Wyprawa do Głębi Ilinalty | Czarna Gwiazda | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Wyprawa do Głębi Ilinalty
Nowy cel główny: Odszukaj Gwiazdę Azury
Wyjdź z gospody i otwórz mapę świata. Głębia Ilinalty znajduje się w centralnej części Skyrim (powyższy screen) i jest to zniszczony fort położony tuż przy bardzo dużym jeziorze. Możesz tam dotrzeć na wiele różnych sposobów. Ja polecam rozpocząć w Rzecznej Puszczy lub w Falkret, wybierając pomiędzy lekcją pływania i przemieszczaniem się przy brzegu jeziora.
Prędzej czy później powinieneś dotrzeć do ruin zniszczonego fortu. Skieruj się w stronę jednej z częściowo zatopionych wież (powyższy screen) i odszukaj interaktywny właz, który przeniesie się do właściwego obszaru Głębii Ilinalty.
Zapisz stan gry i ruszaj na północ, przechodząc przez niewielki wodospad. Zignoruj widoczne na górnym balkoniku przejście do kolejnego obszaru, bo żeby tam dotrzeć będziesz musiał zbadać całą aktualnie przemierzaną lokację. Wybierz się mianowicie na zachód (powyższy screen).
Na pierwszych przeciwników wpadniesz po dotarciu do północno-zachodniego pomieszczenia. W trakcie tej i wszystkich kolejnych potyczek kluczem do sukcesu będzie jak najszybsza eliminacja wrogich nekromantów (powyższy screen). Powstrzyma to ich w rezultacie od ponownego przywoływania do życia nie tylko szkieletów, ale i siebie nawzajem. Na szczęście w pierwszej bitwie udział wezmą słabsi nekromanci, co nie oznacza, że należy ich ignorować. Ze swojej strony polecam uodpornienie bohatera na lodowe ataki, gdyż to właśnie ten żywioł będzie najczęściej stosowany przez nekromantów w przypadku zaklęć ofensywnych.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się po okolicy, przejdź przez jadalnię i wybierz korytarz, który prowadzi na północ, zakręcając następnie na wschód. Zachowaj ostrożność, bo po znalezieniu się w pomieszczeniu z dużym zbiornikiem w oddali pojawi się nekromag (powyższy screen). W miarę możliwości postaraj się z nim jak najszybciej rozprawić, bo może sobie wezwać na pomoc między innymi szkielety i atronacha mrozu.
Tradycyjnie już możesz się trochę rozejrzeć (kufer i zalane północne pomieszczenie) lub od razu kontynuować przemarsz, wybierając się dalej na wschód. Proponuję zapisać stan gry, bo w jednym z okolicznych pomieszczeń czeka Cię starcie nie tylko ze słabszymi nekromantami (warto ich zlikwidować w pierwszej kolejności), ale i również z arcynekromantą (powyższy screen). Mag ten jest nie tylko bardzo wytrzymały, ale również potrafi przyzywać sobie na pomoc potężne kreatury i korzystać z silnych zaklęć ofensywnych, tak więc rozsądnie planuj kolejne ataki i na bieżąco monitoruj paski zdrowia, many i kondycji głównego bohatera.
Po zgładzeniu wszystkich wrogów zbadaj dokładnie okolicę. Polecam włamać się do zachodniego pomieszczenia oraz odwiedzić wschodni składzik. Na koniec wybierz korytarz prowadzący na południe. Docelowo powinieneś dotrzeć do większego pomieszczenia z ołtarzem (powyższy screen). Nie spotkasz tu żadnych wrogów, ale za to odnajdziesz kolejne cenne skarby, które ukryto między innymi w dużym kufrze.
Wybierz przejście prowadzące na zachód i następnie skręć na południe. Po drodze możesz włamać się do zachodniego pomieszczenia, ale nic szczególnie wartościowego tam nie ma. Skorzystaj ze schodów (powyższy screen) i wejdź w interakcję z zasuwą celem otwarcia nowych drzwi. Zauważ, że znalazłeś się na górnym balkoniku jednego z badanych wcześniej pomieszczeń. Skieruj się tu do drzwi prowadzących do Potopu Ilinalty.
Ruszaj na północ. Nekromantów przebywających w pierwszym pomieszczeniu nowej lokacji dobrze byłoby zaatakować z zaskoczenia (powyższy screen), choć i bez tego ich eliminacja nie powinna Ci przysporzyć większych kłopotów. Skorzystaj z okazji do zbadania wschodniego składziku i dopiero po zajrzeniu do każdego kąta wybierz się na zachód.
Północno-zachodni korytarz powinien być patrolowany przez pojedynczego dominującego nekromantę (powyższy screen) i nie radzę za wszelką cenę próbować się do niego zbliżyć, bo może to sprowokować innych nekromantów do przybycia w to miejsce. Najlepiej jest zaczekać aż on sam się zbliży do Twojej drużyny i dopiero wtedy się z nim rozprawić.
Jak już wspomniałem, w okolicy przebywają też inni nekromanci. Zajmują oni mianowicie północno-wschodnie pomieszczenie i już po rozpoczęciu walk musisz najbardziej uważać na mistrza nekromantę (powyższy screen). Weź pod uwagę to, że nie tylko będzie on dość wytrzymały, ale również będzie rzucał potężne zaklęcia ofensywne (jego preferencją powinny być ataki lodowymi pociskami) i przyzywał sobie na pomoc niełatwe do pokonania kreatury.
Po zlikwidowaniu wszystkich wrogów dokładnie rozejrzyj się po okolicy. Polecam zajrzeć między innymi do dużego kufra, w którym ukryto kilka wartościowych rzeczy. Najcenniejsze znalezisko to oczywiście pęknięta Gwiazda Azury leżąca przed tronem (powyższy screen).
Nowy cel główny: Zanieś Gwiazdę Anarei lub Zanieś Gwiazdę Nelacarowi
Zanim podejmiesz decyzję komu dostarczyć Gwiazdę Azury będziesz musiał opuścić to miejsce. Skorzystaj w rezultacie ze schodów prowadzących na wyższy poziom wieży, a po znalezieniu się na górze rozejrzyj się za drabinką prowadzącą na powierzchnię (powyższy screen). Musisz teraz dokonać wyboru sprzymierzeńca:
- Jeżeli chcesz dostarczyć daedrycki artefakt elfiemu magowi Nelacarowi, to przejdź do sekcji Wariant A - Zaniesienie Gwiazdy Nelacarowi.
- Jeżeli chcesz dostarczyć daedrycki artefakt reprezentującej wolę Azury Anarei, to przejdź do sekcji Wariant B - Zaniesienie Gwiazdy Anarei.