Lista pobocznych questów | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera zestawienie pobocznych questów, których opisy przejścia znajdziesz na kolejnych stronach naszej solucji. Są to zadania zlecane przez "podrzędnych" NPC-ów i wykonywanie ich nie jest obowiązkowe na potrzeby ukończenia głównej fabuły.
Kilka informacji wstępnych:
- W tym konkretnym rozdziale opisu przejścia Skyrim nie znalazły się poboczne zadania powiązane z głównymi gildiami świata gry (Towarzysze, Zimowa Twierdza, Gildia Złodziei, Mroczne Bractwo), questy daedryczne ani misje wojny domowej w Skyrim. Wymienione ważniejsze typy pobocznych zadań opisaliśmy w osobnych rozdziałach niniejszego poradnika.
- Skupiliśmy się na zwykłych questach zlecanych przez NPC-ów. Oprócz tego zamieściliśmy opisy przejścia wszystkich zadań Akademii Bardów, Ostrzy i Siwobrodych, czyli mniejszych ugrupowań, których nie traktuje się na równych zasadach do głównych gildii.
- Opisy przejścia pobocznych misji w naszym poradniku uwzględniają opcjonalne cele oraz wybory, które mogą wpływać na ich przebieg.
- Za każdym razem dokładnie wyjaśniamy też gdzie rozpocząć quest, jak docierać do lokacji questowych, poprawnie staczać walki, z jakimi postaciami niezależnymi należy się spotkać i czy misja ma różne zakończenia. Opisy przejścia misji wzbogacone są wysokiej jakości zdjęciami oraz mapami ukazującymi ważne obszary odwiedzane na potrzeby rozwiązywania zadań.
- W niektórych pobocznych zadaniach trzeba rozwiązywać zagadki i do każdej z nich przygotowaliśmy szczegółową instrukcję jej rozwiązania.
- Większość pobocznych zadań nie jest ze sobą powiązanych i oznacza to, że możesz przystępować do nich w dowolnej kolejności. Istnieją jednak wyjątki od tej reguły i informujemy o nich w omówieniu danego zadania. Jedynym z takich wyjątków jest rozbudowany quest Maski smoczych kapłanów, w trakcie przechodzenia którego zalicza się kilka innych opcjonalnych zadań.
Lista pobocznych questów gry Skyrim
- Biała ampułka
- Blada Dama
- Błogosławieństwo natury
- Bunt na wschodzie - To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na dwóch stronach solucji.
- Chwała przodkom
- Ciemno wszędzie!
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Infiltracja
- Krew na lodzie - To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na dwóch stronach solucji.
- Księga miłości - Quest ten pozwala pozyskać amulet Mary, dzięki któremu można znaleźć partnera i się ożenić / wyjść za mąż.
- Mapy skarbów - Nie znajdziesz w dzienniku questu o takiej nazwie. Na kilku osobnych stronach solucji opisaliśmy miejsca pozyskiwania map oraz odnajdywania powiązanych z nimi skarbów.
- Maski smoczych kapłanów - To kolejny nietypowa pozycja, która nie do końca jest questem. Maski możesz zdobywać w dowolnej kolejności i każdej z nich pilnuje silny smoczy kapłan. Jest też specjalna zagroda za dostarczenie ich wszystkich do Labiryntianu.
- Największe głębiny
- Naprawa ampułki
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna - To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na dwóch stronach solucji.
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni
- Polowanie na robaki
- Pomoc w potrzebie
- Przyczajone zło
- Serce Dibelli
- Skrucha
- Spisek renegatów
- Szturm na smoczych kultystów
- Święte próby Kyne
- Trudne początki - Oficjalnie jest to quest "gildii magów", ale jego ukończenie jest wymagane do odblokowania Zakazanej opowieści.
- W podziemiach Saarthal - Oficjalnie jest to quest "gildii magów", ale jego ukończenie jest wymagane do odblokowania Zakazanej opowieści. To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na trzech stronach solucji.
- W świetle dnia
- Wieczny odpoczynek
- Zaginiona ekspedycja
- Zaginiony w akcji
- Zakazana opowieść - To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na dwóch stronach solucji.
- Zamknięte usta
- Zbudzona wilcza królowa
- Złoty szpon
- Złożone obietnice
- Zwój dla Anski
Lista questów Akademii Bardów
- Podsycanie płomieni - To dłuższe zadanie, które opisaliśmy na dwóch stronach solucji.
- Znajdź flet Pantei
- Odszukaj bęben Rjorna
- Odszukaj lutnię Finna
Lista questów Ostrzy i Siwobrodych
- Zaprowadź kompana do Delphine
- Wypytaj Esberna o smocze legowiska
- Przynieś Esbernowi smoczą łuskę i smoczą kość
- Odnalezienie Słowa Mocy
Zajrzyj także na stronę z ogólnymi informacjami na temat Ostrzy i Siwobrodych. Dowiesz się gdzie znaleźć te mniejsze frakcje oraz jakie wymagania spełnić żeby móc wykonywać ich poboczne zadania.
Oznaczenia kolorystyczne w opisie przejścia
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
- Kolor niebieski odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
- Kolor zielony odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
- Kolor pomarańczowy odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).