1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53) | Mapy świata w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do gry TES V: Skyrim znajduje się druga grupa lokacji (punkty 25-53) z pierwszego sektora mapy świata. Mowa tu o północno-zachodniej części krainy. Nasz poradnik pokazuje gdzie znajduje się każda lokacja oraz dodatkowo ją opisuje (np. czy lokacja związana jest z jakimś questem, czy odnajduje się unikalny loot).
25. KATARIAH
Typ lokacji: statek
Dostępność: Statek cesarza pojawia się w porcie dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!.
Uwagi: Statek jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!. Warto dodać, że z przejściem wspomnianego zadania nie trzeba się śpieszyć, bo okręt nigdy już nie opuści zatoki.
26. BŁĘKITNY PAŁAC
Typ lokacji: zamek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Błękitny Pałac jest częścią miasta o nazwie Samotnia (sektor 1, punkt 24) i związanych z jest z nim kilka questów (m.in. poboczny quest Człowiek, który wywołał wilka z lasu). Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Samotnię w celu dotarcia do pałacu).
27. MOR KHAZGUR
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort ten jest zamieszkiwany przez przyjaźnie nastawione orki.
28. REDUTA KNIEI
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów i jest ona powiązana z lokacją Wiedźmi zakątek (sektor 1, punkt 29). Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.
29. WIEDŹMI ZAKĄTEK
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Zakątek jest okupowany przez bandytów i potwory. W celu dotarcia do tej lokacji wymagane jest przejście przez Redutę Kniei (sektor 1, punkt 28). Najlepiej jest zbadać zakątek przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.
30. SMOCZYMOST
Typ lokacji: wioska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Smoczymost odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym odnajdziesz też między innymi gospodę.
31. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W HAAFINGAR
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
32. TARTAK W SAMOTNI
Typ lokacji: tartak
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
33. FARMA KATLI
Typ lokacji: stajnia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.
34. MAGAZYN KOMPANII WSCHODNIOCESARSKIEJ
Typ lokacji: doki
Dostępność: zawsze
Uwagi: Magazyn odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym nie spotkasz żadnych przeciwników, ale wejście na pokład niektórych zacumowanych jednostek może sprowokować marynarzy do walki.
35. PRZEPRAWA SKRYTEGO LODU
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Wysiłki Arniela.
36. BTHARDAMZ
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Jedyne lekarstwo.
37. REDUTA DRUADACH
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów.
38. KRATER SMOCZEGO ZĘBA
Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez bandytów, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
39. HARMUGSTAHL
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Loch jest okupowany przez czarnoksiężnika i potwory.
40. REDUTA WOLTY BRUCA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów.
41. SMOCZYMOST - PUNKT WIDOKOWY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Punkt widokowy jest okupowany przez bandytów.
42. OSTOJA KŁAMCY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
43. URWISTA OSTOJA
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
44. GŁĘBINY CHŁODNEGO WIATRU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.
45. CHATA MEEKO
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
46. FOLGUNTHUR
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zakazana opowieść.
47. KAMIEŃ UCZNIA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
48. FORT ŚNIEŻNY JASTRZĄB
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Śnieżny Jastrząb (bunt Gromowładnych).
49. MORTHAL
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Morthal to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów pobocznych. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.
50. WĄWÓZ RABUSIÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wąwóz jest okupowany przez bandytów.
51. WYTCHNIENIE UMRZYKÓW
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez potwory i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii Bardów Podsycanie płomieni.
52. RUDERA POŁAWIACZA KRABÓW
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
53. JASKINIA WYLĘGU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta.