Obietnica prochu strzelniczego | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Obietnica prochu strzelniczego
Zleceniodawca: Javaris [Przełęcz Nieboszczyka]
Krok 1: Dotarcie do obozu bandytów
![]() | ![]() |
Quest ten otrzymasz automatycznie po zaliczeniu zadania Plotka: Obietnica prochu strzelniczego, a więc po odbyciu rozmowy z krasnoludem Javarisem #1 (M27, 2) i dowiedzeniu się o istnieniu bandytów Tal Vashoth. Po zakończonej rozmowie wybierz z mapy świata lokację [Okaleczone Wybrzeże] (M28, 1). Tu wybierz podróż południową ścieżką #2.
![]() | ![]() |
Podążaj teraz na zachód #1. Po drodze możesz wziąć udział w opcjonalnej scence z udziałem dalijskiej skrytobójczyni, a także zająć się dokładną penetracją całego tego obszaru. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do drugiej ścieżki prowadzącej na północ #2. Udaj się teraz w tym właśnie kierunku.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach będziesz musiał skręcić w prawo i wybrać ścieżkę prowadzącą na pobliskie wzgórze #1. Zostaniesz tu zatrzymany przez jednego z bandytów Tal Vashoth #2 (M28, 6), który nie będzie chciał z Tobą walczyć i jednocześnie ostrzeże Cię o swoich pobratymcach polujących na podróżników. Osobnika tego będziesz mógł zachęcić do współpracy poprzez wybieranie prawych dolnych opcji dialogowych, ale nie licz na to, że pomoże Ci w jakiś sposób w przebiciu się do miejsca pobytu dowódcy bandytów.
![]() | ![]() |
Na wrogo nastawionych bandytów wpadniesz już za kilka chwil. Nie radzę od razu wkraczać do kontrolowanego przez nich obszaru, bo zostałbyś przez nich zaatakowany z kilku różnych stron. Lepiej jest pozostać na wąskiej ścieżce i zaczekać na ich przybycie #1. Zanim dotrzesz na sam szczyt wzgórza do zlikwidowania będą jeszcze dwie inne grupy #2. Walki te nie wyróżniają się już niczym szczególnym.
Krok 2: Odnalezienie i zlikwidowanie dowódcy Tal Vashoth
![]() | ![]() |
Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów rozejrzyj się po okolicy za cennymi przedmiotami i skorzystaj z przejścia (M28, 7) prowadzącego do lokacji [Okaleczone Wybrzeże - Jaskinia Tal Vashoth] #1 (M39, 1). Kieruj się tu sukcesywnie na południe. Na bandytów Tal Vashoth wpadniesz po dotarciu do pierwszego większego pomieszczenia jaskiń #2. Wygrana przyjdzie Ci tu raczej z łatwością, zwłaszcza że na miejsce pokonanych wrogów nie pojawią się kolejni.
![]() | ![]() |
Warto oczywiście dokładnie zbadać wszystkie boczne pomieszczenia jaskiń, choć w celu kontynuowania misji musisz wybrać południowe drzwi #1. Zachowaj ostrożność, a to dlatego, że na południe od tego miejsca stacjonuje kolejna grupa bandytów (M39, 2). Dobrze byłoby pozostawić swoją drużynę nieco z tyłu i zachęcić kilku przeciwników do przybycia w to miejsce #2.
![]() | ![]() |
Dopiero po zlikwidowaniu części bandytów zaatakuj resztę. Istotne jest to żeby w miarę możliwości jak najszybciej pozbyć się oficera Tal Vashoth #1, a to dlatego, że może on zagrzewać specjalnymi zdolnościami swoich podwładnych do walki, podnosząc ich skuteczność na polu bitwy. Uważaj też na pułapkę znajdującą się w miejscu pobytu oficera #2, unikając jej w trakcie walk lub odpowiednio wcześnie ją rozbrajając.
![]() | ![]() |
Po zakończonej bitwie ponownie poświęć chwilę na zbadanie całej tej okolicy i wybierz kolejne drzwi prowadzące na południe #1 (M39, 3). Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo już wkrótce dotrzesz do największej lokacji jaskiń #2, gdzie przebywa dowódca Tal Vashoth (M39, 4).
![]() | ![]() |
Jak zapewne zauważyłeś, dowódca bandytów jest w stanie zagrzewać bandytów do walki z górnego balkoniku #1, przez co staczanie walk ze wszystkimi przeciwnikami w tej lokacji nie jest wskazane. Proponuję zastosować opisaną wcześniej sztuczkę, a więc wycofać się do jednej z poprzednich lokacji i zaczekać na przybycie zwykłych bandytów #2. Pozbycie się ich bez wsparcia lidera będzie znacznie prostsze.
![]() | ![]() |
Wraz ze zwykłymi bandytami powinien tu przybiec również Saarebas Tal Vashoth #1. Jest on nie tylko bardziej wytrzymały, ale może również rzucać zaklęcia, tak więc dobrze byłoby szybko się z nim rozprawić. Nie licz natomiast na to, że zjawi się tu również dowódca. Powróć do głównej lokacji i zacznij od wyeliminowania ostatniej grupy zwykłych bandytów. Do atakowania dowódcy Tal Vashoth przystąp dopiero wtedy gdy będzie on ostatnim przeciwnikiem na polu bitwy #2. Jest on w stanie się leczyć, ale mimo wszystko nie powinien stanowić bardzo dużego wyzwania dla Twojej drużyny.
Krok 3: Powrót do Javarisa
![]() | ![]() |
Warto oczywiście poświęcić chwilę na zbadanie ostatniego pomieszczenia jaskiń. Nie musisz powracać na szczęście do punktu startu. Zamiast tego otwórz pobliskie drzwi #1, a po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia na powierzchnię (M39, 5). Potwierdź chęć wybrania się za dnia do lokacji [Doki]. Po dotarciu na miejsce udaj się do niedostępnego do tej pory obozu qunari (M19, 7), znajdującego się w północno-wschodniej części tego obszaru. Zostaniesz tu zatrzymany przez strażnika przy bramie #2, ale po krótkiej rozmowie wpuści Cię on do środka.
![]() | ![]() |
Udaj się do miejsca, w którym stoi Javaris #1, a automatycznie załączona zostanie scenka z rozmowy z nim oraz z wodzem Arishokiem (M19, 8). Nie musisz się tu obawiać ryzyka wszczęcia walki z wojownikami qunari, ale na koniec rozmowy będziesz się mógł zachować na trzy sposoby #2:
- zasugerować Javarisowi żeby odszedł bez kłótni (prawa górna opcja dialogowa)
- wyrazić chęć otrzymania zapłaty (prawa środkowa opcja dialogowa): 4 suwereny
- zwrócić uwagę na to, że Javaris ma u Ciebie dług (prawa dolna opcja dialogowa): 3 suwereny
Warto dodać, że już po zakończeniu tego questu będziesz mógł odbyć nową rozmowę z Arishokiem, dowiadując się kolejnych rzeczy na temat qunari i wymieniając poglądy.