Przysługa i wina | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Przysługa i wina
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Aveliną
Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić w momencie otrzymania wiadomości zatytułowanej Przysługa i wina #1, możliwej do odczytania przy biurku (M14, 12) w lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Warto zaznaczyć, że wiadomość otrzymasz tylko jeżeli spełniłeś dwa wymagania, a mianowicie jeżeli zaliczyłeś główny quest Na wolności oraz jedno z początkowych zadań (I akt gry) związanych z Aveliną, a mianowicie Tak, jak być powinno. Przeczytaj treść wiadomości, a dowiesz się, że są liczne skargi na Avelinę i że kapitan Cullen przymierza się do zwolnienia jej ze stanowiska. Wyjdź z posiadłości i wybierz się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Udaj się tu oczywiście do siedziby Aveliny (M9, 5) żeby z nią porozmawiać #2. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych oburzona Avelina będzie chciała Ci udowodnić, że nikomu nie pobłaża, zapraszając Cię na sprawdzenie trasy nocnego patrolu Strażnika Donnika.
Krok 2: Sprawdzenie trasy nocnego patrolu Donnika
Możesz już wyjść z twierdzy i wybrać się nocną porą do lokacji [Doki] (zabierz oczywiście ze sobą Avelinę). Skieruj się tu do wschodniej dzielnicy magazynów, a powinieneś zauważyć, że strażnicy miejscy (w tym Donnik) walczą aktualnie z bandytami #1 (M20, 15). Przystąp do atakowania zbirów Koterii #2.
Musisz się niestety liczyć z tym, że druga grupa przeciwników już wkrótce pojawi się w tej okolicy. W tym przypadku skup się na jak najszybszym zlokalizowaniu i wyeliminowaniu łotrzyka Koterii #1 oraz alchemika Koterii #2. Po wygranej bitwie czeka Cię krótka rozmowa, w której udział wezmą Avelina i Strażnik Donnik.
Krok 3: Spotkanie się z kapitanem Cullenem
Wyjdź z Doków i wybierz się do lokacji [Katownia]. Tu odszukaj stojącego przy schodach kapitana Cullena #1 (M33, 15) i kliknij na nim w celu zainicjowania rozmowy. Kapitan będzie zadowolony z faktu, iż oskarżenia wobec Aveliny okazały się bezpodstawne #2. W odpowiedzi na fałszywe skargi napływające z Dolnego Miasta wysłany zostaniesz natomiast na spotkanie ze strażniczką Brennan.
Krok 4: Spotkanie się ze strażniczką Brennan
Opuść Katownię i wybierz się nocną porą do lokacji [Dolne Miasto]. Brennan (M13, 25) odnajdziesz na tyłach karczmy Pod Wisielcem #1 i naturalnie będziesz z nią musiał porozmawiać. Od strażniczki miejskiej dowiesz się, że za nadsyłanie skarg odpowiedzialny jest Jeven, czyli poprzednik Aveliny, który planuje zorganizowanie wiecu w Mrokowisku #2.
Krok 5: Udanie się na wiec Jevena
Wyjdź z Dolnego Miasta i potwierdź chęć wybrania się do lokacji [Mrokowisko]. Wiec zaplanowany jest w południowej części mapy, ale po drodze wpadniesz zapewne na co najmniej dwie grupy przeciwników. Pierwsza grupa patroluje północną część obszaru i w jej skład wchodzi kilku ulicznych zbirów #1. Druga grupa pilnuje z kolei centralnej części Mrokowiska #2. W jej skład oprócz ulicznych zbiorów wejdą także najemnicy i najemni łucznicy.
Po zlikwidowaniu wszystkich przeciwników udaj się do południowej części obszaru i zejdź po schodach w celu dotarcia do miejsca, w którym stoi Jeven #1 (M23, 8). Doprowadzi to oczywiście do uaktywnienia rozmowy z tą postacią. Sama rozmowa może przebiec na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli Avelina i Donnik są małżeństwem, to najlepiej jest wybrać lewą górną opcję dialogową, czyli oddać decyzję w ręce Aveliny #2. Zaowocuje to rezygnacją części przeciwników z dalszego popierania Jevena. Jeżeli natomiast w II akcie gry nie zaliczyłeś questu towarzysza Długa droga i tym samym nie zbliżyłeś do siebie Aveliny i Donnika, to będziesz musiał liczyć się z tym, że oprócz zbiorów w wiecu weźmie udział grupka strażników miejskich. Co więcej, jeżeli w trakcie rozmowy stwierdzisz, że strażnicy miejscy sami podjęli decyzję o sprzeciwieniu się Avelinie, to doprowadzi to do jej REZYGNACJI ze stanowiska kapitan strażników miejskich.
Niezależnie od dokonanych wyborów bitwa z udziałem Jevena oraz osób, które go popierają, jest nieunikniona.
Krok 6: Pokonanie Jevena i jego ludzi
Zacznij oczywiście od zaatakowania Jevena #1. Jest on skrytobójcą, tak więc musisz uwzględnić to, że po kilku chwilach zniknie, wyszukując okazji do wyprowadzenia ataku z zaskoczenia. W oczekiwaniu na jego przybycie zajmij się neutralizacją okolicznych najemników, najemnych łuczników i (opcjonalnie) strażników miejskich #2.
Niezbyt dobrą wiadomością jest to, że zlikwidowanie wystarczającej liczby wrogów doprowadzi do pojawienia się w okolicy nowej większej grupy #1. Kontynuuj prowadzenie walk, próbując możliwie jak najszybciej pozbyć się Jevena. Po wygranej bitwie czeka Cię krótka rozmowa z Aveliną. Nie zapomnij zajrzeć do pobliskiego kufra oraz zbadać ciało Jevena #2, odnajdując między innymi cenną tarczę Opoka.
Krok 7: Powrót do siedziby Aveliny
Możesz już opuścić Mrokowisko i ponownie wybrać się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Tu czekają Cię dwie rozmowy z Aveliną #1 #2 (M9, 5). Domyślnie pierwsza z nich dotyczy Jevena, a druga otrzymanej przez Avelinę oferty powrotu do Fereldenu, którą odrzuci. Jeżeli jednak doprowadziłeś do najbardziej ekstremalnego rozwiązania, czyli rezygnacji Aveliny ze stanowiska kapitan straży miejskiej, to spodziewaj się innego przebiegu obu rozmów.