Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Kościany Szyb
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Udanie się na spotkanie z Hubertem
Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 (M14, 3) w domu Gamlena. Jeżeli ukończyłeś już quest towarzysza Spadek, to powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Kościany Szyb #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering. Kliknij na przycisku Akceptuj żeby podjąć się zadania udzielenia pomocy Hubertowi. Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Górne Miasto], którą musisz odwiedzić za dnia.
Huberta odnajdziesz na targowisku w północnej części Górnego Miasta #1 (M3, 9) i w trakcie rozmowy dowiesz się o jego problemie ze znikającymi górnikami w kopalni. Możesz mu oczywiście zadać dodatkowe pytania na ten temat, a na sam koniec obiecać pomoc #2 lub odmówić zbadania problemu. Jeżeli zgodziłeś się udać do kopalni, to opuść ten obszar i z mapy świata wybierz lokację [Kościany Szyb] (M31, 1).
Krok 2: Dotarcie do wejścia do kopalń
Po dotarciu na miejsce udaj się na południe i następnie skręć na wschód. W tym miejscu (M31, 3) będziesz musiał przystąpić do dość długiej bitwy z udziałem dużej liczby wrogo nastawionych szabrowników #1. Przeciwnicy ci nie stanowią dużego wyzwania, ale nie pozwalaj na to żeby otaczali członków Twojej drużyny. Po zakończonej bitwie możesz zbadać obszar na wschód stąd #2, ale jest to w pełni opcjonalne.
Krok 3: Zbadanie kopalń
W celu kontynuacji tego zadania musisz udać się na północ od centralnego obozowiska górników i skorzystać z przejścia (M31, 4) prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M32, 1). Zapisz stan gry przed wejściem do kopalń, bo po znalezieniu się w środku od razu przystąpisz do bitwy ze... smokami #2 (M32, 2)!
Musisz się bardzo pilnować, bo oprócz stosunkowo mało wytrzymałych smocząt #1 do pokonania będzie tu także zdecydowanie silniejszy standardowej wielkości smok. Potwory staraj się likwidować po kolei. Dobrze byłoby korzystać z czarów lodowych #2 i jednocześnie zwiększyć odporność poszczególnych członków drużyny na żywioł ognia.
Wspomnianego wyżej smoka polecam zostawić sobie na sam koniec #1, gdyż wyeliminowanie tej bestii zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu. Zbadanie obszaru na wschód stąd nie jest wymagane, choć odnalazłbyś tam kilka ciekawych przedmiotów. W celu wznowienia questu wybierz się w stronę południowych schodów i przygotuj się do zlikwidowania nowej grupki smocząt #2.
Udaj się na południe i następnie na wschód. Ponownie zapisz stan gry, bo przed Tobą nowa bitwa ze smoczętami oraz smokiem #1 (M32, 3). Polecam wykorzystywać znajdujące się w tej okolicy wąskie przejścia i ustawiać się w takich miejscach, w których smoki nie będą mogły otaczać członków Twojej drużyny #2.
Udaj się teraz na wschód i następnie na południe, korzystając z bardzo wąskiego przejścia #1. Przygotuj się w tym miejscu do stoczenia jeszcze jednej bitwy (M32, 4). W walkach wezmą na szczęście udział jedynie mniejsze smoczęta #2, przez co odniesienie zwycięstwa nie powinno stanowić dużego problemu. Skorzystaj teraz z okazji żeby rozejrzeć się za głowicą Eustice aktywującą poboczny quest (M32, 5).
Odblokowany poboczny quest: Głowica Eustice
Wyjdź na górę po schodach #1 i kieruj się sukcesywnie na południe. W jednym z kolejnych pomieszczeń wpadniesz na górnika Jansena #2 (M32, 6). Możesz sobie uciąć z nim krótką pogawędkę, zadając mu między innymi pytanie na temat okoliczności pojawienia się w kopalniach smoków. Od Jansena dowiesz się też, że w pobliżu przebywa znacznie większy smok.
Krok 4: Pokonanie wielkiego smoka
Wyjdź po schodach na górę skieruj się do przejścia prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Krawędź Kościanego Szybu] #1 (M32, 7). KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry, a to dlatego, że Jansen nie kłamał - przed Tobą starcie ze zdecydowanie większym smokiem #2 (M31, 5).
Kluczem do odniesienia zwycięstwa w tej bitwie jest ogłuszanie, spowalnianie lub zamrażanie smoka #1, dzięki czemu Twoi wojownicy będą go mogli bez żadnych problemów atakować. Nie radzę dążyć do eliminacji w pełni sprawnego smoka, gdyż może on wtedy w dość łatwy sposób powalać na ziemię stojące niedaleko siebie postacie #2. Nie żałuj środków leczniczych i postaraj się nie utracić żadnego z magów, a po kilkudziesięciu sekundach walk powinieneś odnieść zwycięstwo. Zdecydowanie radzę zbadać ciało smoka, zabierając smoczy kieł (jest on potrzebny do zaliczenia uzupełniającego questu Zadania zielarza #1), zaklęty kostur pokryty runami oraz buty Marsz Gromów.
Krok 5: Powrót do Huberta
Możesz już opuścić ten obszar #1 (M31, 6). Nie musisz na szczęście ponownie przechodzić przez kopalnie, bo powrócisz na mapę świata. Ponownie wybierz się do lokacji [Górne Miasto] celem zdania raportu przebywającemu na targu Hubertowi #2 (M3, 9). Quest ten możesz zakończyć na dwa zasadnicze sposoby:
- odmówić stania się współwłaścicielem kopalni (lewa górna opcja dialogowa): 3 suwereny
- przystać na propozycję stania się współwłaścicielem kopalni (prawe opcje dialogowe): 3 suwereny, zyski z działalności kopalni
Jeżeli wybierzesz drugi wariant, to musisz ponadto wybrać czy zgodzić się bezwarunkowo (prawa górna opcja dialogowa), zażądać zapłaty z góry (prawa środkowa opcja dialogowa) lub wyrazić troskę o dobro pracowników (prawa dolna opcja dialogowa).
Niezależnie od tego czy staniesz się współwłaścicielem kopalni czy nie Hubert poprosi Cię o nakłonienie górników do powrotu do pracy, ale tym zajmiesz się już w ramach nowego uzupełniającego questu.
Odblokowany uzupełniający quest: Wracać do roboty