Niepożądany ratunek | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Niepożądany ratunek
Zleceniodawca: automatycznie po przeczytaniu notatki Nagroda - uratuj syna wicehrabiego [Górne Miasto - Targ] lub Seneszal Bran [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Seneszalem Brenem
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić po zaliczeniu głównego questu Długa droga do domu, a do jego uaktywnienia możesz doprowadzić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wybranie się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Targ]. Musiałbyś tu odnaleźć zawieszoną na słupie notatkę z informacją o nagrodzie za uratowanie syna wicehrabiego #1 (M3, 29). O wiele lepiej jest jednak udać się od razu do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] (również za dnia), gdyż i tak musiałbyś tu dotrzeć. Skieruj się do północnej części twierdzy, oglądając krótką cut-scenkę #2 (M9, 13).
W trakcie rozmowy będziesz oczywiście mógł zadać Seneszalowi Branowi kilka dodatkowych pytań #1, dowiadując się, że Seamus Dumar zaginął gdzieś na Okaleczonym Wybrzeżu. Gra na koniec spotkania postawi Cię przed wyborem #2 czy otwarcie zgodzić się na wyruszenie na poszukiwania (prawa górna opcja dialogowa) czy temat chwilowo zignorować (prawa dolna opcja dialogowa). W obu przypadkach jednak quest ten dodany zostanie do Twojego dziennika.
Krok 2: Odnalezienie Seamusa Dumara
Możesz już wyjść z twierdzy i wybrać z mapy świata podróż do lokacji [Okaleczone Wybrzeże]. Po dotarciu na miejsce wybierz południową ścieżkę #1. Pilnuj się, bo po drodze możesz wpaść między innymi na najemników Tal Vashoth. Przy pierwszej możliwej okazji ponownie skręć na południe #2, kierując się w stronę widocznej w oddali wysepki.
Podążaj cały czas na południe, a powinieneś po kilku chwilach dotrzeć do większego obozowiska #1 (M28, 26). Spotkasz tu Seamusa Dumara i przy okazji dowiesz się, że Ginnis, która wysłana została na poszukiwania chłopca, bestialsko zamordowała obecnych w obozie qunari. Niezależnie od wybranej opcji dialogowej #2 Ciebie również pojedynek z najemniczką i podległymi jej osobami.
Krok 3: Pokonanie Ginnis i jej ludzi
Tuż po rozpoczęciu bitwy przystąp do atakowania okolicznych najemników i najemnych łuczników #1. Mają oni bardzo krótkie paski zdrowia, tak więc będą ginęli w błyskawicznym tempie. Dopiero po tym jak oczyścisz nieco okolicę zainteresuj się Ginnis #2. Jest ona skrytobójczynią, tak więc uważaj na jej ataki z zaskoczenia.
Po zlikwidowaniu Ginnis przystąp do atakowania nowych przeciwników, którzy pojawią się przy wejściu do obozowiska. Wygranie tej bitwy doprowadzi do wyświetlenia krótkiej scenki z rozmowy z Seamusem. Nie nacieszycie się niestety na długo spokojem, bo wkrótce zjawi się tu druga grupa najemników #1. W trakcie tych walk postaraj się w miarę możliwości szybko zlokalizować i zabić dowódcę najemników #2.
Wygranie drugiej bitwy doprowadzi do zainicjowania jeszcze jednej cut-scenki z rozmowy #1. To nie koniec, bo do zlikwidowania jest trzecia grupa jednostek wroga. W tym przypadku oprócz nowego dowódcy najemników musisz także bardzo szybko rozprawić się z najemnikiem skrytobójcą #2.
Wygranie ostatniej trzeciej bitwy pozwoli Ci na dobre zlikwidować wszystkich najemników podległych Ginnis. Wysłuchaj nowej rozmowy z Seamusem #1. Nie radzę od razu wyrażać chęci wybrania się do twierdzy wicehrabiego (prawa górna opcja dialogowa) #2, gdyż lepiej jest rozejrzeć się po obozie i zbadać ciała poległych wrogów. Po zbadaniu okolicy powróć do Seamusa i potwierdź chęć wyruszenia w podróż.
Krok 4: Powrót do twierdzy wicehrabiego
Akcja automatycznie przeniesie się teraz do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] #1 (M9, 7). Na koniec rozmowy z wicehrabią Dumarem będziesz mógł wybrać opcję dialogową #2. Niezależnie od tego czy pozostaniesz osobą bezstronną (lewa górna opcja dialogowa) czy też przyznać komuś rację doprowadzisz do zakończenia questu i otrzymasz 5 suwerenów.