To, co pozostało (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 5: Pokonanie Quentina w walce
Bitwa składa się z aż pięciu części, przy czym dopiero po awansowaniu do ostatniej fazy Quentin stanie się aktywnym uczestnikiem walk. Do tego czasu będzie ukrywał się wewnątrz bariery ochronnej #1 i nie będzie ingerował w staczane przez Ciebie walki. W pierwszej części bitwy do pokonania jest zaledwie kilka zwłok oraz jeden cień #2.
Jeżeli do kryjówki Quentina dotarł z Tobą Gascard i nie został zabity przez Varrika, to przebieg bitwy poddany zostanie lekkim modyfikacjom. Udane przeciągnięcie Gascarda na swoją stronę zaowocuje tym, że będzie Ci pomagał we wszystkich pięciu fazach bitwy #1. Nieudana próba połączenia sił z Gascardem doprowadzi do tego, że zaatakuje on Twoją drużynę. KONIECZNIE zabij go #2 zanim zajmiesz się zwłokami i cieniem, a to dlatego, że włada on potężną magią krwi.
Druga faza bitwy jest już znacznie bardziej wymagająca. Na sam początek zajmij się szybką eliminacją Opętania Ninetty #1, gdyż stwór ten dysponuje zbliżonymi zdolnościami do demona pożądania. Jako kolejne powinny zginąć plugawce i cienie #2, co z racji ich skróconych pasków zdrowia nie powinno być trudne do osiągnięcia. Na koniec zostaw sobie zwłoki i szkielety łuczników.
Do trzeciej fazy awansujesz w momencie zlikwidowania wszystkich potworów. Tym razem ponownie warto zacząć od zaatakowania głównego demona, a mianowicie Opętania Alessy #1. Kolejne odmiany potworów atakuj w tej samej kolejności, ale zauważ, że niektóre plugawce i cienie mają już dłuższe paski zdrowia #2.
Faza czwarta zmusi Cię przede wszystkim do rozprawienia się z Opętaniem Leandry #1. Dopiero jak tego dokonasz zajmij się atakowaniem pozostałych potworów #2. Tym razem jeszcze więcej z nich będzie miało dłuższe paski zdrowia, tak więc trzeba się bardziej postarać.
Gdy tylko awansujesz do ostatniej części bitwy błyskawicznie przystąp do atakowania Quentina, wokół którego zniknie bariera ochronna #1. Jest to kluczowe do odniesienia zwycięstwa, bo nie możesz mu pozwolić na rzucanie kolejnych zaklęć. Po zlikwidowaniu Quentina zajmij się likwidacją ostatniej grupy cieni #2.
Gra wyświetli teraz cut-scenkę obrazującą ostatnie chwile umierającej Leandry #1, która była podtrzymywana przy życiu jedynie dzięki magii Quentina. Z matką bohatera możesz pożegnać się na kilka różnych sposobów #2, ale nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg wydarzeń ani na relacje z członkami drużyny.
Akcja wkrótce przeniesie Cię do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Tu czekają Cię dwie kolejne rozmowy. Na początek porozmawiasz z Gamlenem #1, któremu możesz zdradzić szczegóły motywów mordercy lub pozostawić je dla siebie. Następnie odbędziesz najprawdopodobniej krótką rozmowę z jednym z członków drużyny #2. Gra powinna na sam koniec przekazać Ci 1 suwerena oraz sztylet Ząb, jak również odblokować jeden główny i jeden poboczny quest.
Odblokowany główny quest: Podążanie drogą Qun
Odblokowany quest towarzysza: Kondolencje od pani kapitan
Jeżeli w wygraniu bitwy z Quentinem pomógł Ci Gascard, to możesz teraz wykonać jedną opcjonalną czynność, a mianowicie ponownie odwiedzić go w lokacji [Mrokowisko] (M23, 20). Gra pozwoli Ci tu na skorzystanie między innymi ze specjalnej akcji Fenrisa w celu zadania bólu Gascardowi #1. Na koniec rozmowy będziesz natomiast musiał podjąć decyzję #2 czy maga krwi wypuścić (prawa górna opcja dialogowa) czy wykonać na nim egzekucję (prawa dolna opcja dialogowa). W tym drugim przypadku ominie Cię konieczność stoczenia walki, gdyż obejrzysz jedynie krótką scenkę obrazującą śmierć Gascarda.