Pozyskanie głowicy | Fragmenty przeszłości | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Pozyskanie głowicy
Nowy cel główny: Odzyskaj głowicę Brzytwy Mehrunesa
Otwórz mapę świata. Cel podróży to lokacja o nazwie Martwa Babina (powyższy screen), która znajduje się w zachodniej części Skyrim. Dotarcie w to miejsce jest niestety bardzo trudne i podróż najlepiej byłoby rozpocząć w pobliskim Markarcie.
Gra nie pozwoli Ci zdecydować się na najbardziej oczywiste rozwiązanie, czyli na wybranie się na południowy-zachód, a to dlatego, że Markart od Martwej Babiny oddzielają góry i nawet konno nie byłbyś w stanie nic zdziałać. Zamiast tego wybierz się na południowy-wschód, pozostając na głównym trakcie (powyższy screen).
Ze wspomnianego głównego traktu polecam zejść dopiero po tym jak znajdziesz się mniej więcej w prostej linii na wschód od Martwej Babiny. Wybierz mianowicie mniejszą dróżkę, prowadzącą na południe (powyższy screen).
Podążaj cały czas na południe, a docelowo powinieneś dotrzeć do niewielkiego grodu o nazwie Dushnikh Yal (powyższe screeny). Miejsce to warto potraktować jako punkt kontrolny i dla pewności zapisać stan gry.
Skręć teraz na zachód i następnie na północny-zachód. Kolejny "punkt kontrolny" w drodze do celu to miejsce o nazwie Źródlana Czeluść. Obejdź tę lokację od południowej strony, wybierając mało widoczną ścieżkę prowadzącą na dół (powyższe screeny).
Od tego momentu powinno już być znacznie prościej, albowiem przed sobą będziesz widział utwardzoną ścieżkę i dzięki temu łatwo będzie na niej pozostać. Ruszaj na zachód, przechodząc po niewielkim moście (powyższy screen).
Już za niedługo w oddali powinieneś zacząć zauważać konstrukcje będące częścią innej lokacji, a mianowicie Reduty Wiedźmiej Skały. Trzymaj się głównej ścieżki, docierając do miejsca, w którym prowadzi ona pod kilkoma kamiennymi sklepieniami (powyższy screen). Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo powoli zbliżasz się do celu podróży.
Po dotarciu do ruin zaczną atakować Cię przebywający w tej okolicy renegaci (powyższy screen) i w szczególności radzę uważać na łuczników oraz na wrogów władających magią. Nie daj się też renegatom okrążyć, szczególnie jeśli grasz postacią preferującą staczanie walk na dystans.
Po zlikwidowaniu najbliżej rozstawionych przeciwników będziesz musiał zadecydować w jaki sposób chcesz dotrzeć do Martwej Babiny, czyli widocznej w oddali najwyższej wieży. Gra zaproponuje Ci zapewne przeprawę przez Ruiny Reduty Wiedźmiej Skały, ale ja polecam wybrać krótszą drogę i skorzystać z szerokich schodów (powyższy screen), kierując się na zachód.
W trakcie wspinaczki będziesz oczywiście atakowany przez kolejnych renegatów, przy czym najbardziej uważaj na renegata Serce Róży, który nieco później dołączy do walk (powyższy screen). Postaraj się jak najszybciej z nim rozprawić, gdyż w przeciwnym wypadku może Cię łatwo zabić potężnymi zaklęciami ofensywnymi, czy też wezwać sobie na pomoc na przykład atronacha. Wspomniany renegat to nie jedyny problem, bo będzie mu prawdopodobnie towarzyszył troll, którego dobrze byłoby trzymać na dystans.
Po dotarciu na najwyższy poziom ruin skręć na południe i skieruj się w stronę widocznej w oddali wieży, czyli Martwiej Babiny (powyższy screen). Otwórz drzwi by wejść do środka i przystąp do eksploracji tej lokacji.
Zacznij od zbadania całego parteru, odnajdując między innymi kufer i staczając walki z renegatami, którzy powinni się tu wkrótce pojawić. Po zbadaniu parteru wybierz schody prowadzące na górny poziom (powyższy screen). Jak zapewne zauważyłeś, dostęp do południowo-zachodniego korytarza blokuje opuszczona krata. Jej podniesienie będzie Twoim kolejnym zadaniem.
Wejdź do północno-zachodniego pomieszczenia, czyli do jadalni, a następnie wybierz przejście zlokalizowane w północno-wschodniej części sali. Po drodze radzę się nie zatrzymywać, dzięki czemu nie będziesz musiał przejmować się uaktywnianymi pułapkami ogniowymi (jedną z nich możesz wyłączyć zabierając klejnot duszy z piedestału). Docelowo powinieneś dotrzeć do wschodniego pomieszczenia (powyższy screen), w którym należy zainteresować się dźwignią.
Pociągnięcie za dźwignię doprowadzi do podniesienia się kraty, tak więc powróć do centralnego pomieszczenia i wybierz nowo odblokowany południowo-zachodni korytarz (powyższy screen). Podążaj wąskimi korytarzami aż dotrzesz do drzwi wyjściowych. Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą pojedynek z mini-bossem.
Wyjdź po schodach na górę i przystąp do walk z Drascuą, która jest wiedźmokrukiem. Podstawowym utrudnieniem tej bitwy paradoksalnie nie będą ataki bossa, tylko pułapki zasilane klejnotami duszy (powyższy screen). Musisz wziąć pod uwagę ich obecność, bo w przeciwnym wypadku błyskawicznie stracisz cały pasek zdrowia. Osobiście polecam wybrać pomiędzy szybkim powyjmowaniem klejnotów z piedestałów lub wycofaniem się w okolicę schodów gdzie pułapki nie będą Was mogły dosięgnąć.
Jeżeli chodzi o samą Drascuę, w miarę możliwości staraj się blokować jej ataki magiczne, bo to one będą stanowiły największe zagrożenie. Wiedźmokruka możesz zlikwidować w standardowy sposób, bądź też zastosować sprytną sztuczkę i katapultować Drascuę z pomocą Krzyku Nieugięta Siła (powyższy screen), licząc na to, że zginie po wylądowaniu gdzieś w dolnej części ruin.
Nowy cel główny: Zanieś głowicę Silusowi
Walcz do momentu pozbawienie Drascui całego paska zdrowia. Polecam rozejrzeć się trochę po okolicy, odnajdując między innymi kufer z cennymi skarbami oraz tablicę (powyższy screen), dzięki której poznasz nowe Słowo Mocy - Strach, Zniechęcenie. Na koniec zbadaj ciało wiedźmokruka, zabierając ze sobą głowicę Brzytwy Mehrunesa.