9 - Południowo-wschodnie Skyrim (16-31) | Mapy świata Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz drugą grupę lokacji (punkty 16-31) z dziewiątego sektora mapy świata. Chodzi tu o południowo-wschodnią część krainy. Każda lokacja zawiera krótki opis oraz opcjonalnie dodatkowe informacje o jej unikalnych cechach (np. powiązanie z questami albo specjalny loot).
16. KOPALNIA UTRACONE WIDOKI
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
17. DOMEK MYŚLIWSKI CZARNYCH-RÓŻ
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Domek jest okupowany przez wrogo nastawionych najemników i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Złożone obietnice.
18. GAJ GIGANTA
Typ lokacji: gaj
Dostępność: zawsze
Uwagi: Gaj jest zgodnie z nazwą okupowany przez giganta i miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Przeklęte plemię. W celu dotarcia do gaju trzeba przejść przez Jaskinię Polnego Głazu (sektor 9, punkt 15).
19. AVANCHNZEL
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez krasnoludzkie konstrukcje i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Największe głębiny.
20. LARGASHBUR
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort ten jest zamieszkiwany przez przyjaźnie nastawione orki, przy czym po dotarciu na miejsce mogą one być atakowane przez giganta. Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Przeklęte plemię.
21. WIEŻA MROCZNEGO ŚWIATŁA
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieża jest okupowana przez potwory i wiedźmy. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Skrucha.
22. RUINY RKUND
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wiły (odmiana potworów).
23. KRYSZTAŁOWA JASKINIA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta.
24. FARMA ŚNIEŻNYCH-STÓP
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
25. SŁOWICZA KOMNATA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: Eksploracja komnaty staje się możliwa dopiero w trakcie questu Gildii Złodziei Odrodzona trójca.
Uwagi: Wejście do jaskini jest odblokowywane w trakcie zaliczania questu Gildii Złodziei Odrodzona trójca. Już po zakończeniu przygody z gildią możesz wykorzystywać to miejsce w formie kryjówki.
26. KAMIEŃ CIENIA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
27. SZCZYT POSTRADANEJ MOWY
Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez czarnoksiężnika i szkielety, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
28. FORELHOST
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tych ruin warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo są one okupowane przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów lub pobocznego questu Szturm na smoczych kultystów. W obu przypadkach głównym założeniem jest pozbycie się smoczego kapłana Rahgota.
29. JAR PĘKNIĘTEGO HEŁMU
Typ lokacji: obozowisko; jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia i jej okolice są okupowane przez bandytów.
30. SYGNAŁ STENDARRA
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
31. STRAŻNICA W RIFT
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Strażnica jest okupowana przez wrogo nastawione orki.