Prolog | Questy główne - Prolog | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Prolog
Zleceniodawca: Automatycznie po uruchomieniu gry [Ziemie Plagi]
Krok 1: Rozprawienie się z hurlokami
Do zabawy przystąpisz tuż po tym jak dokonasz wyboru klasy i płci bohatera (pełnoprawny kreator odblokowany zostanie nieco później). Jeżeli wybierzesz zabawę postacią wojownika lub łotrzyka (mężczyzna lub kobieta), to w walkach będzie Ci towarzyszyła Bethany #1, a jeżeli wybierzesz zabawę postacią maga (mężczyzna lub kobieta), to w walkach będzie Ci towarzyszył Carver #2. W trakcie prologu jedyną grywalną postacią będzie Hawke, ale już po jego ukończeniu przejmiesz kontrolę nad drużyną złożoną z kilku osób.
Jako że prolog jest przekoloryzowaną opowieścią przesłuchiwanego krasnoluda główny bohater oraz towarzysząca mu osoba będą już bardzo rozwiniętymi postaciami, przez co eliminacja hurloków powinna przebiegać bez najmniejszych problemów. Poświęć chwilę na zapoznanie się z absolutnymi podstawami walki. Potwory możesz atakować klikając na nich prawym przyciskiem myszy #1, a dodatkowo warto też zatrzymywać co jakiś czas bitwę poprzez wciskanie SPACJI #2.
Gra wkrótce zacznie Ci przydzielać różnorakie zdolności zarezerwowane dla wybranej wcześniej klasy bohatera i jest to dobry moment by wypróbować chociaż część z nich w działaniu #1. Daną zdolność możesz aktywować klikając na jej ikonce na pasku u dołu ekranu lub wciskając odpowiedni klawisz numeryczny. W miarę możliwości sprawnie rozprawiaj się nie tylko z hurlokami wojownikami, ale również z hurlokami kusznikami #2. Bestie te będą oczywiście atakowały Cię wyłącznie z dużej odległości.
Po pokonaniu pierwszej grupy potworów czeka Cię krótka rozmowy z towarzyszem broni. Możesz pozwolić swojemu sojusznikowi na zaatakowanie drugiej grupy hurloków lub samemu się z nimi rozprawić #1. Nie ma to dużego znaczenia, gdyż i tak przystąpisz do dalszych walk z tymi potworami #2. Wykorzystuj odblokowane przez grę zdolności, dzięki czemu znacznie łatwiej będzie Ci pokonywać mroczne pomioty.
Krok 2: Rozprawienie się z ogrem
Do walki z ogrem #1 przystąpisz dopiero po zlikwidowaniu drugiej grupy hurloków. Nie musisz się tu jakoś specjalnie przygotowywać, gdyż wyprowadzane przez Ciebie ataki będą odbierały bestii duże ilości punktów zdrowia #2, a na dodatek będziesz mógł liczyć na wsparcie ze strony sojusznika. Skup się wyłącznie na ogrze, a to dlatego, że zlikwidowanie tego konkretnego potwora pozwoli Ci awansować dalej.
Musisz walczyć tak długo aż uda Ci się pokonać ogra #1, a na polu bitwy pojawi się smok. Przesłuchiwany krasnolud zostanie w tym momencie "poproszony" o przedstawienie prawdziwej wersji wydarzeń, a Ty zakończysz ten dość nietypowy wstęp do właściwych przygód. Gra na sam koniec pozwoli Ci na skorzystanie z kreatora #2 w celu zmiany wyglądu postaci, nadania jej imienia oraz ustalenia szczegółów z historii świata gry. W tym ostatnim przypadku możesz wybrać jedną z trzech ogólnych wersji wydarzeń lub zdecydować się na zaimportowanie stanów gry z Dragon Age: Początek. Jeżeli nie dysponujesz zapisanymi stanami gry, to najlepszym wyborem jest domyślny wariant Bohater Fereldenu. Zakłada on, że bohater pierwszej części był szlachcicem z rodu Causlandów i że osobiście pokonał arcydemona, mianując Alistaira na tron króla Fereldenu.
Odblokowany główny quest: Zniszczenie Lothering