Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
ENTROPIA Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności osłabiania na różny sposób oddziałów wroga. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Bethany, Merrill. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest dobrym pomysłem jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na zadawaniu dużych obrażeń. Głównym założeniem entropii jest osłabianie wrogów, czyniąc ich łatwymi celami dla maga i reszty drużyny. Priorytetowe zakupy: Klątwa udręki, Groza. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Klątwa udręki | aktywowana 1 ulepszenie | Rzucenie na wroga klątwy, osłabiającej na kilkanaście sekund jego odporność na obrażenia. Jest to bardzo przydatna zdolność, szczególnie po zakupieniu dostępnego ulepszenia. Najlepiej jest wybierać silniejszych wrogów i trzymać innych członków drużyny w pogotowiu, tak by po osłabieniu celu mogli natychmiast przystąpić do ataku. Ulepszenie Klątwa śmierci jest bardzo pomocne, albowiem gwarantuje ono zadawanie osłabionemu przeciwnikowi samych ciosów krytycznych. Zakup absolutnie obowiązkowy. |
Groza | aktywowana 1 ulepszenie | Ogłuszenie atakowanego przeciwnika na dziesięć sekund. Podobnie jak wyżej, jest to doskonała propozycja w połączeniu z natychmiastowym atakiem całej drużyny na bezbronny cel. Warto też dodać, że zdolność działa na wszystkich przeciwników, nie tylko na tych "zwykłych". Ulepszenie Rozpacz oferuje bardzo miły bonus w postaci zadawania pokaźnych obrażeń duchowych. Nie jest to przydatne w każdej sytuacji, bo wielu wrogów cechuje się dużą odpornością duchową, tym niemniej warto rozważyć wydanie na ten cel punktu rozwoju. |
Klątwa pomyłki | aktywowana 1 ulepszenie | Rzucenie na wroga klątwy zmniejszającej o połowę siłę jego ataku i powstrzymującej go od wyprowadzania ciosów krytycznych. Ta druga cecha zyskuje szczególne znaczenie wśród wrogich skrytobójców i to o nich (jak również o innych silnych przeciwnikach) warto pamiętać przy dokonywaniu wyboru celu ataku. Ulepszenie Klątwa spętania jest godna rozważenia, a to dlatego, że w dość dużym stopniu spowalnia ono atakowany cel i wyprowadzane przez niego ataki. To czyni danego przeciwnika jeszcze mniej skutecznym na polu bitwy. |
Sen | aktywowana 1 ulepszenie | Podjęcie próby uśpienia wszystkich zwykłych przeciwników przebywających na atakowanym obszarze. Zdolność ta w podstawowej formie nie jest jakoś szczególnie przydatna. Warto pamiętać, że wprowadzenie przeciwnika w stan snu nie jest tak atrakcyjne jak ogłuszenie go czy zdezorientowanie, albowiem jest on wybudzany gdy tylko zostanie przez kogoś zaatakowany. Ulepszenie o nazwie Śpiączka czyni główną zdolność znacznie bardziej atrakcyjną, a to dlatego, że uśpieni wrogowie są dodatkowo paraliżowani. Radzę więc nabyć główną umiejętność od razu w połączeniu z ulepszeniem lub w ogóle zrezygnować z zakupu. |
Chmura entropii | aktywowana 1 ulepszenie | Spowicie atakowanego obszaru chaotyczną energią zmniejszającą siłę ataku i obrony wrogów. Zwykli przeciwnicy mogą zostać ponadto uśpieni lub ogłuszeni. Zdolność ta nie jest z pewnością nadzwyczajna, tak więc decyzję o ewentualnym jej odblokowaniu warto odłożyć na później. Ulepszenie Chmura śmierci dodaje kilka niezłych efektów, które jednak w ogólnym rozrachunku nie czynią głównej zdolności wyśmienitą. Wrogowie otrzymują mianowicie niewielkie obrażenia duchowe, zostają spowolnieni (ruch i atak), ich odporność na obrażenia zostaje nieznacznie obniżona, a usypiane cele analogiczne do powyższej umiejętności są automatycznie paraliżowane. |
TWORZENIE Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności leczenia, wzmacniania i ochraniania towarzyszy. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Anders, Bethany. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest bardzo wskazane jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na wspieraniu i leczeniu pozostałych członków drużyny, a nie na rzucaniu potężnych zaklęć ofensywnych. Priorytetowe zakupy: Glif paraliżu, Uzdrowienie. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Glif paraliżu | aktywowana 1 ulepszenie | Wytworzenie na ziemi glifu, który paraliżuje wkraczających na niego zwykłych przeciwników. Godne odnotowania jest to, że paraliż standardowe obejmuje jedynie dwie postacie i trwa tylko cztery sekundy, tak więc warto zainteresować się ulepszeniem opisywanej zdolności. Jeżeli chodzi o miejsce rozłożenia glifu, obowiązuje tu pełna swoboda. Ja polecam umieszczać go w punktach okupowanych przez członków drużyny lub w przejściach, w których pojawiają się siły wroga. Ulepszenie Glif wiązania jest bardzo pomocne. Zwiększa ono przede wszystkim limit zatrzymywanych postaci do czterech, a także wydłuża czas działania paraliżu. Proponuję w rezultacie krótko po odblokowaniu głównej zdolności zainteresować się zakupem ulepszenia. |
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie