Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (1) | List żelazny | Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim zamieściliśmy pierwszą część opisu przejścia z wizyty w Ambasadzie Thalmoru w ramach rozgrywania głównego questu List żelazny. Nasza solucja podpowiada jak niepostrzeżenie wydostać się z przyjęcia po to żeby rozpocząć eksplorację zakazanych obszarów ambasady.
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Malbornem
- Nowy cel główny: Odwróć uwagę i wymknij się z przyjęcia
- Nowy cel główny: Poszukaj informacji na temat powrotu smoków; Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj swój ekwipunek
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Malbornem
Skieruj się w stronę budynku ambasady, a po tym jak zostaniesz zatrzymany przez thalmorskiego żołnierza zdecyduj się na pokazanie otrzymanego od Delphine zaproszenia. Możesz już udać się w stronę głównych drzwi i wejść do Ambasady Thalmoru. Po znalezieniu się wewnątrz budynku zostaniesz powitany przez Elenwen, czyli organizatorkę tego przyjęcia (powyższy screen). Nie jest istotne to czy w trakcie rozmowy z ambasadorką wyjawisz jej swoje prawdziwe imię czy udzielisz wymijającej odpowiedzi. Elenwen zostanie zresztą wkrótce zdekoncentrowana przez Malborna i zostawi Cię w spokoju. Podejdź teraz do stojącego przy barze elfa, a dowiesz się, że w celu zagwarantowania sobie bezpiecznego przejścia na zaplecze będziesz musiał odwrócić w jakiś sposób uwagę gości i strażników obecnych na przyjęciu.
Nowy cel główny: Odwróć uwagę i wymknij się z przyjęcia
Pożądany efekt możesz osiągnąć na trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada zainicjowanie rozmowy z Razelanem, który pożali Ci się, że kelnerzy nie chcą już mu podawać kolejnych trunków. Podejdź w rezultacie do stojącego przy barze Malborna lub do kelnerki o imieniu Brelan i poproś tę osobę o coś do picia, otrzymując coloviańską brandy. Powróć z trunkiem do Razelana i przekaż mu go, prosząc go w zamian o zrobienie sceny. Wystarczy teraz zaczekać aż mężczyzna po wypiciu brandy zacznie się agresywnie zachowywać (powyższy screen).
Drugi wariant zakłada zainicjowanie rozmowy z Erikurem. Wyczerp wszystkie możliwe tematy i po zakończeniu rozmowy zauważ, że Erikur wyraża swoje zainteresowanie jedną z kelnerek obecnych na przyjęciu. Zagadaj ponownie do Erikura i obiecaj mu porozmawianie z kelnerką w jego imieniu. Podejdź w rezultacie do kelnerki o imieniu Brelan i zapytaj ją czy jest zainteresowania Erikurem, otrzymując negatywną odpowiedź. Powróć do Erikura i skłam mu w żywe oczy, stwierdzając, że kelnerka chce spotkać się z nim na zapleczu (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko zaczekać na finał całej intrygi.
Ostatni trzeci wariant zakłada odbycie rozmowy z jednym z pozostałych gości obecnych na przyjęciu (oczywiście nie wliczając wartowników, Malborna i Elenwen). Każdą z tych osób będziesz mógł poprosić o zrobienie zamieszania, ALE tylko jeśli wcześniej się już z nią spotkałeś i jeśli utrzymujesz z nią przyjacielskie stosunki.
Niezależnie od tego w jaki sposób odwróciłeś uwagę obecnych na przyjęciu osób nie czekaj aż dana scena dobiegnie końca, tylko szybko powróć w okolice baru, korzystając z otwartych przez Malborna drzwi (powyższy screen).
Nowy cel główny: Poszukaj informacji na temat powrotu smoków; Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj swój ekwipunek
Przejdź w towarzystwie Malborna przez kuchnię, nie przywiązując dużej wagi do rozmowy, którą odbędzie z Tsavani. Po znalezieniu się w spiżarni podejdź do oznaczonego przez grę kufra (powyższy screen) i zabierz z niego wszystkie przedmioty, które podczas pobytu w Samotni zdecydowałeś się przekazać w ręce zaprzyjaźnionego elfa. Broń oraz elementy stroju bohatera należy oczywiście od razu wybrać jako aktywne. Możesz już otworzyć południowe drzwi, które Malborn za Tobą zamknie. Radzę zapisać w tym miejscu stan gry, bo począwszy od tego miejsca będziesz musiał unikać lub eliminować strażników przebywających w ambasadzie.
Pierwsza grupa przeciwników przebywa we wschodnim pomieszczeniu. Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz ich oczywiście zaatakować. Do zlikwidowania będzie mianowicie dwóch thalmorskich żołnierzy (jeden z nich potrafi rzucać zaklęcia) oraz thalmorski czarodziej (powyższy screen). W pierwszej kolejności proponuję zlikwidować osoby władające magią, gdyż to właśnie one stanowią największe zagrożenie. Z racji tego, że będziesz walczył w niewielkich pomieszczeniach i korytarzach warto też często polegać na Krzyku Nieugięta Siła, który w swojej już maksymalnie rozwiniętej formie będzie doprowadzał do odrzucania stojących na wprost od Ciebie wrogów, czyniąc z nich łatwe cele po tym jak wylądują na ziemi.
Jeżeli masz zamiar się skradać, to koniecznie odczekaj aż przeciwnicy przebywający we wschodnim pomieszczeniu zakończą rozmowę i się rozejdą. Ostrożnie wejdź do tego pomieszczenia i przekradnij się do południowych schodów, które prowadzą na wyższe piętro (powyższy screen). W celu usprawnienia tego procesu warto oczywiście skorzystać z przedmiotów, mikstur lub zaklęć wyciszających ruchy głównego bohatera. Możesz go także uczynić trudniejszym do rozpoznania, między innymi decydując się na założenie thalmorskiej szaty odnalezionej w pomieszczeniu na prawo od miejsca startu. Po znalezieniu się na piętrze będziesz musiał uważać na thalmorskiego czarodzieja, ale to powinno być już nieco prostsze.
Kolejny cel tego questu to wyjście z głównego budynku ambasady celem przedostania się na niewielki dziedziniec. Jeżeli wyeliminowałeś wrogów, to prościej będzie skorzystać z przejścia zlokalizowanego w południowo-wschodniej części parteru budynku. Jeżeli natomiast się skradałeś, to lepiej będzie skorzystać z wyjścia zlokalizowanego na piętrze (powyższy screen). Dobrze byłoby oczywiście przed opuszczeniem tej części ambasady zbadać całą okolicę. Nie zapomnij o przeszukaniu ciał wrogów (tylko jeżeli zostali zabici). Warto ponadto rozglądać się za wartościowymi szatami, księgami i miksturami, których będzie tu całe mnóstwo.