Spadek | Questy towarzyszy - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Spadek
Zleceniodawca: automatycznie po dotarciu do domu Gamlena [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Omówienie sytuacji z resztą rodziny
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu głównego questu Nowy dom?, związanego z dotarciem do lokacji [Dolne Miasto - Dom Gamlena] (M12, 4). Na początek porozmawiaj z Leandrą, czyli matką głównego bohatera #1 (M14, 4), zadając jej w razie potrzeby kilka dodatkowych pytań (między innymi o testament). Teraz porozmawiaj z Bethany #2 lub Carverem (M14, 2). Także i na przebieg tej rozmowy nie będziesz miał dużego wpływu. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych całość sprowadzi się do konieczności przedostania do starej rodzinnej posiadłości w celu odnalezienia testamentu dziadka Amella.
Krok 2: Włamanie się do starej rodzinnej posiadłości
Możesz już wyjść z domu Gamlena i powrócić na mapę świata. Potwierdź chęć wybrania się do lokacji [Mrokowisko]. Po dotarciu na miejsce skieruj się na wschód #1. Pilnuj się, bo po drodze możesz zostać zaatakowany przez panoszących się po Mrokowisku zbirów oraz najemników #2 i będą to nie tylko wojownicy, ale również łucznicy oraz łotrzykowie. W szczególności uważaj na tych ostatnich, nie pozwalając im na wyprowadzanie ataków z zaskoczenia.
Po dotarciu do wschodniej części Mrokowiska skręć na północ #1. Musisz dotrzeć do kolejnego obszaru i skręcić w lewo. Powinieneś zauważyć tu schody prowadzące do lokacji [Mrokowisko - Piwnica posiadłości Amellów] #2 (M23, 6). Skorzystaj z nich i zauważ, że w wyprawie musi wziąć udział członek rodziny, czyli Bethany albo Carver.
Krok 3: Odnalezienie testamentu
Przystąp do eksploracji piwnicy (M24, 1). Na pierwszych przeciwników wpadniesz już w sąsiednim pomieszczeniu i będą to niezbyt wymagający nadzorcy niewolników #1. Pokonanie ich nie powinno stanowić dużego problemu. Nie możesz niestety skorzystać z lewego przejścia, tak więc skieruj się po schodach na północ #2.
Zachowaj ostrożność, bo w nowym pomieszczeniu oprócz kolejnych nadzorców niewolników spotkasz również bardzo wytrzymałego skrytobójcę łowców niewolników #1. Postaraj się go jak najszybciej usunąć, albowiem jego ataki z zaskoczenia są w stanie zadawać bardzo poważne obrażenia. Po wygranej bitwie warto zbadać południowy składzik #2, odnajdując przedmiot aktywujący nowy quest (jeden z dwóch w zależności od tego czy w przygodach towarzyszy Ci Bethany czy Carver) (M24, 2). Uważaj jednak na pułapkę rozstawioną przed jednym z kufrów.
Odblokowany quest towarzysza: Portret z przeszłości
Odblokowany quest towarzysza: Historia rodzinna
Możesz już udać się na zachód i następnie skręcić na południe. W nowym pomieszczeniu piwnicy nie tylko będziesz musiał uważać na rozmieszczone tu i ówdzie pułapki #1, ale również poradzić sobie z więcej niż jednym skrytobójcą #2. W tym przypadku proponuję w pierwszej kolejności zlikwidować kilku nadzorców niewolników, a to dlatego, że zabicie wszystkich skrytobójców zajmie trochę czasu.
Zbadanie południowego pomieszczenia jest opcjonalne. Odnalazłbyś tam kilka przedmiotów, ale musiałbyś też stoczyć bitwę z nowymi nadzorcami niewolników #1. W celu kontynuacji tego questu musisz udać się do zlokalizowanego na zachód od tego miejsca przedpokoju. Po dotarciu na miejsce rozbrój pułapkę #2, a jeżeli okaże się to niemożliwe to postaraj się ją obiec, gdyż trujące opary mogłyby znacząco osłabić Twoją drużynę.
W przedpokoju czeka Cię przede wszystkim pojedynek z będącym magiem mistrzem łowców niewolników (M24, 3). Przeciwnika tego w miarę możliwości dobrze byłoby zamrozić #1 lub spowolnić jego ruchy, dzięki czemu nie będzie w stanie rzucać potężnych czarów ani nie otoczy się barierą ochronną #2, która znacząco utrudni jego eliminację.
Dopiero po wyeliminowaniu maga zajmij się zlikwidowaniem kilku nadzorców niewolników. Zbadaj teraz ciało mistrza łowców niewolników #1, a odnajdziesz klucz do skarbca oraz Imperialny Krwawy Hełm. Rozejrzyj się po pomieszczeniu między innymi za zamkniętym kufrem, po czym skorzystaj ze schodów prowadzących do skarbca #2. Użyj pozyskanego przed chwilą klucza do ich otwarcia (M24, 4).
W skarbcu odnajdziesz między innymi skrzynię z cennymi przedmiotami, ale najważniejsze jest to żeby otworzyć główny kufer #1 (M24, 5). Zabierz z niego wszystkie przedmioty (m.in. ulepszenie zbroi dla Bethany lub Carvera), wśród których znajdzie się testament dziadka Amella. Gra powinna teraz zainicjować scenkę z rozmowy z Bethany/Carverem. Możesz od razu przystać na propozycję opuszczenia piwnicy #2, gdyż i tak nic innego byś tu nie znalazł (widoczne na mapie okolicy północne pomieszczenia posiadłości są niedostępne).
Krok 4: Powrót do Domu Gamlena
Zaczekaj aż akcja przeniesie się do lokacji [Dolne Miasto - Dom Gamlena] #1. Weźmiesz tu udział w rozmowie z Gamlenem #2 (M14, 4), na której przebieg nie będziesz miał niestety dużego wpływu. Quest ten wkrótce dobiegnie końca. Warto dodać, że będziesz mógł teraz porozmawiać z Gamlenem, Bethany/Carverem oraz Leandrą na tematy powiązane z testamentem, przy czym jest to oczywiście opcjonalne.