Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Powrót ciemności

Nowy cel główny: Wejdź do Grobowca Zmierzchu

Miejsce, do którego masz się udać, znajduje się na południowo-zachodnim skraju Skyrim. Aby tam dotrzeć, wyjdź z Falkret na zachód i kieruj się cały czas w stronę gór. Jeżeli odnalazłeś wcześniej siedzibę Mrocznego Bractwa, to właśnie ta lokacja będzie najwygodniejszym miejscem, z jakiego możesz wyruszyć.

Kiedy dotrzesz do zachodnich gór, poszukaj wejścia do jaskini - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy dotrzesz do zachodnich gór, poszukaj wejścia do jaskini. Odnajdziesz je bez najmniejszego trudu - tajemna grota jest bowiem otoczona z jednej strony wodospadem, a z drugiej płonącymi naczyniami oraz menhirami (screen poniżej).

Kiedy wejdziesz do pieczary, przed sobą ujrzysz ducha jednego z dawnych Słowików - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nowy cel główny: Porozmawiaj ze stróżującym Słowikiem

Kiedy wejdziesz do pieczary, przed sobą ujrzysz ducha jednego z dawnych Słowików. Już po chwili rozmowy zrozumiesz, że masz do czynienia nie z byle kim, a z samym Gallusem - tym samym, którego zamordował Mercer Frey. Eteryczny mężczyzna bardzo się ucieszy, kiedy powiesz mu o tym, że Karliah wciąż żyje, a Ty posiadasz Kościany Klucz. Niestety, nie możesz oddać artefaktu zjawie - kiedy zdrajca Gildii zbezcześcił świątynię, drzwi w jej głębi zatrzasnęły się, tym samym znacznie osłabiając wszystkich mieszkańców lochu i przywodząc ich do utraty umysłu. Poza samym Gallusem, wszystkie duchy, jakie spotkasz na swojej drodze, będą bardzo agresywne.

Jeśli spytasz byłego szefa Gildii o jakieś wskazówki, zasugeruje Ci on, że niedaleko znajdziesz zwłoki jednego z Twoich poprzedników - śmiałka, który próbował spotkać się z Nocnicą - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeśli spytasz byłego szefa Gildii o jakieś wskazówki, zasugeruje Ci on, że niedaleko znajdziesz zwłoki jednego z Twoich poprzedników - śmiałka, który próbował spotkać się z Nocnicą. W ten sposób aktywujesz zadanie opcjonalne Odzyskaj pamiętnik Nystroma.

Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj pamiętnik Nystroma

Skręcając w lewo od Gallusa, idź w kierunku ściany jaskini. Po kilkunastu krokach odnajdziesz szkielet mężczyzny - kiedy go przeszukasz, pomiędzy kościami znajdziesz Pamiętnik Nystroma. Jak z niego wynika, sprytny złodziejaszek podawał się za akolitę Nocnicy, pragnącego służyć tej bogini - w rzeczywistości jednak zależało mu tylko na bogactwie jej skarbca. Aby dotrzeć do kosztowności, musiał przejść przez pięć prób, do których podpowiedzi skrzętnie zanotował w swym zeszycie. Niestety, porady te nie są zbyt pomocne - same w sobie stanowią pewną zagadkę.

Obok szkieletu Nystroma znajdziesz również jego mieszek oraz dość potężny krasnoludzki topór wojenny żniw - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Obok szkieletu Nystroma znajdziesz również jego mieszek oraz dość potężny krasnoludzki topór wojenny żniw. Dobrze zrobisz, rabując co się da - umarli i tak nie potrzebują ekwipunku. Kiedy zabierzesz znalezione przedmioty, kościotrup rozpadnie się na kawałki - zapewne w wyrazie bezsilnego buntu.

Nowy cel główny: Podążaj Drogą Pielgrzyma

Wymiń Gallusa i idź schodami w górę korytarza. Kiedy przekroczysz metalowe wrota, przygotuj się do walki - czekają tam na Ciebie dwa opętane Słowiki. Przeciwnicy są dość silni, dlatego najlepiej zrobisz eliminując ich w skryty sposób - podczas bezpośredniej walki straciłbyś zbyt wiele mikstur leczenia. Po pokonaniu wrogów zajrzyj do pokoju na piętrze - znajdziesz tam klejnot duszy.

Zmierzając dalej, uważaj na pułapkę - na podłodze znajduje się płyta naciskowa, która uruchomi serię zatrutych strzałek - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zmierzając dalej, uważaj na pułapkę - na podłodze znajduje się płyta naciskowa, która uruchomi serię zatrutych strzałek. Wymiń ją i zakradnij się za kolejnego wroga - stoi sam, praktycznie czekając na swój koniec (screen powyżej).

Kiedy pokonasz strażnika i przejdziesz przez kolejne drzwi, znajdziesz się w bardzo dziwnej, mrocznej sali - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy pokonasz strażnika i przejdziesz przez kolejne drzwi, znajdziesz się w bardzo dziwnej, mrocznej sali. Nie podchodź do źródeł światła - jest ono zabójcze. Jedynym sposobem na uniknięcie śmierci jest ciągłe pozostawanie w cieniu. Musisz kierować się cienkimi strużkami mroku, lawirując pomiędzy poszczególnymi plamami jasności. Musisz przy tym uważać na pułapki - łatwo je przeoczyć podczas marszu w ciemności (screen powyżej). Na szczęście jednak tylko miejscowe światło jest niebezpieczne - nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zapalił pochodnię i dzięki niej bezpiecznie ominął niebezpieczeństwo.

Wychodząc z mrocznego pomieszczenia, staniesz naprzeciwko statuy Nocnicy - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wychodząc z mrocznego pomieszczenia, staniesz naprzeciwko statuy Nocnicy. Pod stopami niewiasty znajdziesz nieco kosztowności oraz zwłoki bandyty. Jeśli dobrze się rozejrzysz, po bokach posągi znajdziesz dwa łańcuchy (screen powyżej). Kiedy za nie pociągniesz, zadziała sekretny mechanizm, otwierający drzwi za sylwetką bogini.

Przekroczywszy tajne przejście, przygotuj się na niespodziankę - przez Tobą wahadła oraz seria pułapek na podłodze - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przekroczywszy tajne przejście, przygotuj się na niespodziankę - przez Tobą wahadła oraz seria pułapek na podłodze. Co prawda możesz spróbować przejść przez tę część korytarza (przydaje się tu Krzyk Trąba powietrzna), jednak nie jest to wymagane: jeżeli skręcisz w lewo, natrafisz na drzwi prowadzące do korytarza omijającego niebezpieczną część podziemi. W wielkiej sali, którą przy okazji odwiedzisz, znajdziesz za to dwóch opętanych Słowików oraz nieco skarbów (w tym książkę Właściwe projektowanie zamków, gwarantującą wzrost umiejętności otwieranie zamków). Kiedy uporasz się już z przeciwnikami, przejdź do Sanktuarium Grobowca Zmierzchu.

Przejdź przez rozświetlone pomieszczenie i skieruj się do studni - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przejdź przez rozświetlone pomieszczenie i skieruj się do studni. Po spadnięciu do środka zauważysz, że na podłodze leży szkielet Andersa - wspólnika Nystroma, którego ciało znalazłeś przy wejściu do podziemia. Ze znalezionej przy kościotrupie notatki dowiesz się, że biedak wpadł tutaj i odkrył, że nie ma jak wyjść. Wydawać by się mogło, że taki sam los czeka Ciebie, jednak na szczęście z pomocą przyjdzie Ci Kościany Klucz, który po chwili zacznie wibrować, burząc podłogę sali. W ten sposób trafisz do pomieszczenia, gdzie powinieneś odłożyć starożytny artefakt.

Nowy cel główny: Odnieś Kościany Klucz do Czarnej Bramy

Nowy cel główny: Wysłuchaj Nocnicy

Będąc pośrodku pomieszczenia, do którego wpadłeś, wetknij Kościany Klucz do opalizującego otworu w centrum sali. W momencie, w którym to uczynisz, Twoim oczom ukaże się nie kto inny, a sama Nocnica. W krótkiej rozmowie podziękuje Ci ona za odniesienie artefaktu, nie będzie jednak ukrywała, że spodziewała się takiego obrotu sytuacji. Okaże się bowiem, że byłeś tylko aktorem w boskim teatrze - ledwie marionetką, posłuszną swemu przeznaczeniu.

Po wysłuchaniu tych słów powinieneś porozmawiać z Karliah, która znienacka pojawi się w pomieszczeniu - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po wysłuchaniu tych słów powinieneś porozmawiać z Karliah, która znienacka pojawi się w pomieszczeniu.

Nowy cel główny: Porozmawiaj z Karliah

Mroczna elfka pogratuluje Ci wykonania zadania i podziękuje za pomoc. Od tej chwili możesz uważać się za Agenta Słowików - wybrańca bogini Nocnicy. Zanim opuścisz Grobowiec Zmierzchu, możesz jeszcze wchłonąć jedną z trzech mocy, jakimi nagrodzi Cię bogini. Wybierz mądrze, ponieważ raz dokonany wybór można zmienić dopiero po upływie 24 godzin.

Możesz wybrać jedną z trzech ról Słowików: podstępu, ukrycia lub konfliktu - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nowy cel główny: Wybierz rolę Słowika

Możesz wybrać jedną z trzech ról Słowików: podstępu, ukrycia lub konfliktu. Aby przejąć którąś z mocy, musisz stanąć na postumentach - są to odpowiednio: półksiężyc, nów i pełnia.

Podstęp (półksiężyc): raz dziennie możesz wprowadzić dowolnego przeciwnika w morderczy szał.

Ukrycie (nów): raz dziennie możesz stać się niewidzialnym podczas skradania. Jeśli zaatakujesz w tym czasie wroga lub dokonasz innej interakcji z otoczeniem, czar pryśnie. Aby go odnowić, kucnij jeszcze raz.

Konflikt (pełnia): raz dziennie możesz wyssać z wroga 100 punktów życia.

Zanim opuścisz Sanktuarium Grobowca Zmierzchu, dane Ci jeszcze będzie zobaczyć spotkanie Gallusa i Karliah - Powrót ciemności | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zanim opuścisz Sanktuarium Grobowca Zmierzchu, dane Ci jeszcze będzie zobaczyć spotkanie Gallusa i Karliah. Kochankowie pożegnają się po raz ostatni, tym samym kończąc pewien rozdział w historii Gildii Złodziei. Mroczna elfka pozostanie na miejscu, by strzec Kościanego Klucza i służyć Ci pomocą, jeżeli będziesz chciał jeszcze kiedyś tu zajrzeć. Raz na dobę możesz zmienić otrzymane od Nocnicy błogosławieństwo - to dobry powód, aby od czasu do czasu odwiedzić mroczną świątynię. Jeśli wypełniłeś już wszystkie zadania z sekcji Reputacja, możesz wrócić do Wyszczerbionej Bani i zostać szefem zbrodniczej organizacji.

W tym momencie wątek Gildii Złodziei kończy się. Ciągle jednak pozostało wiele skrzyń do otwarcia oraz nieskończenie wiele zamków do sforsowania - kto wie, czy nie nadciąga właśnie największa fala przestępstw w historii Skyrim?