Elfy na wolności | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Elfy na wolności
Zleceniodawca: przeczytanie wiadomości na tablicy kantora [Górne Miasto - Dziedziniec Zakonu]
W celu uaktywnienia tego questu musisz wejść w interakcję z tablicą kantora, którą odnajdziesz na dziedzińcu Zakonu w Górnym Mieście #1 (M3, 17). Przeczytaj wiadomość zatytułowaną Elfy na wolności #2. Warto dodać, że wiadomość pojawi się na tablicy tylko jeżeli w trakcie rozgrywanego we wcześniejszej fazie gry głównego questu Syn marnotrawny nakłoniłeś Feynriela żeby powrócił do Kręgu. Kliknij na przycisku Akceptuj w celu podjęcia się zadania wytropienia elfich magów krwi.
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać z mapy świata podróż do lokacji [Okaleczone Wybrzeże]. Po dotarciu na miejsce przygotuj się do rozprawienia z grupą korsarzy, przez których możesz zostać zaatakowany #1. Tyczy się to też dalszej części tej lokacji, przy czym nie będę tu już podawał dokładnych namiarów, gdyż ich występowanie jest uzależnione od przebiegu wcześniejszych wizyt na wybrzeżu. Wybierz ścieżkę prowadzącą przez północną część tej lokacji #2.
Przy pierwszej możliwej okazji skręć na północ #1, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do obozowiska, w którym spotkasz magów krwi oraz grupę najemników (M28, 14). W trakcie rozmowy #2 możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby:
- opowiedzieć się po stronie najemników (prawa górna lub prawa dolna opcja dialogowa)
- opowiedzieć się po stronie magów (prawa środkowa opcja dialogowa)
Jeżeli za swoich sojuszników wybrałeś najemników, to czeka Cię oczywiście bitwa z magami krwi. Na samym jej początku proponuję zająć się szybką eliminacją potężnego maga krwi hipnotyzera #1. Jako kolejni powinni zginąć kontroler magów krwi oraz inni magowie krwi #2. Uważaj na rzucane przez wrogów zaklęcia, albowiem będą oni chcieli odzyskiwać siły życiowe Twoim kosztem.
Na koniec zostaw sobie stanowiących mniejsze zagrożenie apostatów #1, co nie oznacza oczywiście, że należy ich lekceważyć. Po wygranej bitwie załączy się krótka scenka z rozmowy z kapitanem najemników #2, który zgodnie z obietnicą podzieli się z Tobą połową nagrody, czyli 2 suwerenami.
Jeżeli za swoich sojuszników wybrałeś magów krwi, to czeka Cię bitwa z najemnikami. W tym przypadku warto w pierwszej kolejności zająć się sprawną likwidacją kapitana najemników #1, tak by nie mógł zagrzewać swych podwładnych do walki. W trakcie bitwy uważaj też na wyraźnie silniejszego oficera najemników #2.
Na sam koniec pozostaw sobie zwykłych najemników #1, którzy nie powinni stanowić dla Ciebie żadnego wyzwania. Po wygranej bitwie załączy się krótka scenka z rozmowy z jednym z magów krwi #2. W tym przypadku nagrodą za wykonanie questu będzie 1 suweren.