Na wolności (2) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 4: Odnalezienie Eveliny
Druga z zaginionych osób to Evelina i w celu odnalezienia jej wybierz się do lokacji [Mrokowisko]. Zbadaj centralną część tego obszaru i odszukaj Waltera #1 (M23, 19), z którym będziesz mógł porozmawiać. Można oczywiście mu zadać szereg pytań związanych z życiem w Mrokowisku oraz z Eveliną #2. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych na koniec rozmowy dowiesz się, że Evelina ma kryjówkę pod Mrokowiskiem.
Możesz już zbadać północno-zachodnią część Mrokowiska, odnajdując przejście (M23, 15) prowadzące do lokacji [Mrokowisko - Przejście w kanałach] #1 (M89, 1). Tu skieruj się na zachód i przygotuj do rozprawienia z grupą potworów. Na początek zlikwiduj wszystkie cienie #2, a następnie zabij towarzyszącego im demona gniewu.
Kieruj się teraz na północ, ale uważaj na pułapkę spustową, na którą wpadniesz przed dotarciem do nowego większego pomieszczenia #1. To nie koniec "atrakcji", gdyż pojawienie się nowej grupy potworów doprowadzi do uaktywnienia ogniowej pułapki #2 i jedyne co możesz w takiej sytuacji uczynić, to zaczekać aż wrogowie zejdą z płyt naciskowych.
Także i w tym pomieszczeniu konieczna okaże się likwidacja cieni #1 oraz demonów gniewu #2, przy czym potwory te pojawią się w większych ilościach niż wcześniej. Nie pozwól w rezultacie na to żeby Twoja drużyna została otoczona, a także w razie potrzeby stosuj środki lecznicze.
Po wygranej bitwie skorzystaj ze schodów, przy czym zachowaj ostrożność, bo na górze rozstawiono jeszcze jedną pułapkę #1. Możesz już skierować się na wschód. Po dotarciu na miejsce gra wyświetli scenkę przerywnikową ze spotkania z Eveliną #2 (M89, 2).
Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej #1 Evelina zamieni Cię w potwora i zmuszony zostaniesz do stoczenia z nią bitwy. Tuż po rozpoczęcia walk zacznij od zaatakowania właśnie Eveliny #2. Postaraj się ją jak najszybciej zlikwidować, uważając na rzucane przez nią zaklęcia, jak chociażby na wytwarzaną przez nią ogromną eksplodującą kulę energii.
Dopiero po zlikwidowaniu Eveliny zajmij się eksterminacją towarzyszących jej cieni #1. Nie powinno z tym być dużych problemów, zwłaszcza że wiele cieni będzie dysponowało krótkimi paskami zdrowia. Po wygranej bitwie czeka Cię nowa rozmowa z Walterem #2. Możesz się tu zachować na dwa sposoby, a mianowicie podarować chłopcom 5 suwerenów (prawa górna opcja dialogowa) lub zachęcić ich do wyjścia z własną inicjatywą (prawa dolna opcja dialogowa).
Krok 5: Odnalezienie Huona
Trzecia z zaginionych osób to elf Huon i w celu odnalezienia go wybierz się za dnia do lokacji [Dolne Miasto - Elfie obcowisko]. Po dotarciu odszukaj żonę Huona, czyli Nyssę #1 (M12, 24), z którą musisz oczywiście porozmawiać. Od elfiej kobiety dowiesz się, że jej mąż się zmienił i że się go boi. Nyssa powie Ci też, że Huon planuje się z nią spotkać wieczorem #2.
Opuść na chwilę elfie obcowisko (np. poprzez wejście do domu Merrill) i powróć do tego samego miejsca nocną porą #1 (M13, 24). Tym razem spotkasz już Huona, który na Twoich oczach zamorduje swoją żonę #2. Jak można się łatwo domyślić, wybór opcji dialogowej nie odegra w tym momencie dużej roli, bo wszystkie warianty sprowadzą się do konieczności pokonania elfa w bezpośredniej walce.
Huon przyzwie sobie na pomoc całkiem pokaźną grupę potworów, ale to jego warto zaatakować w pierwszej kolejności #1. Pamiętaj, że jest on magiem krwi, tak więc bądź gotowy do leczenia swoich podwładnych na wypadek gdyby wyssana została z nich energia życiowa. Po zlikwidowania Huona zajmij się obecnymi w okolicy cieniami #2, które nie powinny stanowić dużego wyzwania. Po wygranej bitwie koniecznie zbadaj ciało Huona, gdyż oprócz receptury odnajdziesz także stanowiące część zestawu Buty Bohatera.
Krok 6: Powrót do Komtur Meredith
Do Meredith będziesz mógł powrócić dopiero po odnalezieniu wszystkich trzech apostatów. Udaj się ponownie do lokacji [Katownia - Sala templariuszy] i kliknij na drzwiach prowadzących do siedziby Meredith #1 (M87, 2). Jeżeli wypuściłeś Emila, to możesz teraz zachować się na dwa sposoby #2, a mianowicie skłamać, że zginął (prawa górna opcja dialogowa) lub wyjawić prawdę (prawa dolna opcja dialogowa). Jeżeli Anders jest w drużynie, to może on ponadto dołączyć do rozmowy, wyrażając swój stanowczy sprzeciw wobec działań Meredith. Co ciekawe, niezależnie od tego czy zgodzisz się ze zdaniem Andersa czy też nie Wasze relacje nie ulegną zmianie. Quest ten zostanie zaliczony w momencie zakończenia rozmowy. Musisz teraz powrócić do posiadłości Hawke'ów, albowiem w celu uaktywnienia kolejnego głównego zadania konieczne będzie odczytanie wiadomości przy biurku (M14, 12).
Warto dodać, że jeżeli wypuściłeś Emila, to przy biurku odnajdziesz wiadomość od hrabiego, który wynagrodzi Cię 5 suwerenami, a jeżeli podarowałeś pieniądze Walterowi, to podeśle on swoje podziękowania. Dodatkowo dobrze byłoby też przeczytać wiadomość od Elsy, zdobywając kolejnych 5 suwerenów.
Odblokowany quest towarzysza: Mały problem