Justynian (1) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Justynian
Zleceniodawca: automatycznie po przybyciu do Mrokowiska [Mrokowisko]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Andersem
Zadanie to powinno automatycznie pojawić się w Twoim dzienniku podczas jednej z wizyt w Mrokowisku, ale tylko jeżeli wcześniej zaliczyłeś już quest towarzysza Sprawdź, co u Andersa. Ponownie wybierz się do kliniki Andersa celem odbycia rozmowy z Szarym Strażnikiem #1 (M23, 2). W trakcie rozmowy dowiesz się, że Anders poznał pewną metodę, dzięki której będzie mógł rozłączyć się na stałe z Justynianem. Niestety, w celu zapewnienia jej powodzenia wymagane będzie pozyskanie bardzo rzadkich składników. Starannie czytaj opcje dialogowe, bo w pewnym momencie zmuszony zostaniesz do dokonania wyboru #2:
- udzielenie Andersowi pomocy przy znalezieniu składników (prawa górna lub prawa środkowa opcja dialogowa)
- odmowa udzielenia Andersowi pomocy (prawa dolna opcja dialogowa): w tym przypadku quest dobiegnie końca i nie będzie mógł zostać wznowiony, aczkolwiek nie zyskasz punktów do rywalizacji w relacjach z Andersem
Krok 2: Odnalezienie składników
Poszukiwane przez Andersa składniki to smocze skały i pył sela petrae. Zdecydowanie łatwiej będzie w tym drugim przypadku, gdyż nie będziesz musiał opuszczać Mrokowiska. Udaj się mianowicie do południowej części tego obszaru i odszukaj przejście (M23, 14) do lokacji [Mrokowisko - Kanały] #1 (M77, 1). Potwierdź chęć przystąpienia do poszukiwań #2 i zauważ, że na czas wizyty w kanałach Anders będzie musiał dołączyć do aktywnej drużyny.
W kanałach znajduje się pięć złóż sela petrae (M77, 2) i musisz niestety do nich wszystkich dotrzeć. Niemal od razu po znalezieniu się w kanałach zostaniesz zaatakowany przez przemytników lyrium, łuczników przemytników lyrium, krasnoludzkich najemników #1 oraz brygadzistę przemytników lyrium. W pierwszej kolejności warto zaatakować tego ostatniego #2.
Walki w początkowej fazie radziłbym prowadzić na parterze, a to dlatego, że na górze znajduje się dużo pułapek. Jedna z nich rozstawiona jest tuż przy schodach #1, a kolejne nieco dalej #2. Postaraj się wykorzystywać łotrzyka do ich sprawnego rozbrajania, dzięki czemu nikt z drużyny na nie przypadkowo nie wpadnie.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za złożem zlokalizowanym na północ od miejsca startu #1. Teraz przystąp do eksploracji południowej części kanałów. Niestety, także i w tym przypadku nie obejdzie się bez walk. Możliwie jak najszybciej pozbądź się magów apostatów #2 i dopiero wtedy zaatakuj korsarza łupieżcę.
W celu odnalezienia drugiego złoża musisz skorzystać ze schodów i wybrać bardzo wąskie przejście #1. Powróć teraz do miejsca, w którym walczyłeś z pierwszą grupą jednostek wroga i wybierz się dla odmiany w stronę północnych drzwi #2.
Przed Tobą nowa bitwa, w trakcie której dobrze byłoby pozostawać w południowej części kanałów, czekając na przybycie jednostek wroga. Skup się przede wszystkim na eliminacji nowego brygadzisty przemytników lyrium #1 i dopiero po tym jak go zabijesz zajmij się słabszymi bandytami. Po wygranej bitwie przejdź do północnej części pomieszczenia, odnajdując trzecie złoże #2.
Ruszaj dalej na północ. Uważaj, bo przy schodach znajduje się bardzo zdradliwa pułapka spustowa #1, którą koniecznie należy rozbroić. Po ujrzeniu sił wroga proponuję wycofać się nieco na południe i zaczekać na ich przybycie. Początkowo zajmuj się eksterminacją słabszych jednostek oraz jednego nowego brygadzisty #2.
Na sam koniec proponuję zostawić sobie mini-bossa tej lokacji, a mianowicie bardzo wytrzymałego Sztygara #1 (M77, 3). Możesz się już rozejrzeć za dwoma ostatnimi złożami #2, jak również za co najmniej jednym kufrem skrywającym cenne skarby. Po zdobyciu wszystkich pięciu złóż udaj się do wyjścia zlokalizowanego w północnej części kanałów (M77, 4).
W celu pozyskania smoczych skał, czyli drugiego składnika z listy, musisz opuścić Mrokowisko i zdecydować się na podróż do lokacji [Kościany Szyb] (M80, 1) Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć, że obóz górników został zrównany z ziemią #1 (M80, 2) i ze sprawdzeniem przyczyn takiego stanu rzeczy związany jest uzupełniający quest Rzeź w kopalni. ZIGNORUJ ścieżkę prowadzącą na południe i zamiast tego udaj się na wschód #2.
Kieruj się na południowy-wschód, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do przejścia (M80, 6) do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie smoczego kamienia] #1 (M81, 1). Podobnie jak w przypadku wcześniejszej wyprawy do kanałów, musisz potwierdzić chęć rozpoczęcia eksploracji nowej lokacji #2 oraz dołączyć Andersa do aktywnej drużyny.