Jaskinia Umarłych | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Jaskinia Umarłych
Zleceniodawca: Jansen [Kościany Szyb]
Krok 1: Porozmawianie z Jansenem
Do wykonywania tego zadania można przystąpić po znalezieniu się w lokacji [Kościany Szyb] i kliknięciu na postaci Jansena #1 (M31, 7). Będzie to możliwie dopiero jakiś czas po wykonaniu uzupełniającego questu Grotołazy związanego z usunięciem z kopalń pająków. Tym razem od górnika dowiesz się o pladze żywych trupów #2.
Krok 2: Pozbycie się nieumarłych
Wyjątkowo nie idź do północnego przejścia, a to dlatego, że w ramach tego questu zajmiesz się oczyszczeniem innej części kopalń. W rezultacie skieruj się na wschód i zlokalizuj przejście (M31, 10) do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M69, 1). Po znalezieniu się w nowym miejscu #2 będziesz musiał podjąć decyzję w jaki sposób chcesz dotrzeć do komnaty z mini-bossem.
Możesz udać się do północnego #1 (M69, 2) lub wschodniego #2 (M69, 3) pomieszczenia. W obu przypadkach wpadniesz na niewielkie grupki zwłok oraz szkieletów łuczników, których pokonanie nie powinno Ci sprawić żadnych problemów. Warto jednak dodać, że w północnym pomieszczeniu znajduje się dodatkowo pułapka spustowa, która może Ci trochę zaszkodzić jeżeli nie zdołasz jej rozbroić.
Jeżeli wybrałeś przeprawę przez północne pomieszczenie, to po zakończonych walkach skieruj się na wschód #1. Jeżeli wybrałeś przeprawę przez wschodnie pomieszczenie, to po zakończonych walkach skieruj się na wschód i następnie na północ #2.
Niezależnie od wybranego przejścia musisz dotrzeć do centralnej sali, w której od razu przystąp do atakowania tajemnej zmory #1 (M69, 4). Radzę się z tym pośpieszyć, a to dlatego, że w pomieszczeniu tym przebywa również wrogi ożywieniec #2. Na sam koniec zostaw sobie słabsze potwory.
Po zakończonych walkach polecam pozaglądać do okolicznych kufrów #1, w których można odnaleźć cenne rzeczy, między innymi kafar Perswazję oraz Hełm Szmaragdowych Rycerzy. Możesz już powrócić do lokacji [Kościany Szyb] i poinformować Jansena (M31, 7) oraz resztę górników o tym, że mogą wrócić do pracy #2.