Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Krzyki | Skyrim Zestawienia Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019

Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zamieściliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat Krzyków. Dowiesz się na jakach zasadach odblokowuje się Krzyki i po co z nich się korzysta. Przygotwaliśmy także listę wszystkich Krzyków oraz zestawienie miejsc odnajdywania Słów Mocy.

Informacje wstępne

Smocze krzyki są niezwykle przydatnym elementem gry - Krzyki | Skyrim Zestawienia - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Smocze krzyki są niezwykle przydatnym elementem gry. Największą zaletą krzyków jest to, że analogicznie do aktywnych mocy odpalanie ich nie wiąże się z koniecznością poświęcania na ten cel punktów zdrowia, many czy kondycji. Jedynym ograniczeniem jest konieczność odczekania na regenerację danego krzyku, co w zależności od jego rodzaju i siły działania może potrwać od kilkunastu sekund do nawet kilku minut.

W celu skorzystania z danego krzyku wymagane jest odblokowanie przynajmniej jednego związanego z nim Słowa Mocy, przy czym najlepiej jest pozyskać wszystkie trzy Słowa, bo wtedy taki krzyk zyskuje na sile i/lub otrzymuje dodatkowe właściwości.

Najważniejsze krzyki poznaje się w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry, a mianowicie od Siwobrodych. Nie odblokujesz jednak w ten sposób wszystkich krzyków, tak więc za resztą warto rozglądać się we własnym zakresie. Mowa tu w głównej mierze o wielkich tablicach podobnych do tej pokazanej na powyższym screenie. Po odnalezieniu takiej tablicy należy się do niej zbliżyć i zaczekać aż proces poznawania Słowa Mocy dobiegnie końca.

Poznanie danego Słowa Mocy nie oznacza, że od razu można go wykorzystywać, albowiem wymagane jest również zrozumienie jego znaczenia - Krzyki | Skyrim Zestawienia - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Poznanie danego Słowa Mocy nie oznacza, że od razu można go wykorzystywać, albowiem wymagane jest również zrozumienie jego znaczenia. W przypadku Słów Mocy z głównych questów pomoc w tej sprawie oferują zazwyczaj Siwobrodzi. Jeśli natomiast chodzi o pozostałe Słowa, obowiązek ich odblokowania spadnie na Ciebie.

Listę aktualnych smoczych krzyków i powiązanych z nimi Słów Mocy możesz przejrzeć wybierając po wciśnięciu klawisza TAB opcje Magia i Krzyki. W celu zrozumienia znaczenia wybranego przez siebie Słowa Mocy wymagane jest dysponowanie co najmniej jedną smoczą duszą (aktualna ich liczba wyświetlana jest w prawym dolnym rogu ekranu). Jeżeli spełniłeś ten wymóg, to najedź myszką na Słowo Mocy, wciśnij klawisz R i potwierdź chęć wykonania operacji zużycia smoczej duszy (powyższy screen).

Uwaga! Radzę dokładnie sprawdzać wszystkie posiadane Krzyki, bo nie należy ograniczać się tylko do tych oznaczonych ciemniejszym kolorem czcionki. Pamiętaj, że w celu odblokowania najsilniejszej wersji Krzyku musisz wydać na niego w sumie trzy smocze dusze (jedna na każde Słowo Mocy)!

Szczegółowe opisy poszczególnych Krzyków oraz miejsc odnajdywania związanych z nimi Słów Mocy znajdują się poniżej - Krzyki | Skyrim Zestawienia - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Szczegółowe opisy poszczególnych Krzyków oraz miejsc odnajdywania związanych z nimi Słów Mocy znajdują się poniżej. W tym miejscu ograniczę się jedynie do podpowiedzi, że najlepiej jest wybrać sobie 2-3 Krzyki i na bieżąco z nich korzystać, tak by nie przepełniać listy ulubionych pozycji (klawisz F).

Mój zdecydowany faworyt to Krzyk Nieugięta Siła (powyższy screen), albowiem jest on bardzo wszechstronny. Z jego pomocą możesz między innymi odrzucać od siebie wrogów w sytuacji zagrożenia życia, powalać na ziemię potężniejsze bestie, czy spychać przeciwników z krawędzi, licząc na to, że zginą w momencie upadku. Przydatny jest również Krzyk Ognisty Oddech, szczególnie jeśli Twoja postać nie korzysta domyślnie z magii. Najlepiej jest przetestować każdy z posiadanych Krzyków i podobierać własnych faworytów.

Dość ważną wiadomością jest to, że każdy Krzyk można odpalać na trzy sposoby, gdyż to jak długo wciśnięty jest klawisz Z warunkuje ile Słów Mocy zdoła wykrzyczeć główny bohater. Osobiście radzę przytrzymywać zawsze klawisz do momentu aż dana sekwencja zostanie w pełni wykrzyczana, a ze "skróconych" Krzyków korzystać jedynie wtedy gdy mają one pomóc w ucieczce z danego miejsca (np. ogłuszając przeciwnika).

Lista Krzyków

Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się tablice ze Słowami Mocy pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału atlasu świata (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie).

BRZUCHOMÓWSTWO

Miejsca odnajdywania Słów Mocy:

  1. Grot (sektor 5; punkt 21) - W miejscu tym znajduje się tablica, dzięki której jednocześnie poznasz wszystkie trzy Słowa Mocy. Lokacja ta jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.

Sposób działania: Przesłanie głosu bohatera bez wyjawiania jego źródła.

Uwagi: To mało przydatny Krzyk, który w ostateczności można wykorzystać do przechytrzenia przeciwnika, na przykład w celu jego ominięcia czy naprowadzenia go na aktywną pułapkę.

CZYSTE NIEBIOSA

Miejsca odnajdywania Słów Mocy:

  1. Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Arngeira przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata.
  2. Niebiańska Przystań (sektor 6; punkt 15) lub Wysoki Hrothgar (sektor 5; punkt 46) lub Gardło Świata (sektor 5; punkt 47) - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się przy okazji zaliczania głównego questu Upadły lub głównego questu Niekończąca się pora roku. Krzyku tego bohatera może nauczyć Esbern lub Paarthurnax.
  3. Sovngard - Wszystkie trzy Słowa Mocy pozyskuje się od Tsuna tuż po zaliczeniu ostatniego głównego questu gry, czyli Zabójca smoków.
  4. Labiryntian (sektor 5; punkt 06) - W celu dotarcia do tablicy nie wybieraj się do głównego lochu tej lokacji, tylko zbadaj obszar na powierzchni, odnajdując wejście do Labiryntu Shalidora.
  5. Martwa Babina (sektor 6; punkt 29) - Tablica jest pilnowana przez wiedźmę Drascuę i pułapki, tak więc zachowaj ostrożność. W celu dotarcia do wieży będącej siedzibą wiedźmokruka trzeba przejść przez Redutę Wiedźmiej Skały (sektor 6; punkt 30).
  6. Szczyt Postradanej Mowy (sektor 9; punkt 27) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.

Sposób działania: Rozwianie mgły i niekorzystnej pogody.

Uwagi: Krzyk ten jest bardzo specyficzny, bo odblokowuje się go w określonym momencie gry (wymóg do zaliczenia jednego z głównych questów) i od razu w całości. W normalnych podróżach jest on praktycznie bezużyteczny, bo może być stosowany wyłącznie do neutralizowania pułapek związanych z oparami trującego gazu. Przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.

ETERYCZNOŚĆ

Miejsca odnajdywania Słów Mocy:

  1. Reduta w Zaginionej Dolinie (sektor 6; punkt 42)
  2. Ustengrav (sektor 2; punkt 11) - Tablica znajduje się w dużej pieczarze z wodospadem, a konkretnie tuż przed miejscem, w którym rozwiązuje się zagadkę z otwieraniem krat.
  3. Żelazny Kurhan (sektor 2; punkt 31)

Sposób działania: Zamiana bohatera w istotę eteryczną, co oznacza, że nie może zostać zraniony, ani nikogo innego skrzywdzić.

Uwagi: Krzyk ten polecam wykorzystywać przede wszystkim do omijania trudniejszych pułapek odnajdywanych w lochach. Jego przydatność w walkach jest znikoma, bo nie tylko nie możesz nikogo atakować, ani nawet regenerować pasków zdrowia, many i kondycji. Odblokowanie dodatkowych Słów Mocy i przytrzymanie klawisza Z wydłuża czas działania Krzyku.

FURIA ŻYWIOŁÓW

Miejsca odnajdywania Słów Mocy:

  1. Krater Smoczego Zęba (sektor 1; punkt 38) - Tablica jest pilnowana przez smoka, tak więc zachowaj ostrożność.
  2. Posąg Meridii (sektor 1; punkt 23) - Tablica nie znajduje się w ruinach Kilkret, a na powierzchni, w niewielkiej odległości od posągu (prowadzi do niej utwardzona ścieżka).
  3. Północny Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 9) lub Południowy Bastion w Wichrowym Wrzasku (sektor 8; punkt 10) - Możesz wybrać dowolną z tych lokacji, bo są one ze sobą połączone.

Sposób działania: Zwiększenie szybkości zadawanych ciosów.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie