Istotna danina | Questy Legionu Cesarskiego | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Istotna danina
Nowy cel główny: Znajdź dowody
Uwaga! Misję tę otrzymuje się w trakcie przechodzenia zadania Ponowne zjednoczenie Skyrim i jej zaliczenie jest wymagane do awansowania do kolejnej części wspomnianego wyżej nadrzędnego questu Legionu Cesarskiego.
Otwórz mapę świata. Cel podróży to Pęknina zlokalizowana w południowo-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli w przeszłości odwiedziłeś już to miejsce, to najlepiej będzie oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku zostaniesz z kolei zmuszony do zaplanowania wyprawy i warto rozważyć opłacenie powozu (np. tego w stajniach w Białej Grani). Przy pierwszej próbie wejścia do Pękniny zostaniesz zatrzymany przez strażnika Pękniny. W zależności od upodobań możesz uiścić opłatę miejscową gwarantującą dostęp do całego miasta, bądź też skorzystać z Retoryki i spróbować przekonać wartownika do swoich racji lub go zastraszyć.
Po znalezieniu się w Pękninie ruszaj na północ. Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do Mglistej Twierdzy (powyższy screen). Oczywiście jeśli już wcześniej odwiedzałeś ten pałacyk to możesz od razu się do niego przenieść, tym bardziej, że jest on widoczny na mapie świata.
Ruszaj prosto. Zignoruj całkowicie przebywające w tym pomieszczeniu osoby, bo chwilowo nie musisz z nikim rozmawiać. Docelowo powinieneś dotrzeć do południowego przejścia, które będzie pilnowane przez dwóch wartowników (powyższy screen).
Teoretycznie powinieneś się teraz zacząć skradać, ale na taki krok warto zdecydować się tylko jeśli Twoja postać dysponuje czarami lub miksturami niewidzialności. Przejdź obok wartowników, skręcając w prawo i następnie w lewo. Docelowo powinieneś dotrzeć do sypialni (powyższy screen). Ignoruj ostrzeżenia wartownika patrolującego południowy korytarz twierdzy, bo nie zostaniesz przez niego od razu zatrzymany.
Zamknij za sobą drzwi sypialni i przystąp do jej eksploracji. Zignoruj gablotę, która do otwarcia wymaga użycia klucza lub wytrychów i zdecyduj się na zajrzenie do znajdującej się pod nią ogólnodostępnej komody (powyższy screen). Zabierz z komody kompromitujący list (możesz przeczytać go z poziomu inwentarza) i szybko powróć do głównego pomieszczenia Mglistej Twierdzy.
Uwaga - Jeżeli zbyt dużo czasu przeznaczysz na eksplorację niedostępnych dla gości obszarów posiadłości lub będziesz biegał po tej lokacji z wyciągniętą bronią, to możesz zachęcić wartowników do zaatakowania bohatera. W takiej sytuacji nie radzę odpowiadać na ich ataki (powyższy screen), a szybko schować broń i się poddać lub wyrazić zgodę na pobyt w więzieniu. W przeciwnym wypadku zostałbyś otoczony przez bardzo liczną grupę świetnie wyszkolonych wrogów, których bardzo trudno byłoby pokonać.
Nowy cel główny: Anuriel ma stać się celem twojego szantażu
Rozejrzyj się po głównej sali Mglistej Twierdzy za Anuriel (powyższy screen). Jeśli nigdzie nie widzisz tej postaci, to poczekaj na nastanie dnia, bo w przeciwnym wypadku niepotrzebnie musiałbyś ryzykować ponownie wchodząc do niedostępnej strefy zameczku. W trakcie rozmowy z Anuriel porusz temat dysponowania kompromitującym ją listem, a zostaniesz poproszony o udanie się wraz z nią na zaplecze.
Idź za Anuriel i zgodnie z przekazaną wskazówką staraj się pozostawać blisko niej (powyższy screen). Do drugiej rozmowy z Anuriel dojdzie najprawdopodobniej po dotarciu do sypialni, z której wcześniej wykradłeś list.
Po tym jak przyznasz się, że jesteś członkiem Legionu Cesarskiego Anuriel złoży Ci propozycję, a mianowicie zasugeruje zachowanie treści kompromitującego ją listu dla siebie w zamian za udzielenie informacji o transporcie złota i broni. Jeśli masz dostatecznie rozwiniętą Retorykę to warto przekonać kobietę do przekazania Ci dodatkowych sztuk złota (powyższy screen) i dopiero wtedy przystać na umowę. Anuriel wspomni o konwoju, który wyruszył z Pękniny do Wichrowego Tronu. Z racji tego, że nie przemieszcza się on zbyt szybko będzie dużo czasu na to żeby go doścignąć, zaatakować i zrabować.
Nowy cel główny: Zgłoś się do osoby o imieniu legat Rikke
Wyjdź z Mglistej Twierdzy, otwórz mapę świata i powróć do odwiedzanego niedawno Obozu Cesarskich w Rift. Po dotarciu na miejsce zlokalizuj legat Rikke i podziel się z nią informacjami na temat konwoju (powyższy screen). Rikke zasugeruje spotkanie się ze zwiadowcami Cesarskich obecnymi w okolicy i zorganizowanie wspólnego ataku na konwój.
Nowy cel główny: Spotkaj się z grupą zwiadowczą
Po otwarciu mapy świata powinieneś zauważyć, iż grupa zwiadowcza stacjonuje na drodze do Wichrowego Tronu (powyższy screen), a konkretnie w pobliżu Strażnicy Shora. Spotkanie się z sojusznikami jest opcjonalne, ale warto się na taki krok zdecydować. Do zwiadowców polecam zbliżyć się od południa, a nie od północy, bo wtedy pojawiłoby się ryzyko przedwczesnego wpadnięcia na konwój.
Po dotarciu w oznaczone przez grę miejsce rozejrzyj się za zwiadowcami (powyższy screen) i porozmawiaj z wchodzącym w skład tej grupy Hadvarem. Od legionisty dowiesz się, że jego grupa też tropiła od pewnego czasu konwój, ale do tej pory nie wiedziała co takiego on przewozi. Hadvar na sam koniec rozmowy postawi Cię przed wyborem. Będziesz mógł mianowicie w pojedynkę zaatakować konwój lub wziąć udział w zaplanowanej przez zwiadowców zasadzce.
Nowy cel główny: Niech Hadvar zaprowadzi Cię do miejsca, w którym możesz zorganizować zasadzkę na nieprzyjacielskiego zwiadowcę
Nowy cel główny: Przejmij karawanę
Jeżeli masz zamiar działać w pojedynkę, to od razu wybierz się na północny-zachód. Ochroniarzy karawany mógłbyś zaatakować z odległości, ale z racji tego, że większość z nich będą stanowili łucznicy bardziej sprawdzi się staczanie z nimi bezpośrednich walk (powyższy screen). Jeżeli z jakichś powodów zaczniesz przegrywać to szybko powróć do zwiadowców, tak by mogli dołączyć do bitwy.
Jeżeli wyraziłeś swoją aprobatę wobec planu Hadvara, to warto przede wszystkim zaczekać na nastanie nocy. Kucnij i ruszaj śladem reszty zwiadowców. W miarę możliwości pozostawaj w pobliżu Hadvara. Zatrzymaj się razem z nim (powyższy screen) i zaczekaj aż wyda rozkaz swoim podwładnym do cichego wyeliminowania wrogiego zwiadowcy.
Dopiero teraz ruszaj w stronę obozowiska Gromowładnych (powyższy screen). Przy odrobinie szczęścia przeciwników uda Ci się zaskoczyć, a ponadto będziesz mógł od razu liczyć na wsparcie ze strony sojuszników. Prowadź walki do momentu zlikwidowania wszystkich ochroniarzy karawany.
Nowy cel główny: Zgłoś się do osoby imieniem Hadvar
Zanim powrócisz do Hadvara zbadaj obozowisko gromowładnych żołnierzy. Dobrze byłoby podjąć próbę otwarcia jednej ze skrzyń znajdujących się na wozie, bo skrywa ona kilka cennych przedmiotów i ich zabranie nie zostanie potraktowane jako okradanie Legionu Cesarskiego. Podejdź do Hadvara i wysłuchaj krótkiego komentarza (powyższy screen). Jako że misja ta dobiegła właśnie końca możesz powrócić do zaliczania questu Ponowne zjednoczenie Skyrim (cel główny Odzyskaj Rift).