Robota kogoś z naszych (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Robota kogoś z naszych
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]
Krok 1: Wybranie się na spotkanie z Hubertem
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić w momencie gdy po zbadaniu biurka w posiadłości Hawke'ów (M14, 12) otrzymasz wiadomość zatytułowaną Robota kogoś z naszych #1. Dojdzie do tego tylko jeżeli w I akcie kampanii wykonałeś uzupełniający quest Kościany Szyb i najprawdopodobniej dopiero po zaliczeniu głównego questu Główny podejrzany. Przeczytaj wiadomość, a dowiesz się, że Hubert potrzebuje pomocy w sprawie skradzionego towaru. Kliknij na przycisku Akceptuj, opuść posiadłość i wybierz się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Targ]. Huberta odnajdziesz tuż przy prowadzonym przez niego sklepie #2 (M3, 9).
W trakcie rozmowy z Hubertem #1 dowiesz się, że zatrzymał osobnika o imieniu Sabin, który prawdopodobnie stoi za napadami na transporty towarów. Hubert będzie chciał żebyś Ty go przesłuchał, a to dlatego, że Sabin również pochodzi ze zniszczonego przez Plagę Lothering. Jeżeli się na to zgodzisz (prawa górna opcja dialogowa) #2, to od razu przeniesiony zostaniesz do miejsca przeprowadzenia przesłuchania. Możesz też poprosić o chwilę na przygotowanie się (prawa dolna opcja dialogowa), ale nie powinno to być konieczne, gdyż w najgorszym wypadku w trakcie rozgrywania tego questu stoczysz dwie niezbyt wymagające bitwy.
Krok 2: Przesłuchanie Sabina
Akcja wkrótce przeniesie się do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów], gdyż to właśnie tu będziesz przesłuchiwał Sabina. Wybierane kwestie dialogowe w trakcie przesłuchania nie będą niestety miały dużego wpływu na finalny rezultat. Na samym początku przesłuchania możesz zadecydować o tym czy nieco odpuścić Sabinowi czy go mocniej poturbować #1. Przesłuchiwana osoba będzie następnie próbowała wykorzystać to, że się dawno znaliście #2 i możesz na to w różny sposób zareagować.
Kolejny krok to wydobycie informacji na temat bandytów napadających na karawany #1. Możesz się tu zachować na trzy sposoby, ale za każdym razem pozyskasz te same informacje. Jedyny moment, w którym się warto zastanowić nad wyborem, to konieczność podjęcia decyzji w sprawie Sabina już po przybyciu Lilley #2. Możesz mianowicie:
- poprosić o wypuszczenie Sabina (prawa górna opcja dialogowa)
- przystać na propozycję wykonania egzekucji na Sabinie (prawa środkowa opcja dialogowa)
- poprosić o aresztowanie Sabina (prawa dolna opcja dialogowa)
Krok 3: Rozprawienie się z najemnikami
Niezależnie od podjętej decyzji w sprawie Sabina akcja przeniesie się teraz do lokacji [Okolice Kirkwall] #1 (M54, 1) i okaże się niestety, że przybyliście zbyt późno żeby ochronić nowy transport. Zbliż się do obozowiska, co doprowadzi do zainicjowania bitwy #2 z dowódcą zasadzki, najemnikami i najemnikami łucznikami (M54, 2).
W pierwszej kolejności proponowałbym rozprawić się z łucznikami #1, następnie z dowódcą i na koniec zostawić sobie resztę wrogów. Sporym ułatwieniem będzie to, że w wygraniu bitwy pomoże Ci Lilley. Nie musisz się też obawiać przybycia posiłków. Po zakończonych walkach załączy się krótka scenka, w trakcie której Lilley dojdzie do wniosku, że to ludzie Brekkera. Możesz ją oczywiście o niego wypytać #2. Lilley na koniec rozmowy poprosi Cię o spotkanie się z nią w Mrokowisku.
Krok 4: Wybranie się na spotkanie z Lilley
Możesz już opuścić ten obszar (M54, 3) i wybrać się do lokacji [Mrokowisko]. Miejsce spotkania z Lilley znajduje się w północno-zachodniej części mapy (M23, 11). Po dotarciu na miejsce okaże się niestety, że Lilley została zamordowana #1. To nie koniec kłopotów, bo pojawi się tu pani porucznik Koterii, która zażąda wyjaśnień #2.
Zażegnanie problemu jest dość proste, gdyż polega na wybieraniu prawych górnych #1 lub prawych środkowych opcji dialogowych, co doprowadzi do zwalenia winy na Brekkera. Jeżeli za wszelką cenę chcesz natomiast doprowadzić do walki z przedstawicielami Koterii #2, to musisz w dowolnym momencie wybrać prawą dolną opcję dialogową.
Jeżeli zdecydowałeś się na walkę, to w pierwszej kolejności zajmij się eliminacją łotrzyków Koterii #1, dzięki czemu nie będziesz musiał zamartwiać się ich atakami z zaskoczenia. Następnie zlikwiduj panią porucznik Koterii #2 i zwykłych zbirów Koterii. Niezależnie od tego czy wybrałeś wariant agresywny czy pokojowy kolejnym krokiem będzie udanie się do siedziby Brekkera.