Krzyki | Skyrim Zestawienia Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zamieściliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat Krzyków. Dowiesz się na jakach zasadach odblokowuje się Krzyki i po co z nich się korzysta. Przygotwaliśmy także listę wszystkich Krzyków oraz zestawienie miejsc odnajdywania Słów Mocy.
Informacje wstępne
Smocze krzyki są niezwykle przydatnym elementem gry. Największą zaletą krzyków jest to, że analogicznie do aktywnych mocy odpalanie ich nie wiąże się z koniecznością poświęcania na ten cel punktów zdrowia, many czy kondycji. Jedynym ograniczeniem jest konieczność odczekania na regenerację danego krzyku, co w zależności od jego rodzaju i siły działania może potrwać od kilkunastu sekund do nawet kilku minut.
W celu skorzystania z danego krzyku wymagane jest odblokowanie przynajmniej jednego związanego z nim Słowa Mocy, przy czym najlepiej jest pozyskać wszystkie trzy Słowa, bo wtedy taki krzyk zyskuje na sile i/lub otrzymuje dodatkowe właściwości.
Najważniejsze krzyki poznaje się w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry, a mianowicie od Siwobrodych. Nie odblokujesz jednak w ten sposób wszystkich krzyków, tak więc za resztą warto rozglądać się we własnym zakresie. Mowa tu w głównej mierze o wielkich tablicach podobnych do tej pokazanej na powyższym screenie. Po odnalezieniu takiej tablicy należy się do niej zbliżyć i zaczekać aż proces poznawania Słowa Mocy dobiegnie końca.
Poznanie danego Słowa Mocy nie oznacza, że od razu można go wykorzystywać, albowiem wymagane jest również zrozumienie jego znaczenia. W przypadku Słów Mocy z głównych questów pomoc w tej sprawie oferują zazwyczaj Siwobrodzi. Jeśli natomiast chodzi o pozostałe Słowa, obowiązek ich odblokowania spadnie na Ciebie.
Listę aktualnych smoczych krzyków i powiązanych z nimi Słów Mocy możesz przejrzeć wybierając po wciśnięciu klawisza TAB opcje Magia i Krzyki. W celu zrozumienia znaczenia wybranego przez siebie Słowa Mocy wymagane jest dysponowanie co najmniej jedną smoczą duszą (aktualna ich liczba wyświetlana jest w prawym dolnym rogu ekranu). Jeżeli spełniłeś ten wymóg, to najedź myszką na Słowo Mocy, wciśnij klawisz R i potwierdź chęć wykonania operacji zużycia smoczej duszy (powyższy screen).
Uwaga! Radzę dokładnie sprawdzać wszystkie posiadane Krzyki, bo nie należy ograniczać się tylko do tych oznaczonych ciemniejszym kolorem czcionki. Pamiętaj, że w celu odblokowania najsilniejszej wersji Krzyku musisz wydać na niego w sumie trzy smocze dusze (jedna na każde Słowo Mocy)!
Szczegółowe opisy poszczególnych Krzyków oraz miejsc odnajdywania związanych z nimi Słów Mocy znajdują się poniżej. W tym miejscu ograniczę się jedynie do podpowiedzi, że najlepiej jest wybrać sobie 2-3 Krzyki i na bieżąco z nich korzystać, tak by nie przepełniać listy ulubionych pozycji (klawisz F).
Mój zdecydowany faworyt to Krzyk Nieugięta Siła (powyższy screen), albowiem jest on bardzo wszechstronny. Z jego pomocą możesz między innymi odrzucać od siebie wrogów w sytuacji zagrożenia życia, powalać na ziemię potężniejsze bestie, czy spychać przeciwników z krawędzi, licząc na to, że zginą w momencie upadku. Przydatny jest również Krzyk Ognisty Oddech, szczególnie jeśli Twoja postać nie korzysta domyślnie z magii. Najlepiej jest przetestować każdy z posiadanych Krzyków i podobierać własnych faworytów.
Dość ważną wiadomością jest to, że każdy Krzyk można odpalać na trzy sposoby, gdyż to jak długo wciśnięty jest klawisz Z warunkuje ile Słów Mocy zdoła wykrzyczeć główny bohater. Osobiście radzę przytrzymywać zawsze klawisz do momentu aż dana sekwencja zostanie w pełni wykrzyczana, a ze "skróconych" Krzyków korzystać jedynie wtedy gdy mają one pomóc w ucieczce z danego miejsca (np. ogłuszając przeciwnika).
Lista Krzyków
Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się tablice ze Słowami Mocy pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału atlasu świata (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie).
BRZUCHOMÓWSTWO
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Grot (sektor 5; punkt 21) - W miejscu tym znajduje się tablica, dzięki której jednocześnie poznasz wszystkie trzy Słowa Mocy. Lokacja ta jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Przesłanie głosu bohatera bez wyjawiania jego źródła.
Uwagi: To mało przydatny Krzyk, który w ostateczności można wykorzystać do przechytrzenia przeciwnika, na przykład w celu jego ominięcia czy naprowadzenia go na aktywną pułapkę.
CZYSTE NIEBIOSA
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Arngeira przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata.
- Niebiańska Przystań (sektor 6; punkt 15) lub Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) lub Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się przy okazji zaliczania głównego questu Upadły lub głównego questu Niekończąca się pora roku. Krzyku tego bohatera może nauczyć Esbern lub Paarthurnax.
- Sovngard - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Tsuna tuż po zaliczeniu ostatniego głównego questu gry, czyli Zabójca smoków.
- Labiryntian (sektor 5; punkt 06) - W celu dotarcia do tablicy nie wybieraj się do głównego lochu tej lokacji, tylko zbadaj obszar na powierzchni, odnajdując wejście do Labiryntu Shalidora.
- Martwa Babina (sektor 6; punkt 29) - Tablica jest pilnowana przez wiedźmę Drascuę i pułapki, tak więc zachowaj ostrożność. W celu dotarcia do wieży będącej siedzibą wiedźmokruka trzeba przejść przez Redutę Wiedźmiej Skały (sektor 6; punkt 30).
- Szczyt Postradanej Mowy (sektor 9; punkt 27) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
Sposób działania: Rozwianie mgły i niekorzystnej pogody.
Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (wymóg do zaliczenia jednego z głównych questów) i od razu w całości. W normalnych podróżach jest on praktycznie bezużyteczny, bo może być stosowany wyłącznie do neutralizowania pułapek związanych z oparami trującego gazu. Przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.
ETERYCZNOŚĆ
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Reduta w Zaginionej Dolinie (sektor 6; punkt 42)
- Ustengrav (sektor 2; punkt 11) - Tablica znajduje się w dużej pieczarze z wodospadem, a konkretnie tuż przed miejscem, w którym rozwiązuje się zagadkę z otwieraniem krat.
- Żelazny Kurhan (sektor 2; punkt 31)
Sposób działania: Zamiana bohatera w istotę eteryczną, co oznacza, że nie może zostać zraniony, ani nikogo innego skrzywdzić.
Uwagi: Krzyk ten polecam wykorzystywać przede wszystkim do omijania trudniejszych pułapek odnajdywanych w lochach. Jego przydatność w walkach jest znikoma, bo nie tylko nie możesz nikogo atakować, ani nawet regenerować pasków zdrowia, many i kondycji. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.
FURIA ŻYWIOŁÓW
Miejsca odnajdywania Słów Mocy:
- Krater Smoczego Zęba (sektor 1; punkt 38) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
- Posąg Meridii (sektor 1; punkt 23) - Tablica nie znajduje się w ruinach Kilkret, a na powierzchni, w niewielkiej odległości od posągu (prowadzi do niej utwardzona ścieżka).
- Północny Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 9) lub Południowy Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 10) - Możesz wybrać dowolną z tych lokacji, bo są one ze sobą połączone.
Sposób działania: Zwiększenie szybkości zadawanych ciosów.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie