Gorzkie lekarstwo (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Gorzkie lekarstwo
Zleceniodawca: automatycznie po spotkaniu łowców niewolników [Okolice Kirkwall #2]
Krok 1: Pokonanie łowców niewolników
Szansa na przystąpienie do tego questu pojawi się już po powrocie z Głębokich Ścieżek. Musisz mieć zaliczony quest towarzysza Porozmawiaj z Fenrisem i wybrać się w podróż z elfem poza tereny Kirkwall (na Rozdarty Grzbiet, Okaleczone Wybrzeże itp.). Jeżeli spełniłeś wszystkie wymagania, to może dojść do spotkania z łowcami niewolników w lokacji [Okolice Kirkwall #2] #1 (M59, 1). W trakcie rozmowy z tevinterskim najemnikiem możesz się zachować na trzy sposoby #2:
- stanowczo stwierdzić, że Fenris nie jest już niewolnikiem (prawa górna opcja dialogowa): +5 punktów do przyjaźni z Fenrisem
- spróbować dogadać się (prawa środkowa opcja dialogowa): +5 punktów do rywalizacji z Fenrisem
- zaatakować łowców bez pytania (prawa dolna opcja dialogowa)
Nie musisz się nad tym wyborem długo zastanawiać, bo niezależnie od wybranej opcji dialogowej przystąpisz do walk z łowcami niewolników.
Tuż po rozpoczęciu walk proponuję przystąpić do atakowania tevinterskiego magistra, a to dlatego, że jest on magiem. Postaraj się go szybko wyeliminować, gdyż w przeciwnym wypadku mógłby otoczyć się barierą ochronną #1 i wtedy trudniej byłoby to osiągnąć. Dopiero po tym jak on zginie zajmij się tevinterskim najemnikiem oraz pozostałymi łowcami niewolników #2. Przeciwnicy będą dość wytrzymali, tak więc warto atakować ich po kolei. Dbaj też o stan zdrowia członków drużyny.
Po zakończonych walkach automatycznie powinna załączyć się scenka z przesłuchania jednego z pokonanych łowców niewolników #1. Warto wypytać Fenrisa o Hadrianę #2. Niezależnej od wybranej głównej opcji dialogowej wyruszycie na jej poszukiwania.
Krok 2: Dotarcie do jaskiń łowców niewolników
Możesz już opuścić ten obszar (M59, 2) i z mapy świata wybrać nowo udostępnioną lokację, czyli [Jaskinie więzienne] #1 (M60, 1). Po dotarciu na miejsce pobiegnij prosto, wybierając przy rozwidleniu dróg prawą ścieżkę. Gdy tylko znajdziesz się w niewielkim obozowisku przystąp do atakowania przebywających w tym miejscu łowców niewolników #2 (M60, 2).
Radzę się tu bardzo pilnować, a to dlatego, że druga grupa łowców niewolników pojawi się po kilku chwilach za Waszymi plecami #1. Bądź na to gotowy, nie dając się im zaskoczyć. Po wygranej bitwie zapisz stan gry i skieruj się na południe. Zauważ, że na pobliskim wzgórzu rozstawili się najemni łucznicy #2. Nie radzę ich od razu atakować. O wiele lepiej jest zachęcić łowców niewolników do podążenia za drużyną, wycofując się w okolice obozowiska lub nawet do miejsca startu.
W skład atakującej Cię grupy będzie wchodził nowy mag #1 i tradycyjnie warto zadbać o to żeby zginął możliwie jak najwcześniej. Dopiero po jego usunięciu przystąp do atakowania wspomnianych łuczników, ale uważaj na nowych przeciwników, którzy wybiegną z pobliskiej jaskini #2.
Po zakończonych walkach warto się solidnie porozglądać, albowiem w okolicy odnajdziesz między innymi kilka kufrów z cennymi skarbami. Skieruj się w stronę wejścia do jaskini. Zostaniesz tu zmuszony do dołączenia Fenrisa do stałej drużyny (o ile już tak nie jest), a także odbędziesz z nim krótką rozmowę #1. Skorzystaj teraz z przejścia (M60, 3) prowadzącego do lokacji [Jaskinie więzienne - Kryjówka łowców niewolników] #2 (M61, 1).
Krok 3: Odnalezienie Magister Hadriany
Ruszaj na wschód. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu warto obejrzeć leżącą na stole krwawą ofiarę #1 (M61, 2), wysłuchując komentarza na temat magii krwi. Nadal podążaj na wschód, a po dotarciu do dłuższego korytarza przystąpisz do walk #2. Atakuj pojawiających się tu łowców niewolników, którym będą towarzyszyły zwłoki.
Jak zapewne zauważyłeś, na końcu tego korytarza znajduje się pułapka ciągła. Oznacza to, że dopóki ktoś stoi na płycie naciskowej pozostanie ona aktywna. W tym konkretnym przypadku przy próbie przejścia przez płomienie zostałbyś powalony na ziemię #1. W rezultacie użyj swoich łuczników lub magów do ogłuszenia lub odrzucenia szkieletów łuczników. Szybko wtedy do nich podbiegnij i się z nimi rozpraw #2.
Skieruj się teraz do północnego pomieszczenia. Tu czeka Cię bitwa z dość dużą grupą łowców niewolników, wśród których znajdzie się nowy mag #1. Jeżeli chcesz, mógłbyś wykorzystywać znajdujące się w narożnikach tego pomieszczenia płyty naciskowe na swoją korzyść #2, ale nie jest to wymagane. Uważaj natomiast żeby któryś z przeciwników nie zatrzymał się na takiej płycie, blokując skutecznie do siebie dostęp.
Możesz już udać się na zachód. Po dotarciu do największej sali jaskiń czekają Cię dwie walki z niezbyt licznymi grupami łowców niewolników. Pierwsza z nich będzie okupowała centralną część pomieszczenia #1, a druga pojawi się przy przejściu, z którego skorzystałeś żeby tu dotrzeć #2.