Stoczenie bitwy z Alduinem | Zguba Alduina | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019
Ta strona poradnika do gry TES V: Skyrim zawiera opis przejścia walki z bossem - smokiem Alduinem. Mowa tu o konfrontacji, do której dochodzi w trakcie przechodzenia głównego zadania Zguba Alduina, niedługo po odblokowaniu Słowa Mocy "Smokogrzmot".
Nowy cel główny: Pokonaj Alduina
Tuż po zakończeniu cut-scenki powinieneś zauważyć, iż do Gardła Światła w międzyczasie dotarł Alduin (powyższy screen). Musisz w odpowiedni sposób przygotować się do pojedynku z tym smokiem, tak więc wciśnij klawisz TAB, wybierz opcję Magia, przejdź do zakładki Krzyków i ustaw krzyk Smokogrzmot jako aktywny (warto go też dodać do ulubionych).
Najważniejsza informacja dotycząca pojedynku z Alduinem jest taka, że smoka tego nie będziesz mógł w żaden sposób zranić gdy będzie latał wokół góry. Nie próbuj więc go atakować, bo będzie to tylko marnowanie czasu i środków. Kluczem do sukcesu jest właściwe używanie Krzyku Smokogrzmot, pozwalającego na tymczasowe "uziemienie" Alduina, czyli na zmuszenie go do wylądowania.
Upewnij się, że Krzyk Smokogrzmot masz ustawiony jako aktywny i zaczekaj na właściwy moment żeby z niego skorzystać. Najlepiej tego dokonać gdy Alduin będzie leciał w Twoją stronę lub gdy zawiśnie na kilka chwil w jednym miejscu. Przytrzymaj klawisz Z żeby odpalić Krzyk z największą siłą.
Jeżeli udało Ci się "trafić" w Alduina, to pojawi się wokół niego niebieska poświata (powyższy screen). W przeciwnym wypadku będziesz musiał odczekać kilkanaście sekund na zregenerowanie się Krzyku i spróbować ponownie. Jest to oczywiście dodatkowo utrudnienie, bo w trakcie oczekiwania na naładowanie się mocy będziesz bezbronny na ataki smoka. Ważne będzie w rezultacie to żeby zdecydowana większość ataków z pomocą Krzyku kończyła się powodzeniem.
Przygotuj się, bo Alduin po chwili wyląduje gdzieś w okolicy. To właśnie teraz musisz przystąpić do jego atakowania, na celownik obierając najlepiej okolice jego głowy.
Jeżeli Twoja postać preferuje bezpośrednie walki, to do smoka musisz oczywiście podbiec (powyższy screen). W przeciwnym wypadku zachowuj bezpieczny dystans, korzystając z najpotężniejszych dostępnych broni i zaklęć. Atakuj Alduina do momentu, w którym moc Krzyku przestanie działać i odbije się on od ziemi, wznawiając proces latania nad górą.
Od tego momentu będziesz musiał powtarzać opisane wyżej czynności, a więc na przemian ściągać Alduina z pomocą Krzyku Smokogrzmot i przystępować do jego atakowania po tym jak już wyląduje.
Nie licz oczywiście na to, że smok będzie w międzyczasie bezbronny. Trzeba liczyć się z koniecznością radzenia sobie zarówno z ogniowymi atakami Alduina, jak i ze zrzucanymi przez niego głazami (powyższy screen). W tym drugim przypadku warto ustawiać się przy skałach lub tablicy, z której wcześniej odczytałeś Słowo Mocy, co powinno nieznacznie zmniejszyć ryzyko bycia uderzonym głazem. Generalnie jednak radzę dążyć do tego żeby po wznowieniu przez Alduina lotu możliwie jak najszybciej objąć go ponownie działaniem Krzyku.
Nie zapomnij o regularnym korzystaniu z mikstur i zaklęć, szczególnie jeśli Twoja postać odniosła poważniejsze obrażenia. Wykonuj opisane powyżej czynności do momentu, w którym Alduin straci cały pasek zdrowia (powyższy screen).
Smoka nie uda Ci się niestety już teraz ostatecznie zlikwidować, albowiem Alduin w pośpiechu opuści pole bitwy. Jak się zapewne domyślasz, Twoim kolejnym zadaniem będzie odnalezienie jego kryjówki zanim zdoła powrócić do pełni sił.
Odblokowany główny quest: Upadły