Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry TES V: Skyrim znajduje się opis przejścia pobocznego questu Biała ampułka. Odblokowuje się go w Wichrowym Tronie i dotyczy odzyskania tytułowej ampułki. Główny bohater musi w tym celu odwiedzić i przeszukać jaskinię okupowaną przez potwory.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Odzyskaj Białą Ampułkę
- Nowy cel główny: Przynieś Ampułkę Nurelionowi
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Quintusem
Uaktywnienie questu
Będąc w Wichrowym Tronie wstąp do sklepu alchemicznego - Białej Ampułki. Znajdziesz go w zachodniej części miasta, obok targowiska. Kiedy wejdziesz do środka, będziesz świadkiem kłótni pomiędzy Quintusem Navale a jego opryskliwym mistrzem - Nurelionem. Jeśli zagadniesz sędziwego elfa, co jest tematem sprzeczki, dowiesz się, że jego uczeń nie pozwala mu samodzielnie wyruszyć na poszukiwanie bardzo cennego artefaktu. Stary człowiek wyraźnie przecenia swoje siły - podczas rozmowy z Tobą o mało nie wykrztusi własnych płuc. W dobrym tonie byłoby więc odciążyć starca i pomóc mu w badaniach.
Artefaktem poszukiwanym przez Nureliona jest Biała Ampułka - starożytny przyrząd, dzięki któremu można zwiększać ilość dowolnej substancji alchemicznej, która znajdzie się we wnętrzu naczynia. Skarb znajdziesz daleko poza miastem, w zapomnianej przez wszystkich jaskini.
Nowy cel główny: Odzyskaj Białą Ampułkę
Wyjdź z Wichrowego Tronu i udaj się na zachód - idąc cały czas ścieżką dojdziesz do Opuszczonej Jaskini (screen poniżej). Po tym, jak wejdziesz do środka, uzbrój się w łuk albo czary oparte na ogniu - czeka Cię bowiem walka z dwoma lodowymi upiorami lub jaskiniowymi niedźwiedziami (w zależności od Twojego poziomu). Idąc dalej powinieneś uważać na pułapkę (płyta naciskowa) oraz przygotować się na walkę z kilkoma draugrami.
Idź dalej, przemierzając kolejne korytarze i pokonując nieumarłych. Mijając stolik ze sztabkami metalu zwróć szczególną uwagę na książkę leżącą pośrodku stosu. Tomiszcze zostało zatytułowane Zwierciadło - gwarantuje ono wzrost umiejętności Blokowanie. Podczas eksplorowania podziemi zwracaj szczególną uwagę na niecki, w jakich ułożono ciała zmarłych - część z nich postanowi wstać z grobu i zaatakować Cię, jeśli będziesz zachowywał się zbyt głośno. Nieustannie musisz też uważać na płyty naciskowe, których jest w jaskini całkiem sporo.
Prędzej czy później dotrzesz do stalowych drzwi, prowadzących do Opuszczonej Krypty. Tam spotkasz się z grupą nieco potężniejszych draugrów i natrafisz na kilka nieco bardziej pomysłowych pułapek (screen poniżej). Kolejne korytarze przemierzysz jak po sznurku - nie musisz się bać, że zabłądzisz w labiryncie, ponieważ układ sal jest bardzo czytelny.
Kiedy przejdziesz przez salę z kolcami w suficie (screen powyżej) i przedrzesz się przez strażników w następnym pomieszczeniu, staniesz przed krótkim korytarzem z wahającymi się ostrzami. Teoretycznie najwygodniej byłoby przebyć tę pułapkę przy użyciu Krzyku Trąba Powietrzna, praktyka pokazuje jednak, że nie jest to optymalne wyjście, bowiem w ten sposób obudzi się draugry śpiące w następnej sali. Problemem jest głównie to, że jeden z nich, o imieniu Curalmil, jest naprawdę bardzo potężny, a ponadto sam dysponuje Krzykiem obezwładniającym gracza (wytrącając mu broń z ręki). Dlatego też, o ile nie grasz wojownikiem który radzi sobie z dużo większymi wyzwaniami, lepiej uczynisz przekradając się między wahającymi się ostrzami. Następnie możesz po cichu wyeliminować słabszych przeciwników, a następnie bossa (screen poniżej).
Po tym, jak poradzisz sobie z umarlakami, przeczytaj smocze słowo znajdujące się na ścianie za ołtarzem, a następnie przejdź do pomieszczenia z pradawną misą (znajduje się pod ścianą). Będąc tam, wlej do naczynia miksturę, którą podarował Ci Nurelion (screen poniżej). Magiczny wywar uruchomi mechanizm, który otworzy drzwi znajdujące się za misą. Kiedy wejdziesz do środka, weź z postumentu pękniętą białą ampułkę oraz te składniki alchemiczne, które uznasz za przydatne.
Jako, że posiadasz już poszukiwany przez siebie artefakt, możesz powrócić do zleceniodawcy. Opuść salę, w której pokonałeś Curalmila, przechodząc przez zachodnie odrzwia. Wracając się kawałek poprzez Opuszczoną Jaskinię, ostatecznie wyjdziesz na powierzchnię Skyrim.
Nowy cel główny: Przynieś Ampułkę Nurelionowi
Kiedy dotrzesz z powrotem do sklepu alchemicznego w Wichrowym Tronie, porozmawiaj ze starym elfem. Mężczyzna nie będzie zachwycony tym, że przyniosłeś mu uszkodzony artefakt - w tym momencie nie może on naukowo stwierdzić, czy ma do czynienia z prawdziwą białą ampułką. Mimo wszystko podziękuje Ci za fatygę i zaoferuje oszałamiającą zapłatę, w wysokości 5 sztuk złota.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Quintusem
Domyślam się, że wysokość nagrody nie zaspokoi Twoich oczekiwań. Nie martw się jednak, tylko porozmawiaj z uczniem Nureliona, Quintusem. Kiedy wyjaśnisz mu przebieg wydarzeń, młody mężczyzna postanowi wynagrodzić Cię w nieco szczodrzejszy sposób - zaoferuje Ci bowiem 500 złotych monet.
Chociaż zadanie Biała ampułka kończy się w tym momencie, to jednak jej historia nie została jeszcze rozstrzygnięta. Jeśli chcesz pomóc alchemikom w ich dalszych poszukiwaniach, przejdź do opisu pobocznego questu Naprawa ampułki.