Trudne początki | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Trudne początki
Uaktywnienie questu
Uaktywnienie pierwszego questu Akademii w Zimowej Twierdzy wiąże się z problemem uzyskania dostępu do tej lokacji. Wybierz się mianowicie do miejscowości Zimowa Twierdza zlokalizowanej w północno-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli w przeszłości odwiedziłeś już to miejsce, to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zaplanować wyprawę. Najprostsza metoda na dotarcie do Zimowej Twierdzy to wynajęcie powozu (np. w stajni w Białej Grani).
Po dotarciu do Zimowej Twierdzy zajmij się zlokalizowaniem dużego mostu (powyższy screen), gdyż jest to jedyna droga prowadząca do Akademii w Zimowej Twierdzy.
Przy próbie skorzystania z mostu zostaniesz automatycznie zatrzymany przez Faraldę, od której dowiesz się, że nieupoważnione osoby nie mają wstępu do Akademii. Najprostsze rozwiązanie tego problemu to przystanie na propozycję Faraldy odnośnie zaliczenia krótkiego testu mającego za zadanie udowodnić Twoją przydatność i potwierdzić dysponowanie pewnymi zdolnościami magicznymi (powyższy screen).
Faralda poprosi Cię o rzucenie losowo wybranego zaklęcia. Jeżeli takowe zaklęcie jest Ci już znane, to będziesz mógł automatycznie przejść do kolejnego kroku. W przeciwnym wypadku musisz je najpierw odblokować i w takiej sytuacji najlepiej jest poprosić Faraldę o pomoc (powyższy screen), a to dlatego, że poznanie nowego czaru będzie Cię kosztowało jedynie 30 sztuk złota.
Niezależnie od tego czy dysponowałeś już wcześniej zaklęciem czy Faralda pomogła Ci w jego poznaniu, musisz je teraz rzucić. Wybierz oczywiście wskazany przez Faraldę czar, ustawiając go jako aktywny. W zdecydowanej większości przypadków zaklęcie należy wycelować w znajdującą się na ziemi pieczęć (powyższy screen). Wyjątkiem od tej reguły są sytuacje, w których na przykład zostaniesz poproszony o przywołanie magicznego pomocnika i wtedy warto wycelować w obszar gdzieś obok siebie. Pamiętaj o tym żeby nie celować w Faraldę, albowiem może to doprowadzić do zainicjowania z nią walki!
Istnieją również dwie inne metody uzyskania dostępu do Akademii. Jeżeli Twoja postać ma wysoko rozwiniętą umiejętność Retoryka, to w trakcie rozmowy możesz skorzystać z próby perswazji. Jeszcze inne rozwiązanie dotyczy poinformowania Faraldy o tym, że rozmawia ze Smoczym Dziecięciem (powyższy screen). Z oczywistych względów na taki krok możesz zdecydować się po tym jak sam się o tym dowiedziałeś i odblokowałeś co najmniej jeden Krzyk (spotkanie z Siwobrodymi w trakcie zaliczania głównych questów gry).
Faralda będzie chciała żebyś jej udowodnił, że jesteś Smoczym Dziecięciem. Wciśnij w rezultacie klawisz TAB, otwórz okno Magii, przejdź do zakładki Krzyków i uaktywnij dowolny z nich. Ja polecam wybrać Krzyk Nieugięta Siła i wcisnąć klawisz Z (powyższy screen), dzięki czemu jedynie minimalnie zranisz Faraldę.
Niezależnie od tego którą z opisanych powyżej metod wybrałeś Faralda pozwoli Ci wejść do Akademii, doprowadzając Cię osobiście na główny plac i wysyłając Cię na rozmowę z Mirabelle Ervine. Uwaga: Jeżeli questy Akademii masz zamiar rozpocząć dopiero po zakończeniu głównego wątku fabularnego gry, to warto pamiętać, że podczas zaliczania głównego questu Pradawna wiedza uzyskałeś już do niej dostęp.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Trudne początki
Nowy cel główny: Zgłoś się do Mirabelle Ervine
Mirabelle Ervine powinna przebywać na głównym placu Akademii w Zimowej Twierdzy (powyższy screen). Rozpocznij z nią rozmowę celem poinformowania jej o tym, że miałeś się z nią spotkać. Mirabelle przekaże Ci podstawowe elementy ubioru maga, a mianowicie buty, szatę zniszczenia nowicjusza oraz kaptur nowicjusza. Warto w tym miejscu dodać, że skorzystanie z tych przedmiotów jest w pełni opcjonalne, tak więc jeśli dysponujesz lepszymi elementami stroju maga to możesz oczywiście przy nich pozostać. Mirabelle na koniec rozmowy zaproponuje Ci odbycie krótkiej wycieczki po Akademii i warto się na nią zdecydować.
Nowy cel główny: Przejdź się po Akademii w Zimowej Twierdzy
Ruszaj śladami Mirabelle. Kobieta zaprowadzi Cię do lokacji nazywającej się Komnata Osiągnięć, wskazując pomieszczenie, które zostało Ci przydzielone (powyższy screen). Zaczekaj aż powrócicie na główny plac, a dowiesz się, że Twoje pierwsze szkolenie zostanie poprowadzone przez maga Tolfdira.
Nowy cel główny: Wysłuchaj Tolfdira
Skorzystaj z drzwi prowadzącej do Komnaty Żywiołów (powyższy screen). Po dotarciu na miejsce otwórz znajdującą się na wprost od Ciebie metalową bramkę, docierając do miejsca, w którym Tolfdir będzie już prowadził lekcję. W trakcie lekcji zostaniesz poproszony o wyrażenie swojej opinii na temat niebezpieczeństw płynących ze stosowania złożonych zaklęć, ale odpowiedź nie będzie odgrywała żadnej roli.
Tolfdir wkrótce poinformuje zebrane tu osoby, że pierwszy test będzie dotyczył stosowania czarów ochronnych. Mag po raz kolejny zwróci się do Ciebie (powyższy screen), tym razem pytając Cię czy znasz jakieś zaklęcia ochronne. Jeżeli nie znasz żadnych takich zaklęć, to automatycznie poznasz czar Mniejsza Ochrona z kategorii Przywracanie. Jeżeli znasz już jakiś czas ochronny, to będziesz mógł wybrać czy chcesz dowiedzieć się więcej o jego działaniu czy od razu przejść do sprawdzianu umiejętności.
Tolfdir będzie chciał żebyś zaprezentował działanie czaru ochronnego, tak więc zacznij oczywiście od wybrania go z listy i ustawienia go jako aktywny (możesz go przyporządkować do dowolnej dłoni bohatera). Ustaw się teraz na wskazanej przez grę płycie (powyższy screen).
Obróć się w stronę Tolfdira i przytrzymaj przycisk myszy, do którego masz przyporządkowany czar ochronny. Nie puszczaj przycisku myszy i zauważ jednocześnie, że zaklęcie to obroniło Cię przed rzuconą przez Tolfdira kulą ognia (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko wysłuchać ostatniego przemówienia maga. Zaprosi on uczniów na kolejną lekcję, która odbędzie się już poza murami Akademii, a mianowicie w wykopaliskach w ruinach Saarthal.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: W podziemiach Saarthal