Przysługa w kwestii prochu (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 5: Zamknięcie beczek z trującym gazem
Podstawowym utrudnieniem tej części questu będą trujące opary gazu, przez co Twoje postacie będą stopniowo traciły energię życiową. Możliwe będzie oczywiście leczenie członków drużyny, czy to z pomocą maga czy medykamentów, ale już wkrótce pojawią się dodatkowe komplikacje. Na początek szybko namierz i podnieś stalową zasuwę #1 (M65, 3). Użyj teraz zasuwy na jednej z czterech beczek z gazem znajdujących się w tej lokacji #2 (M65, 4), co doprowadzi do jej zamknięcia.
W okolicy zaczną się teraz pojawiać najemnicy i najemni łucznicy. Nie możesz ich niestety zignorować, gdyż ich likwidacja jest wymagana do pojawienia się na planszy kolejnej zasuwy. Przystąp w rezultacie do atakowania przeciwników #1. Zachowaj szczególną ostrożność podczas walki z wyraźnie silniejszym dowódcą najemników #2.
W trakcie atakowania najemników przywiązuj większą niż zazwyczaj uwagę do pasków zdrowia członków drużyny. Zlikwidowanie jednego z ostatnich przeciwników doprowadzi do pojawienia się nowej stalowej zasuwy #1. Podobnie jak wcześniej, musisz ją odpowiednio szybko podnieść i użyć na jednej z beczek #2.
Proces zamknięcia dwóch pozostałych beczek będzie miał taki sam przebieg, aczkolwiek zamiast dowódcy na polu bitwy mogą pojawić się też najemnik skrytobójca #1 oraz szalona kobieta #2. W miarę możliwości zapisuj stan gry pomiędzy kolejnymi fazami bitwy, dzięki czemu w razie porażki nie będziesz musiał powtarzać wszystkiego od początku.
Krok 6: Likwidacja elfiego fanatyka
Po zdobyciu czwartej stalowej zasuwy od razu użyj jej na ostatniej beczce, gdyż doprowadzi to do zakończenia walk i pojawienia się w okolicy elfiego fanatyka #1 (M65, 5). Rozmowa z kobietą nie potrwa zbyt długo #2 i nie będziesz miał dużego wpływu na jej przebieg.
Gdy tylko rozpocznie się ta bitwa dobrze byłoby zająć się eliminacją właśnie elfiego fanatyka #1 i dopiero po zlikwidowaniu tej postaci przystąpić do atakowania zwykłych najemników. Pilnuj się, bo nowi przeciwnicy mogą pojawić się w innych miejscach pola bitwy #2. Walcz tak długo aż wszyscy wrogowie zostaną zlikwidowani.
Krok 7: Powrót do Arishoka
Zdecydowanie radzę zbadać ciało elfiego fanatyka #1, co pozwoli Ci między innymi na pozyskanie receptury oraz miecza Kres Braci. Skorzystaj teraz ze schodów, otwórz sobie bramkę #2 (M65, 6) i skieruj się do wyjścia z tej lokacji (M65, 7).
Musisz się teraz oczywiście wybrać za dnia do lokacji [Doki]. Ponownie udaj się do obozu qunari celem odbycia nowej rozmowy z Arishokiem #1 (M19, 8). Na jej przebieg nie będziesz miał niestety dużego wpływu #2. Zauważ, że ten quest nie dobiegł jeszcze końca i że gra odblokowała inne zadania.
Odblokowany quest towarzysza: Daleka droga
Odblokowany quest towarzysza: Odstępca
Odblokowany quest towarzysza: Lustrzane odbicie
Krok 8: Zdanie raportu wicehrabiemu
Możesz już opuścić obóz qunari i powrócić za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Udaj się tu do komnaty Wicehrabiego Dumara (M9, 7) celem zainicjowania z nim rozmowy #1. Od hrabiego dowiesz się o nowym problemie, a mianowicie o zaginionym orszaku qunari #2. Zbadaniem tej sprawy zajmiesz w ramach kolejnego głównego questu, ale już teraz otrzymasz 3 suwereny.
Odblokowany główny quest: Oferta i utrata