Lista wszystkich questów | Główny wątek fabularny - Wstęp | Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz zestawienie wszystkich głównych questów gry. Nasza lista uwzględnia misje, których w żaden sposób nie można przegapić, oraz zadania, które załączają się po sprostaniu określonym dodatkowym wymaganiom w głównych questach.
Kilka informacji wstępnych:
- Opisy przejścia głównych misji w naszym poradniku uwzględniają opcjonalne cele oraz wybory, które mogą wpływać na przebieg zadań oraz na odblokowywanie dodatkowych misji.
- W niektórych głównych zadaniach trzeba rozwiązywać zagadki i do każdej z nich przygotowaliśmy szczegółową instrukcję jej rozwiązania.
- Nasza solucja uwzględnia wszystkie najważniejsze walki rozgrywane w trakcie przechodzenia głównej fabuły, w tym także starcia z głównymi bossami gry, którymi są przede wszystkim różne smoki.
Wszystkie główne misje gry Skyrim
- Prolog - To krótkie wprowadzenie do kampanii połączone ze skorzystaniem z kreatora postaci.
- Zerwane kajdany - Na osobnych stronach solucji opisaliśmy współpracę z Hadvarem oraz Ralofem (można podróżować tylko z jednym z nich).
- Cisza przed burzą - Quest ten ma inny początek w zależności od wyboru z poprzedniego zadania - bohater może spotkać się z Alvorem lub z Gerdur.
- Czarnygłaz - To pierwszy duży loch badany w trakcie przechodzenia głównego wątku fabilarnego.
- Budzenie smoka - W zadaniu tym bohatera czeka pierwsze starcie z bossem - będzie to smok atakujący Białą Grań.
- Droga głosu - To zadanie z pierwszej wspinaczki na górę Hrothgar i odblokowania Krzyków Mocy.
- Róg Jurgena Wiatrowładnego - Sterowana postać musi zbadać kolejny duży loch po to żeby pozyskać tytułowy róg.
- Ostrze w ciemnościach - W ramach współpracy z Delphine trzeba odwiedzić smocze cmentarzysko i pokonać kolejnego smoka.
- List żelazny - To rozbudowany quest zinfiltrowania ambasady i odnalezienia na terenie posiadłości informacji na temat smoków.
- Szczur zapędzony w kąt - Bohater musi w ramach tej misji zająć się zlokalizowaniem Esberna.
- Za obopólną korzyścią - Jest to opcjonalny quest, który niekoniecznie musisz otrzymać. Dotyczy on kradzieży pierścienia Madesiego.
- Ściana Alduina - To kolejne duże zadanie, tym razem dotyczące dotarcia do Iglicy Karth z zamiarem przeszukania jej.
- Gardło Światła - Bohater w ramach tej misji musi odwiedzić lokację Gardło Światła i spotkać się w niej ze smokiem Paarthurnaxem.
- Pradawna wiedza - To długi i rozbudowany quest, który zakłada złożenie wizyty w Zimowej Twierdzy oraz zbadanie ruin w poszukiwaniu Pradawnego Zwoju.
- Zguba Alduina - W trakcie przechodzenia tej misji trzeba po raz pierwszy zmierzyć się z Alduinem, ale pojedynek z bossem nie zakończy się pokonaniem smoka.
- Upadły - Nadrzędnym celem tej misji jest doprowadzenie do pojmania smoka Odahviinga z zamiarem przesłuchania wielkiej bestii.
- Niekończąca się pora roku - To rozbudowany quest z wzięcia udziału w rozmowach pokojowych, którą mogą przebiec na wiele różnych sposobów.
- Paarthurnax - To opcjonalny quest, które rozegranie wiąże się z koniecznością stoczenia pojedynku z bossem - tytułowym Paarthurnaxem.
- Gniazdo Pożeracza Światów - W ramach rozgrywania tej misji bohater musi uwolnić Odahviinga i wyruszyć do Skuldafn.
- Sovngard - To quest poprzedzający konfrontację z finałowym bossem. W trakcie rozgrywania go do pokonania jest z kolei mini-boss Tsun.
- Zabójca smoków - To ostatnie główne zadanie gry. Bohatera czeka pojedynek z finałowym bossem kampanii - smokem Alduinem.
Oznaczenia kolorystyczne w opisie przejścia
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
- Kolor niebieski odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
- Kolor zielony odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
- Kolor pomarańczowy odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).