Obietnica prochu strzelniczego | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Obietnica prochu strzelniczego
Zleceniodawca: Javaris [Przełęcz Nieboszczyka]
Krok 1: Dotarcie do obozu bandytów
Quest ten otrzymasz automatycznie po zaliczeniu zadania Plotka: Obietnica prochu strzelniczego, a więc po odbyciu rozmowy z krasnoludem Javarisem #1 (M27, 2) i dowiedzeniu się o istnieniu bandytów Tal Vashoth. Po zakończonej rozmowie wybierz z mapy świata lokację [Okaleczone Wybrzeże] (M28, 1). Tu wybierz podróż południową ścieżką #2.
Podążaj teraz na zachód #1. Po drodze możesz wziąć udział w opcjonalnej scence z udziałem dalijskiej skrytobójczyni, a także zająć się dokładną penetracją całego tego obszaru. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do drugiej ścieżki prowadzącej na północ #2. Udaj się teraz w tym właśnie kierunku.
Po kilku chwilach będziesz musiał skręcić w prawo i wybrać ścieżkę prowadzącą na pobliskie wzgórze #1. Zostaniesz tu zatrzymany przez jednego z bandytów Tal Vashoth #2 (M28, 6), który nie będzie chciał z Tobą walczyć i jednocześnie ostrzeże Cię o swoich pobratymcach polujących na podróżników. Osobnika tego będziesz mógł zachęcić do współpracy poprzez wybieranie prawych dolnych opcji dialogowych, ale nie licz na to, że pomoże Ci w jakiś sposób w przebiciu się do miejsca pobytu dowódcy bandytów.
Na wrogo nastawionych bandytów wpadniesz już za kilka chwil. Nie radzę od razu wkraczać do kontrolowanego przez nich obszaru, bo zostałbyś przez nich zaatakowany z kilku różnych stron. Lepiej jest pozostać na wąskiej ścieżce i zaczekać na ich przybycie #1. Zanim dotrzesz na sam szczyt wzgórza do zlikwidowania będą jeszcze dwie inne grupy #2. Walki te nie wyróżniają się już niczym szczególnym.
Krok 2: Odnalezienie i zlikwidowanie dowódcy Tal Vashoth
Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów rozejrzyj się po okolicy za cennymi przedmiotami i skorzystaj z przejścia (M28, 7) prowadzącego do lokacji [Okaleczone Wybrzeże - Jaskinia Tal Vashoth] #1 (M39, 1). Kieruj się tu sukcesywnie na południe. Na bandytów Tal Vashoth wpadniesz po dotarciu do pierwszego większego pomieszczenia jaskiń #2. Wygrana przyjdzie Ci tu raczej z łatwością, zwłaszcza że na miejsce pokonanych wrogów nie pojawią się kolejni.
Warto oczywiście dokładnie zbadać wszystkie boczne pomieszczenia jaskiń, choć w celu kontynuowania misji musisz wybrać południowe drzwi #1. Zachowaj ostrożność, a to dlatego, że na południe od tego miejsca stacjonuje kolejna grupa bandytów (M39, 2). Dobrze byłoby pozostawić swoją drużynę nieco z tyłu i zachęcić kilku przeciwników do przybycia w to miejsce #2.
Dopiero po zlikwidowaniu części bandytów zaatakuj resztę. Istotne jest to żeby w miarę możliwości jak najszybciej pozbyć się oficera Tal Vashoth #1, a to dlatego, że może on zagrzewać specjalnymi zdolnościami swoich podwładnych do walki, podnosząc ich skuteczność na polu bitwy. Uważaj też na pułapkę znajdującą się w miejscu pobytu oficera #2, unikając jej w trakcie walk lub odpowiednio wcześnie ją rozbrajając.
Po zakończonej bitwie ponownie poświęć chwilę na zbadanie całej tej okolicy i wybierz kolejne drzwi prowadzące na południe #1 (M39, 3). Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo już wkrótce dotrzesz do największej lokacji jaskiń #2, gdzie przebywa dowódca Tal Vashoth (M39, 4).
Jak zapewne zauważyłeś, dowódca bandytów jest w stanie zagrzewać bandytów do walki z górnego balkoniku #1, przez co staczanie walk ze wszystkimi przeciwnikami w tej lokacji nie jest wskazane. Proponuję zastosować opisaną wcześniej sztuczkę, a więc wycofać się do jednej z poprzednich lokacji i zaczekać na przybycie zwykłych bandytów #2. Pozbycie się ich bez wsparcia lidera będzie znacznie prostsze.
Wraz ze zwykłymi bandytami powinien tu przybiec również Saarebas Tal Vashoth #1. Jest on nie tylko bardziej wytrzymały, ale może również rzucać zaklęcia, tak więc dobrze byłoby szybko się z nim rozprawić. Nie licz natomiast na to, że zjawi się tu również dowódca. Powróć do głównej lokacji i zacznij od wyeliminowania ostatniej grupy zwykłych bandytów. Do atakowania dowódcy Tal Vashoth przystąp dopiero wtedy gdy będzie on ostatnim przeciwnikiem na polu bitwy #2. Jest on w stanie się leczyć, ale mimo wszystko nie powinien stanowić bardzo dużego wyzwania dla Twojej drużyny.
Krok 3: Powrót do Javarisa
Warto oczywiście poświęcić chwilę na zbadanie ostatniego pomieszczenia jaskiń. Nie musisz powracać na szczęście do punktu startu. Zamiast tego otwórz pobliskie drzwi #1, a po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia na powierzchnię (M39, 5). Potwierdź chęć wybrania się za dnia do lokacji [Doki]. Po dotarciu na miejsce udaj się do niedostępnego do tej pory obozu qunari (M19, 7), znajdującego się w północno-wschodniej części tego obszaru. Zostaniesz tu zatrzymany przez strażnika przy bramie #2, ale po krótkiej rozmowie wpuści Cię on do środka.
Udaj się do miejsca, w którym stoi Javaris #1, a automatycznie załączona zostanie scenka z rozmowy z nim oraz z wodzem Arishokiem (M19, 8). Nie musisz się tu obawiać ryzyka wszczęcia walki z wojownikami qunari, ale na koniec rozmowy będziesz się mógł zachować na trzy sposoby #2:
- zasugerować Javarisowi żeby odszedł bez kłótni (prawa górna opcja dialogowa)
- wyrazić chęć otrzymania zapłaty (prawa środkowa opcja dialogowa): 4 suwereny
- zwrócić uwagę na to, że Javaris ma u Ciebie dług (prawa dolna opcja dialogowa): 3 suwereny
Warto dodać, że już po zakończeniu tego questu będziesz mógł odbyć nową rozmowę z Arishokiem, dowiadując się kolejnych rzeczy na temat qunari i wymieniając poglądy.