Oblężenia | Bitwy w Might & Magic Heroes VII poradnik Might & Magic: Heroes VII
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Oblężenia
Drugim typem bitew z jakim będziemy mieli do czynienia są oblężenia. Mają one miejsce gdy walka rozgrywa się w mieście, forcie lub garnizonie. Główną różnicą jest pojawienie się dodatkowych elementów na mapie bitwy. Są to przede wszystkim mury miejskie, które odgradzają dwie armie. Aby je zniszczyć armia atakująca dysponuje machiną oblężniczą, która co jedną turę uszkadza część muru. Po trafieniu 2-3 razy w to samo miejsce mur się wali i jednostki swobodnie mogą się przez niego poruszać. Nad machiną oblężniczą, domyślnie, nie mamy żadnej kontroli. Losowo wybiera ona fragment murów, który zaatakuje. Zmienić tą sytuację możemy za pomocą umiejętności bohatera Wojna Oblężnicza z drzewka Sztuki Wojennej. Nie dość, że zaatakujemy dwukrotnie, to jeszcze możemy wybrać miejsce, które chcemy zniszczyć.
W murach zawsze znajdują się bramy. Pełnią one funkcję przejścia dla armii broniącej się, która może wyprowadzić swoje oddziały w celu kontrataku. Armia atakująca musi najpierw zniszczyć bramę, aby móc przez nią przejść. Dodatkowymi elementami, które występują tylko podczas oblężeń są wieże strażnicze, których może być od 1 do nawet 3. W każdej turze zadają one dosyć duże obrażenia wojskom atakującym, ale mogą też zostać zniszczone za pomocą machiny oblężniczej.
Sposób walki jaki powinieneś zastosować zależy w głównej mierze od tego czy atakujesz czy się bronisz. W przypadku ataku nie masz dużego pola manewru, poza cierpliwym czekaniem na wyłom w murze i atakowaniem za pomocą swoich jednostek dystansowych. W przypadku obrony musisz wziąć pod uwagę dwie rzeczy - liczbę sojuszniczych jednostek dystansowych oraz liczbę wrogich jednostek dystansowych. Jeśli przeciwnik posiada przewagę na tym polu, bez sensu jest chować się za murami i niepotrzebnie tracić wojska. W takim wypadku musisz wyjść poza mury i zaatakować bezpośrednio wroga. Jeśli natomiast ty dysponujesz większą siłą ognia, lepiej będzie pozostać za bezpiecznymi murami i atakować jednostki przeciwnika dopóki nie przedrą się przez mury miejskie.