Smutki Zesłane Przez Los (The Griefs That Fate Assigns) M1 | Solucja Heroes VII poradnik Might & Magic: Heroes VII
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Czerwona liczba - Miasta gracza oraz przeciwników
1 – Wybrzeże
Tutaj rozpoczynasz swoją przygodę.
2 – Jeleń
Podejdź i podążaj za jeleniem.
3 – Danan
Porozmawiaj z Danan, a następnie za nią podążaj.
4 – Shalwen
Gdy tylko podejdziesz automatycznie rozpocznie się rozmowa, a po niej otrzymasz dostęp do swojego pierwszego miasta.
5 – Stocznia
Możesz zbudować tutaj łódź, dzięki której będziesz mógł poruszać się po wodzie. Potrzebujesz do tego: 6500 złota, 16 drewna i 8 rudy.
6 – Skały
Przepłynięcie za skały skutkować będzie atakami cyklopów, które za każdym razem zniszczą część naszej armii.
7 – Teleport
8 – Jednooka Skała
Pokonaj siły nieprzyjaciela: 5 Cyklopów, 20 Harpii, 20 Gnolli, 2 Piaskowe Wiwerny, 2 Centaury.
9 – Teleport
Pojawi się dopiero po pokonaniu cyklopów (08). Skorzystaj z niego jeśli chcesz zakończyć misję.
Legenda Might & Magic: Heroes VII - M1 Smutki Zesłane Przez Los
Czerwona liczba - Miasta gracza oraz przeciwników
Żółta liczba - Ważne miejsca na mapie
Jednostki, które możesz przyłączyć do swojej armii
Silniejsi przeciwnicy spotykani podczas gry
Skarby i skrzynie ze złotem
Smutki Zesłane Przez Los - mapa i opis misji
W pierwszej misji z kampanii Sylvan poznamy losy młodego morskiego elfa o imieniu Wysloth. Podczas swojej podróży w wyniku burzy zatonął jego statek. Przygodę rozpoczynamy od momentu wyrzucenia go na brzeg nieznanego kontynentu. W misji tej nie musisz się spieszyć, gdyż jednostki wroga nie stają się coraz silniejsze, ani nie działają na twoją niekorzyść. Spokojnie pokonuj kolejne etapy misji, pokonuj przeciwników i zbieraj armię potrzebną do pokonania 5 cyklopów. Na mapie, poza najważniejszymi miejscami związanymi z wykonywaniem misji, zaznaczono także silniejsze grupy przeciwników, potencjalne nowe jednostki do twojej armii oraz skrzynie ze złotem, doświadczeniem oraz przedmiotami.
Rozbitek (Castaway) - zadanie główne
Jest to pierwsze zadanie jakie zostanie dodane do twojego dziennika zadań. Musisz zbadać okolicę wybrzeża, przy którym zostałeś wyrzucony z morza. Na samym początku udaj się na północ i kliknij na samotnego jednorożna (Lone Unicorn). Wysloth wejdzie na jego grzbiet.
Twoim następnym krokiem jest odszukanie Jelenia (M1,2). Gdy tylko podejdziesz zacznie on od ciebie uciekać. Musisz za nim podążać. Jeśli jednak czujesz się na siłach możesz spróbować walczyć z okolicznymi przeciwnikami. Zyskasz dzięki temu odrobinę doświadczenia i surowców. Pogoń za Jeleniem potrwa około tur. Po jej zakończeniu będziesz mógł przyłączyć go do drużyny. Od razu zobaczysz kolejną grupę jednostek, z którą możesz zrobić to samo - 25 Wróżek. Dziennik zadań zostanie zaktualizowany, a ty będziesz musiał podążać za kolejnymi obeliskami, począwszy od miejsca, w którym stoisz.

Doprowadzą cię one do elfickiego bohatera - Danan (M1,3). Porozmawiaj z nią, a poleci ci ona podążać za sobą. W ciągu około 2 tur dojdziecie do miasta (M1,4). Tam musisz porozmawiać z Sylraelem. Dowiesz się, że mają oni problem z okolicznymi Cyklopami. Będziesz musiał się nimi zająć.
Zadanie zostanie zakończone sukcesem. Otrzymasz 1000 punktów doświadczenia oraz dostęp do twojego pierwszego miasta - Shalwen. Na twoich usługach znajdzie się także Danan - elificka bohaterka.
Zbuduj statek (Build a ship fit to go through the maelstorm) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Sylraelem w Shalwan (M1,4). Będziesz musiał zbudować statek, którym dostaniesz się na wyspę cyklopów.

Aby zbudować łódź musisz udać się do Stoczni (M1,5), która znajduje się ona zaledwie kilkanaście pól od miasta i zapłacić odpowiednią kwotę za statek. Kosztować cię to będzie 6500 złota, 16 drewna i 8 rudy. Na szczęście nie goni cię czas i możesz stracić go tyle ile chcesz na szukanie zasobów i rozwijanie miasta. Przejdź się więc po całej dostępnej mapie i pozbieraj wszystkie surowce jakie znajdziesz.
Gdy już to zrobisz, wróć do stoczni i zbuduj statek. Zadanie zostanie zaliczone, a ty otrzymasz 2500 punktów doświadczenia oraz Ranger's Armour, dodający +2 do Ducha (Spirit).
Złe Spojrzenie (Evil eye) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po tym jak zbudujesz łódź w stoczni (M1,5). Twój cel jest bardzo prosty. Musisz przepłynąć na drugą stronę morza, do wyspy cyklopów. Przed uczynieniem tego warto rozejrzeć się po całym zbiorniku wodnym i wybrzeżu, gdyż znajdziesz tam sporo złota, doświadczenia i surowców. Pamiętaj jednak abyś nie przekraczał linii skał (M1,6). Gdy to zrobisz co kilka przepłyniętych pól będziesz atakowany przez cyklopa, który zniszczy część twojej armii. Kilka takich ataków i stracisz wszystkich wojowników.

Gdy już przeszukasz całe morze udaj się do teleportu (M1,7). Teraz popłyń na drugi brzeg i pokonaj cyklopy w bramie. Twoim ostatnim zadaniem jest udanie się na sam szczyt wzgórza i pokonanie sił nieprzyjaciela w twierdzy (M1,8). Będzie to dosyć trudne, w głównej mierze przez 5 cyklopów. Warto do tego starcia odpowiednio się przygotować i zrekrutować jak największą liczbę jednostek, najlepiej dystansowych i latających. Gdy uda ci się wygrać, jako nagrodę otrzymasz po jednym punkcie ataku, obrony i morale.
Wróć teraz do statku, skorzystaj z teleportu (M1,7), a następnie przepłyń przez skały (M1,6). Jeśli chcesz zakończyć misję w tej kampanii musisz jeszcze tylko skorzystać z kolejnego teleportu (M1,8), który pojawił się po pokonaniu cyklopów.