Zdolności wojowników (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
BERSERKER Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania większych obrażeń w trybie furii. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke. Uwagi: Specjalizację tę warto odblokować jeżeli podoba Ci się koncept wpadania w szał bitewny i zadawania w takim trybie zwiększonych obrażeń siłom wroga. Priorytetowe zakupy: Szał, Adrenalina. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Berserker | startowa | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po wybraniu specjalizacji Berserker i oferuje ona poprawę tempa regeneracji many oraz wytrzymałości. |
Szał | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym Hawke wpada w tytułowy szał bitewny. Cechuje się on zadawaniem sporych obrażeń, których wielkość uzależniona jest od aktualnej wartości paska wytrzymałości (im więcej punktów, tym lepiej). Każde trafienie odbiera kilka punktów wytrzymałości, przez co istotną rolę odgrywa utrzymywanie tego parametru na rozsądnym poziomie. Oba dostępne ulepszenia są równie przydatne i powinny zostać zakupione niedługo po głównej zdolności. Nieskończona furia poprawia funkcjonowanie szału, gdyż kolejne trafienia odbierają mniej punktów wytrzymałości i przez to jest on skuteczny przez dłuższy okres czasu. Dzika furia przyczynia się z kolei do zadawania większych obrażeń. |
Adrenalina | aktywowana 2 ulepszenia | Zadawanie ciosów ze zwiększoną siłą. Najważniejszą cechą tej zdolności jest to, że może być aktywowana kilka razy pod rząd. Dzieje się tak dlatego, że czas regeneracji to zaledwie 2 sekundy, a czas działania zdolności to 8 sekund. Na taki krok warto się oczywiście zdecydować, gdyż owocuje to podniesieniem jej skuteczności. Opisywana umiejętność może być uaktywniona tylko w trybie załączonego szału bitewnego. Oba dostępne ulepszenie pomagają w usprawnieniu działania głównej zdolności. Na szczególną uwagę zasługuje tu Zastrzyk adrenaliny, likwidujący całkowicie czas oczekiwania na regenerację. Szał adrenaliny przyczynia się z kolei do zwiększenia zadawanych obrażeń. |
Grad ciosów | aktywowana 2 ulepszenia | Poświęcenie swoich zdolności obronnych na rzecz poprawienia szybkości wyprowadzanych ataków. W mojej ocenie jest to mniej przydatna zdolność od opisanej powyżej, co nie oznacza, że nie warto jej stosować. Opisywana umiejętność może być uaktywniona tylko w trybie załączonego szału bitewnego. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Długotrwały grad ciosów jest w moim przekonaniu ciekawszą propozycją, zmniejszając o połowę negatywne efekty osłabionej odporności na obrażenia. Niestrudzony grad ciosów wydłuża jedynie czas trwania głównej zdolności. |
Zabójczy cios | bierna | Odnawianie się wytrzymałości w miarę likwidowania kolejnych przeciwników. W celu odblokowania tej zdolności wymagane jest zakupienie dwóch powyższych, ale na taki krok warto się zdecydować. Przemawia za tym to, że utrzymywana na wysokim poziomie wytrzymałość jest kluczem do sukcesu w przypadku stosowania szału bitewnego. Warto przy okazji dodać, że liczba odzyskiwanych punktów wytrzymałości jest uzależniona od rangi wroga, tak więc najwięcej można zyskać likwidując dowódców i bossów. |
STRAŻNIK Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki z użyciem miecza i tarczy przez Avelinę. Kategoria dostępna dla postaci: Avelina. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Aveliny. Priorytetowe zakupy: Niewzruszona, Nieugięta + Gruba skóra. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Służyć i chronić | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Aveliną. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu odporności na obrażenia. Ponadto możliwe jest przenoszenie niewielkiej części odniesionych obrażeń z Hawke'a na Avelinę, co jest szczególnie przydatne jeżeli główny bohater jest łotrzykiem lub magiem. |
Czujne oko | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Aveliną. Jej jedyną cechą jest zwiększenie odporności na obrażenia (10%, a nie 5 jak w przypadku wyżej opisanej umiejętności). |
Odwet | aktywowana 1 ulepszenie | Reagowanie przez krótki okres czasu kontratakiem na każdy zadany cios. Nie jest to jakoś szczególnie przydatna zdolność, tak więc jedyną motywacją do jej odblokowania powinna być chęć dotarcia do kolejnej umiejętności, która opisana została poniżej. Ulepszenie Pomsta jedynie w niewielkim stopniu usprawnia działanie głównej zdolności, zwiększając zadawane obrażenia w wyniku każdego kontrataku oraz wydłużając czas trwania umiejętności. |
Ochroniarz | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym Avelina przystępuje do ochraniania wybranego członka drużyny, przyjmując na siebie część z otrzymywanych przez niego ciosów. Jest to doskonała zdolność jeżeli dążysz do budowania Aveliny pod kątem wojownika prowadzącego defensywny styl rozgrywki. Jej stosowanie jest wskazane w szczególności do ochraniania sojuszniczych magów. Ulepszenie Elitarny ochroniarz podwaja efekt głównej zdolności, w rezultacie czego Avelina może brać na siebie nawet połowę obrażeń zadawanych wybranemu sojusznikowi. |
Niewzruszona | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym u Aveliny wraz z każdym otrzymanym ciosem zwiększa się odporność na obrażenia. Odbywa się to kosztem sukcesywnego zmniejszania szybkości ruchu i szybkości ataku. Jest to godna uwagi zdolność jeżeli dążysz do budowania Aveliny pod kątem wojownika prowadzącego defensywny styl rozgrywki. Ulepszenie Niepowstrzymana ogranicza działanie kar zmniejszających szybkość ruchu i ataku. Jego zakup nie jest priorytetem, choć może się oczywiście okazać przydatna. |
Nieugięta | bierna | Uodpornienie Aveliny na próby jej powalenia i ogłuszenia. Jest to bardzo przydatna zdolność. Tak jak wyżej, w największym stopniu może ona zostać doceniona przy obranym defensywnym stylu rozgrywki. |
Gruba skóra | bierna | Zwiększenie odporności na zadawane przez wrogów obrażenia. Jeżeli tylko masz taką możliwość, to zdolność tę zdecydowanie warto odblokować, gdyż czyni ona z Aveliny jeszcze lepszą postać do gry w defensywie. |
UCIEKINIER Z TEVINTERU Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki z użyciem dwuręcznego miecza przez Fenrisa. Kategoria dostępna dla postaci: Fenris. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Fenrisa. Priorytetowe zakupy: Duch lyrium + Duchowy impuls. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Bratnie dusze | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Fenrisem. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu odporności na magię. |
Wróg mojego wroga | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Fenrisem. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu obrażeń zadawanych przez ciosy krytyczne. |
Pozory spokoju | bierna | Zadawanie tym większych obrażeń, im mniejszą liczbą punktów zdrowia Fenris w danym momencie dysponuje. Działanie tej zdolności jest bardzo zbliżone do umiejętności Szał krwi z kategorii Łupieżca, zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Jest to bardzo przydatna zdolność pasywna, przy czym w celu zwiększenia skuteczności jej działania wymagana jest zmiana podejściu do sposobu prowadzenia gry, a mianowicie podejmowanie częstszego ryzyka z leczeniem elfa dopiero gdy znajdzie się na skraju śmierci. |
Rytm walki | bierna | Zwiększenie szybkości ataku Fenrisa wraz z każdym zabitym przez niego przeciwnikiem. To kolejna zdolność pasywna, w której odblokowanie warto możliwie jak najwcześniej zainwestować. Sprawdza się ona przede wszystkim w bitwach z udziałem dużej liczby słabszych przeciwników. |
Wewnętrzne rezerwy | bierna | Odnawianie się wytrzymałości w miarę likwidowania kolejnych przeciwników. Działanie tej zdolności jest bardzo zbliżone do umiejętności Zabójczy cios z kategorii Berserker, zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Zdecydowanie radzę odblokować tę zdolność, albowiem zapotrzebowanie Fenrisa na punkty wytrzymałości jest duże. Jej dodatkową cechą jest to, że liczba odzyskiwanych punktów wytrzymałości jest uzależniona od rangi wroga, tak więc szczególnie nagradzane jest likwidowanie dowódców i bossów. |
Duch lyrium | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym zdolności bojowe Fenrisa zostają podniesione. Konkretnie można liczyć na lepszą obronę, większą szansę zadania ciosu krytycznego oraz na wyższą odporność na obrażenia i magię. Wszystkie te premie są niezwykle pomocne, tak więc z omawianego trybu warto korzystać możliwie jak najczęściej. Ulepszenie Widmo lyrium w jeszcze większym stopniu podnosi odporności na obrażenia i magię, tak więc dość szybko powinno znaleźć się na liście zakupów. |
Duchowy impuls | aktywowana 1 ulepszenie | Zadawanie obrażeń duchowych. W swojej podstawowej postaci zdolność ta przydaje się głównie podczas spotkań z przeciwnikami z niewielką odpornością duchową. Na znaczeniu zyskuje ona dopiero po zakupieniu ulepszenia. Warto zaznaczyć, że korzystanie z opisywanej umiejętności jest możliwe dopiero po uaktywnieniu omówionej wyżej pasywnej zdolności Duch lyrium. Ulepszenie Duchowy przepływ jest absolutnym priorytetem, gdyż gwarantuje ono ogłuszanie atakowanych zwykłych wrogów. |
Odbicie | bierna | Zwiększenie odporności na magię o jedną czwartą. To niewątpliwie godny polecenia zakup, dzięki któremu Fenris może się czuć nieco pewniej w trakcie rozgrywania bitew z udziałem wrogich magów. |