Gorzkie lekarstwo (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Po chwili gra załączy scenkę z rozmowy z Oraną #1 (M61, 3). Możesz zadać jej dodatkowe pytanie na temat Magister Hadriany, a następnie będziesz musiał podjąć decyzję co z nią zrobić:
- podarowanie Oranie pieniędzy (prawa górna opcja dialogowa): stracisz w ten sposób aż 10 suwerenów; +10 punktów do przyjaźni z Fenrisem
- zaoferowanie Oranie pracy (prawa środkowa opcja dialogowa): musisz w tym przypadku wybrać #2 czy chcesz jej płacić (+5 punktów do przyjaźni z Fenrisem) czy ma się stać Twoją niewolniczką (+5, +10 lub +15 punktów do rywalizacji z Fenrisem)
- zignorowanie prośby Orany o pomoc (prawa dolna opcja dialogowa)
Po zakończonej rozmowie pozostań w tym miejscu i rozejrzyj się za kufrem (M61, 4) skrywającym przedmiot, który uaktywni inny quest towarzysza.
Odblokowany quest towarzysza: Anders: amulet tevinterskiego Zakonu
Ruszaj na zachód. W nowym pomieszczeniu czeka Cię bitwa ze zdecydowanie większą grupą łowców niewolników, tak więc warto już rozważyć wykorzystywanie pułapek ogniowych na swoją korzyść #1. Nie zapomnij jednak o tym żeby w miarę możliwości szybko pozbyć się towarzyszącego wojownikom wrogiego maga #2.
Zdecydowanie radzę zbadać okoliczne kufry, a to dlatego, że w jednym z nich znajduje się ulepszenie zbroi dla Fenrisa #1. Idź teraz na północ i następnie skręć na wschód. Już za chwilę dotrzesz do pomieszczenia, w którym przebywa Magister Hadriana #2 (M61, 5), tak więc dobrze byłoby odpowiednio wcześnie zapisać sobie stan gry.
Krok 4: Pokonanie Magister Hadriany
Nie sugeruj się tym, że Magister Hadriana będzie początkowo nieaktywną postacią, gdyż dołączy ona do walk po upływie kilku sekund #1. Wyczekuj momentów, w których przestanie działać jej bariera ochronna i rozkazuj wtedy wszystkim członkom drużyny przeprowadzanie ataków na jej postać #2.
Głównym powodem, dla którego warto atakować głównie Hadrianę #1 jest to, że pokonanie jej doprowadzi do zakończenia całej bitwy, nawet jeżeli nie zginą inne potwory. W sytuacjach, w których Hadriana jest nietykalna z uwagi na barierę przerzucaj chwilowo swoją uwagę na cienie #2, gdyż to one stanowią większe zagrożenie od łowców niewolników, zwłok i szkieletów łuczników.
Krok 5: Przesłuchanie Magister Hadriany
Pokonanie Magister Hadriany doprowadzi do zainicjowania scenki z rozmowy z tą postacią #1, w trakcie której podziela się ona wiadomością, że Fenris ma siostrę. Hadriana zaoferuje udzielenie szczegółowych informacji na temat jej położenia oraz tożsamości w zamian za jej wypuszczenie. Możesz się teraz zachować na cztery zasadnicze sposoby #2:
- oddać decyzję w ręce Fenrisa (lewa górna opcja dialogowa)
- obiecać wypuszczenie Hadriany w zamian za wyjawienie informacji (prawa górna opcja dialogowa)
- zasugerować Hadrianie żeby najpierw wszystko wyjawiła (prawa środkowa opcja dialogowa): kobieta na to nie przystanie i ta opcja dialogowa zniknie z listy wyboru
- zignorować propozycję Hadriany (prawa dolna opcja dialogowa)
Niezależnie od wybranego wariantu Fenris przejmie inicjatywę i wydobędzie siłą pożądane informacje #1, a następnie dokona egzekucji na Hadrianie. Możesz na to w różny sposób zareagować (jedna z nich związana jest z kontynuowaniem romansu z elfem #2), przy czym nie będzie to miało żadnego wpływu na dalszy przebieg tego questu. Najlepszy wariant to zyskanie 15 punktów przyjaźni w relacjach z Fenrisem, a najgorszy (zwrócenie mu uwagi żeby nie mówił źle o magach) to zyskanie 5 punktów rywalizacji.
Krok 6: Powrót do posiadłości Hawke'ów
Skorzystaj z wyjścia znajdującego się w tej samej sali, w której walczyłeś z Hadrianą (M61, 6) i wybierz podróż do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Będzie tu już na Ciebie czekał Fenris (M14, 15), z którym odbędziesz dłuższą rozmowę #1. Możesz się zachować na cztery sposoby:
- kontynuować romansowanie z Fenrisem (lewe dolne opcje dialogowe) #2: +10 punktów do przyjaźni z Fenrisem
- przypomnieć, że Fenris obiecał wypuścić Hadrianę zanim ją zabił (prawe górne opcje dialogowe): +20 punktów do przyjaźni z Fenrisem
- zapytać Fenrisa dlaczego chciał żeby Hadriana mu się wymknęła (prawe środkowe opcje dialogowe): +15 punktów do przyjaźni z Fenrisem
- uznać, że Hadriana zasługiwała na śmierć i poprosić Fenrisa o to żeby odszedł (prawa dolne opcje dialogowe): musisz potwierdzić swoją decyzję o chęci rozstania się z elfem; +5 punktów do rywalizacji z Fenrisem
Warto w tym miejscu dodać, że jeżeli zatrudniłeś spotkaną w jaskiniach łowców niewolników Oranę, to odnajdziesz ją w posiadłości i będziesz z nią mógł porozmawiać.