To, co pozostało (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 3: Zbadanie kryjówki zabójcy
Przygotuj się, bo niemal od razu po znalezieniu się w nowej lokacji zmuszony zostaniesz do stoczenia walki z potworami. W pierwszej kolejności warto zaatakować cienie #1, zwłaszcza że wiele z tych potworów będzie dysponowało dość krótkimi paskami zdrowia. Wyraźnie silniejszego demona gniewu zostaw sobie natomiast na koniec #2.
Po zakończonych walkach gra wyświetli krótką cut-scenkę z udziałem odnalezionej kobiety #1. Niestety, szybko okaże się, że jest to Alessa (M72, 2) a nie Leandra. Rozejrzyj się po okolicy, podnosząc między innymi nabazgraną notatkę #2 (M72, 3), którą warto oczywiście przeczytać.
Skieruj się teraz na północ i następnie skręć na zachód, podnosząc po drodze kolejną nabazgraną notatkę #1 (M72, 4) i odnajdując (automatycznie) amulet Leandry. Podążaj na zachód aż dotrzesz do pomieszczenia z łożem oraz swego rodzaju ołtarzykiem #2 (M72, 5). Musisz się niestety liczyć z tym, że do zlikwidowania będą tu kolejne potwory.
W tym przypadku nie warto się ociągać z eliminacją demona gniewu #1, a to dlatego, że wkrótce pojawią się tu kolejne silne potwory. Gdy tylko demon zginie przystąp do atakowania plugawców #2. Na koniec pozostaw sobie natomiast cienie, zwłoki oraz szkielety łuczników. W trakcie staczanych tu walk warto oczywiście dbać o stan zdrowia członków drużyny, ale nie wyczerpuj wszystkich mikstur i środków leczniczych, bo w ramach tego questu czeka Cię jeszcze jedna bitwa.
Po zakończonej bitwie gra wyświetli krótką cut-scenkę, w trakcie której postacie z drużyny zauważą, że kobieta z obrazu jest uderzająco podobna do Leandry. Poświęć teraz chwilę na zbadanie tej lokacji, oglądając księgę, otwierając kufry oraz podnosząc list z Kręgu #1 i ostatnią już nabazgraną notatkę #2.
Musisz teraz skierować się na południe. Po drodze dobrze byłoby zapisać stan gry, a także zbadać zawartość kufra skrywającego stanowiące element zestawu rękawice Enasalinu #1. Gdy tylko dotrzesz w nowe miejsce gra wyświetli scenkę ze spotkania z mordercą Quentinem #2 (M72, 6).
Krok 4: Odbycie rozmowy z Quentinem
Rozmowa z Quentinem może przebiec na dwa sposoby. Jeżeli nie współpracowałeś z Gascardem, to wybór opcji dialogowej nie odegra żadnej roli #1. Dowiesz się też niemal od razu, że Quentin uczynił z Leandry przerażający twór. Nieco ciekawiej zrobi się jeżeli Gascard towarzyszy drużynie. Quentin mianowicie go rozpozna, a ponadto w trakcie rozmowy z Gascardem ustalony zostanie fakt, że tak naprawdę nie poszukuje on mordercy swojej siostry, a pragnie jedynie posiąść moce nekromanty #2.
Rozmowa z udziałem Gascarda i Quentina może mieć dwa różne zakończenia. Jeżeli Varrik jest w drużynie, to w pewnym momencie rozmowy przeszyje strzałą ciało Gascarda #1, widząc w nim potencjalne niebezpieczeństwo. Jeżeli Varrika nie ma w drużynie, to postawiony zostaniesz przed wyborem opcji dialogowych. Możesz mianowicie #2:
- przekonać Gascarda, że Quentin źle postępuje (lewa dolna opcja dialogowa): sprawi to, że Gascard opowie się po Twojej stronie i pomoże Ci w pokonaniu Quentina
- podjąć decyzję o zlikwidowaniu obu magów (prawa górna opcja dialogowa): sprawi to, że do pokonania będą Quentin oraz Gascard
- poprosić Gascarda o zmianę decyzji (prawa dolna opcja dialogowa): próba zakończy się niepowodzeniem i musisz się liczyć z tym, że do pokonania będą Quentin oraz Gascard
Wszystkie opisanej powyżej warianty prowadzą do konieczności stoczenia długiej bitwy z Quentinem. Jedyną różnicą jest to czy weźmie w niej udział Gascard i którą ze stron będzie reprezentował.