Niebezpieczeństwa na Morzu i Wojnie (Perils of Waves and War) M2 | Sylvan poradnik Might & Magic: Heroes VII
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Czerwona liczba - Miasta gracza oraz przeciwników
1 – Tutaj rozpoczynasz swoją przygodę.
2 – Obelisk
Kliknij aby rozpocząć zadanie "Niezbadane strony".
3 – Fort Sylvan
Pokonaj obrońców i zajmij fort. Posiada bardzo słabą ochronę.
4 – Talalir
Miasto jest nie bronione. Możesz zająć je bez większych problemów.
5 – Fort Twierdzy
6 – Wyspa Nieumarłych
Zabierz z brzegu część swojej załogi i zajmij Fort Nekropolii. Uważaj, gdyż broni go silna grupa wampirów.
Na południu znajdziesz kolejny obelisk do zadania "Niezbadane strony".
7 – Obelisk
Uważaj na Behemota.
8 – Faillan
Neutralne miasto Sylvan. Broni je grupa około 20 centaurów.
9 – Obelisk
10 – Mwanya
Wrogie miasto Twierdzy.
11 – Mchanga
Wrogie miasto Twierdzy.
12 – Mweusi
Wrogie miasto Twierdzy.
13 – Obelisk
Broniony jest przez 5 Starożytnych Drzewców.
14 – Wir
Pojawi się dopiero po wykonaniu zadania "Niezbadane strony". Gdy w niego wpłyniesz otrzymasz +1 do Morale oraz +1 do Szczęścia/Przeznaczenia.
Legenda Might & Magic: Heroes VII - M2 Niebezpieczeństwa na Morzu i Wojnie
Czerwona liczba - Miasta gracza oraz przeciwników
Żółta liczba - Ważne miejsca na mapie
Jednostki, które możesz przyłączyć do swojej armii
Silniejsi przeciwnicy spotykani podczas gry
Skarby i skrzynie ze złotem
Teleporty / Przejścia pomiędzy poziomami
Niebezpieczeństwa na Morzu i Wojnie - mapa i opis misji
Powyższa mapa przedstawia drugą misję z kampanii Sylvan, podczas której w dalszym ciągu pokierujemy Wyslothem. Tym razem trafiamy na dosyć sporą mapę przedstawiającą archipelag wysp. Po raz pierwszy spotkamy przeciwników, którzy tak jak my rozbudowują miasta, zbierają surowce i zajmują budynki. Jest ich aż trzech, jednak nie powinni stanowić zbyt dużego zagrożenia jeśli odpowiednio szybko zajmiemy strategiczne punkty na mapie, takie jak neutralne miasta i forty. Głównym celem misji jest przedostanie się przez blokadę orków. Aby to zrobić jak najszybciej musisz wykonać jedno zadanie poboczne, gdyż to właśnie ono jest kluczem do zwycięstwa.
Blokada (The blockade) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozpoczęciu drugiej misji z kampanii Sylvan. Będziesz musiał znaleźć sposób na ominięcie blokady orków. Powinieneś się śpieszyć, gdyż na mapie są 3 miasta Dzikich Zwierzoludzi (Twierdza), które także będą się rozwijały.
W pierwszej kolejności wyślij jednego bohatera do Fortu Sylvan (M2,3). Pojedynek nie będzie trudny, gdyż jest tam tylko 6-7 słabych przeciwników. Po wygranej będziesz mógł odbudować fort. Potrzebne będą ci jednak odpowiednie surowce: 1500 złota, 10 rudy i 10 drewna. Wystarczy po prostu przejść się po niewielkiej wyspie, na której właśnie jesteś i powinieneś bez problemu je zdobyć. Na tej samej wyspie znajduje się także fort, który umożliwia ci werbunek dodatkowych oddziałów. Jednocześnie, swoim drugim bohaterem, wejdź do Teleportu na północ od wyspy. Przeniesiony zostaniesz nieco na południe. Najlepiej na samym początku zajmij Fort Twierdzy (M2,5).

W tym momencie powinieneś mieć już odpowiednie siły aby udać się na wyspę na północy i zdobyć swoje pierwsze miasto - Talalir (M2,4). Samo miasto nie jest w żaden sposób chronione, ale musisz pokonać kilku grup wrogów, aby w ogóle się do niego dostać.
Gdy już zdobędziesz dwa forty i miasto, powinieneś udać się na Wyspę Nieumarłych (M2,6). Tam znajdziesz kolejny fort, tym razem Nekropolii, który jest dużo lepiej broniony. Walka odbędzie się z dosyć silnym oddziałem wampirów. Ostatnim krokiem przygotowującym cię do wojny powinno być zajęcie neutralnego miasta Sylvan, leżącego na wyspie na samym środku mapy (M2,8). Bronione jest ono przez nieduży garnizon Centaurów.
Posiadając już trzy forty i dwa miasta możesz rozpocząć główny cel misji, czyli przedostanie się przez blokadę. Zajmij w tym celu jedno z wrogich miast - Mwanya (M2,10), Mchanga (M2,11) lub Mweusi (M2,12). Gdy tylko to zrobisz, twoja uwaga zostanie zwrócona na dziwne obeliski rozrzucone po całej mapie. To właśnie nimi powinieneś się teraz zająć.
Proces aktywacji wszystkich obelisków znajdziesz w opisie zadania Niezbadane strony (Uncharted). Gdy tylko to zrobisz aktywuje się kolejne zadanie W Wir (Into the Maeltrom), które pozwoli ci na opuszczenie mapy.
Jako nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz premię +1 do Ataku, +1 do Magii oraz Rękawice Leśnego (+2 do Mocy).
Niezbadane strony (Uncharted) - zadanie dodatkowe
Zadanie rozpocznie się, gdy podejdziesz i wejdziesz w interakcję dziwnym obeliskiem (M2,2) na jednej z początkowych wysepek. Twoim zadaniem jest zebranie wskazówek z wszystkich pięciu budowli, które rozsiane są po całej mapie. Drugi obelisk znajduje się na Wyspie Nieumarłych (M2,6), a dokładniej w jej południowej części i chroniony jest przez kilkanaście pająków. Trzeci budynek znajdziesz na jednej z centralnych wysepek (M2,7). Uważaj jednak, gdyż dostępu do niego broni Behemot, jeden z najsilniejszych stworów w grze. Na szczęście jest bez żadnej obstawy. Czwarty obelisk znajdziesz na północy jednej z wysp pośrodku mapy (M2,9). Ostatnia sztuka znajduje się natomiast na zielonej wyspie w południowo-wschodnim rogu mapy (M2,13). Broniony jest przez grupę 5 silnych Starożytnych Drzewców, przygotuj się więc odpowiednio do walki.

Gdy klikniesz na ostatni obelisk zadanie zostanie zaliczone, a ty otrzymasz Sekstans Morskich Elfów (Sextant of the Sea Elves), który dodaje +4 do zasięgu widzenia oraz przyśpiesza o 15% poruszanie się statkiem.
Automatycznie rozpocznie się też zadanie główne W Wir (Into the Maelstrom).
W Wir (Into the Maelstrom) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po zebraniu informacji z wszystkich pięciu obelisków z zadania Niezbadane strony (Uncharted). Na północy mapy pojawił się tajemniczy Wir (M2,14). Musisz w niego wpłynąć. Gdy tylko to zrobisz otrzymasz +1 do Morale oraz +1 do Szczęścia/Przeznaczenia.
Jednocześnie zakończysz zadanie główne Blokada i tym samym opuścisz mapę.