrim znajduje się druga część opisu przejścia pobocznego zadania Bunt na wschodzie. W dalszej części tego questu należy m.in. wyeliminować maga Haldyna (pojedynek z nim można potraktować jak starcie z mini-bossem) oraz przekonać Adelaisę do powrotu.
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Adelaisą
- Nowy cel główny: Zabij Haldyna
- Nowy cel główny: Wróć do Adelaisy
- Nowy cel główny: Przekonaj Adelaisę do powrotu; Nowy cel główny: Porozmawiaj z Orthusem
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Adelaisą
Kiedy dopłyniecie na miejsce, wojownicza kobieta poprosi Cię o rozmowę. W jej trakcie dowiesz się, że żołnierze Kompanii nie są zbyt zadowoleni z misji, jaka spadła na ich głowę. Haldyn jest słynny ze swoich umiejętności, zwłaszcza jeśli chodzi o potężną magię zniszczenia. Żaden z cesarskich nie chce nadstawiać karku, w związku z czym to właśnie Tobie przypadnie w udziale zaszczyt uśmiercenia maga. Jak enigmatycznie ujmie to Adelaisa, "my zajmiemy się resztą". W rzeczywistości oznacza to tyle, że jesteś zdany sam na siebie.
Nowy cel główny: Zabij Haldyna
Zeskocz z pokładu statku na kry, które go otaczają, a następnie skieruj się w kierunku południowym, gdzie zobaczysz skałę oraz wieżycę na jej szczycie (screen poniżej). Przeskakując na kolejne kawałki lodu, w końcu dotrzesz do jaskini, znajdującej się u dołu skały. To właśnie tutaj powinieneś wejść, by po cichu dokonać infiltracji twierdzy.
Oczywiście jeśli wolisz, możesz zdecydować się na bardziej bezpośredni szturm - po lewej stronie (a więc na wchodzie) powinieneś zauważyć piracki statek. Możesz się do niego dostać, następnie zabijając całą załogę i szturmując twierdzę od frontu. Nie jest to jednak wskazane (przeciwników jest bardzo wielu, a Twoją misją jest eliminacja maga, a nie piratów). Pamiętaj też o tym, że kiedy już pokonasz czarownika, załogę pirackiego okrętu wybiją cesarscy - nie musisz się więc lękać, że któryś z korsarzy ucieknie z wyspy.
Jeśli wybrałeś bardziej dyskretną drogę, czyli tę przez jaskinię, przygotuj się na walkę z kilkoma krabami błotnymi a następnie z jednym z Krwawych Horkerów. Wchodząc do samej wieży nastaw się na to, że spotkasz w niej całe zatrzęsienie piratów. Wspinając się po schodach na wyższe piętra uważaj na pułapkę znajdującą się w podłodze - potrafi ona zabić nawet dość doświadczonych bohaterów.
W pewnym momencie podróży będziesz musiał wybrać kierunek swojej dalszej eksploracji - schody prowadzą bowiem zarówno w dół, jak i na szczyt wieży. W piwnicy, poza dwoma strażnikami, znajdziesz zwłoki Jafeta, jego kufer oraz stosunkowo silny orkowy miecz porażenia. Czarownika, jak można było się spodziewać, odnajdziesz na górnych piętrach wieży (screen powyżej).
Walka z Haldynem to nie przelewki - mag nosi zbroję płytową, a równocześnie posługuje się szeregiem potężnych czarów. Otwarta walka z nim z pewnością będzie kosztowała Cię mnóstwo mikstur leczniczych, dlatego lepiej zrobisz zabijając czarownika po cichu (screen powyżej). Mimo potężnego uzbrojenia, wróg nie posiada bowiem zbyt dużej ilości punktów życia, przez co niespodziewany atak jest w stanie błyskawicznie go uciszyć.
Nowy cel główny: Wróć do Adelaisy
Kiedy zabijesz przeciwnika, rozejrzyj się po jego gabinecie - szczególną uwagę zwróć na skrzynię, w której może znajdować się kilka przydatnych przedmiotów. Kiedy zakończysz rabunek, wyjdź z wieży (najlepiej zamkniętymi drzwiami, do których klucz znalazłeś przy ciele Haldyna) a następnie przygotuj się na wstrząs. Pod Twoją nieobecność cesarscy rozpoczęli ostrzał artyleryjski twierdzy, w związku z czym będziesz musiał dostać się na ich okręt w otoczeniu armatnich kul (screen powyżej).
Przedzierając się przez zasieki i walcząc z przeciwnikami, pobiegnij do Adeleisy, którą znajdziesz w porcie. Złóż jej szybki raport i czym prędzej uciekajcie z wyspy - nie ma tu już nic ciekawego do zrobienia.
Nowy cel główny: Przekonaj Adelaisę do powrotu; Nowy cel główny: Porozmawiaj z Orthusem
Kiedy uznasz już, że klimat pirackiej wyspy przestał Ci odpowiadać, możesz porozmawiać z Adelaisą na temat powrotu do Wichrowego Tronu. Kobieta nie będzie miała nic przeciwko, w związku z czym błyskawicznie znajdziecie się w skutym lodem doku. W tym momencie powinieneś zejść z okrętu i porozmawiać z Orthusem, którego jak zawsze znajdziesz w Siedzibie Kompanii Wschodniocesarskiej.
Kiedy powiesz mężczyźnie, że sprawa piratów została rozwiązana, nie zareaguje on zbyt radośnie - tak czy tak musi bowiem wysługiwać się władczej Adelaisie. Mimo wszystko, zostaniesz nagrodzony za swe trudy i to całkiem nieźle - otrzymasz bowiem 1000 złotych monet.