Eksploracja | Umiejętności w Might & Magic Heroes VII poradnik Might & Magic: Heroes VII
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Eksploracja
"Drzewko" Eksploracji jest jednym z najbardziej przydatnych w całej grze, należy jednak rozwijać je tylko w niektórych przypadkach. Przede wszystkim nie powinniśmy inwestować w nie żadnych punktów umiejętności jeśli rozgrywamy szybką grę, a mapa jest niezbyt wielka. Nie będziemy mieć po prostu czasu na pełne wykorzystanie zdobytych profitów. Umiejętności Eksploracji powinny być wybierane przede wszystkim podczas rozgrywania kampanii, kiedy to bohater przechodzi z mapy na mapę, a możliwość dłuższego ruchu jest kluczowa na początku przygody. Dodatkowym warunkiem o jakim powinniśmy pamiętać, jest to aby wybierać zdolności Eksploracji na jak najwcześniejszym poziomie bohatera, najlepiej przy awansach do poziomu 10. W momencie osiągnięcia poziomu np. 20 nie będzie nam się opłacało wydawać punktów umiejętności na zdolności, które będą na tym etapie gry mało przydatne.
Na pierwszym poziomie, poza obowiązkowym Eksploracja Nowicjusz, powinieneś wybrać przede wszystkim zdolność Szybkonogi. Jeśli znajdujesz się na mapie z dużą ilością wody możesz wybrać także Nawigację. Na drugim poziomie obowiązkowo musisz wybrać Eksploracja Ekspert, a jako dodatkowa umiejętność najlepiej sprawdzi się Zwiad. Rozwój na poziomie Mistrza opłaci się jedynie w przypadku rozgrywania kampanii, w normalnych potyczkach nie opłaca się rozwijać tego drzewka dalej.
Nowicjusz
Nazwa | Opis | |
Eksploracja Nowicjusz | Zwiększa Ruch bohatera o 1. | |
Szybkonogi | Bohater nie traci ruchu na zbieranie zasobów, wchodzenie do budynków i temu podobne działania. | |
Rodzinne Strony | Zarządca: twoi bohaterowie poruszają się o 10% szybciej w strefie wpływów tego miasta, jeśli podróżują po lądzie. | |
Nawigacja | Bohater porusza się o 50% szybciej, jeśli płynie statkiem. |
Ekspert
Nazwa | Opis | |
Eksploracja Ekspert | Dodatkowo zwiększa Ruch tego bohatera o 1. | |
Zwiad | Zasięg zwiadu bohatera jest zwiększony o 2. Bohater widzi dokładną liczebność stworzeń w armiach i premie wrogich bohaterów, jeśli znajdują się oni w zasięgu zwiadu. | |
Znajdowanie Drogi | Zmniejsza o 50% karę za poruszanie się w trudnym terenie. |
Mistrz
Nazwa | Opis | |
Eksploracja Mistrz | Dodatkowo zwiększa Ruch tego bohatera o 1. | |
Wędrowiec | Tymczasowe premie do atrybutów pochodzące z miejsc są podwajane w przypadku tego bohatera. |
Arcymistrz
Nazwa | Opis | |
Znany Teren | Bohater jest o 20% szybszy w obszarach kontrolowanych przez wszystkie twoje miasta i forty, jeśli porusza się po lądzie. |