Nowa ścieżka (2) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 3: Spotkanie z Opiekunką Marethari
Przed Tobą dwie scenki. W trakcie pierwszej z nich Merrill poinformuje Cię, że nie ma tu już spętanego ducha #1 i nie wie co się z nim stało. Wkrótce w jaskini pojawi się Opiekunka Marethari #2 (M90, 3), wyjaśniając całą sytuację. Dowiesz się mianowicie, że nie chcąc doprowadzić do śmierci Merrill Opiekunka uwięziła demona pychy wewnątrz siebie. Bestia po chwili ukaże się w swojej prawdziwej formie, a Ty zmuszony zostaniesz oczywiście do przystąpienia do nowej bitwy.
W przeszłości walczyłeś już zapewne z demonami pychy, tak więc powinieneś wiedzieć jak należy się zachować. Gwoli przypomnienia, musisz oddelegować do atakowania potwora co najmniej jednego wojownika #1, a słabszych członków drużyny utrzymywać na dystansie. Uważaj jednocześnie na silne ataki demona w walce wręcz oraz o uderzenia w ziemię w jego wykonaniu #2.
Po pozbawieniu demona pychy około połowy paska zdrowia obejrzysz krótki filmik, po czym przystąpisz do dalszych walk. Tym razem demon będzie już w stanie wytwarzać niebieski słup światła. ZA WSZELKĄ CENĘ go unikaj, gdyż w przeciwnym wypadku członkowie drużyny zostaną w nim na kilka sekund uwięzieni #1. Atakuj demona pychy do momentu, w którym straci cały pasek zdrowia #2.
Gra powinna teraz wyświetlić nową cut-scenkę z udziałem Opiekunki Marethari, która chwilowo odzyska kontrolę nad swoim ciałem #1. Na koniec rozmowy będziesz się mógł zachować na dwa zasadnicze sposoby #2.
Jeżeli wybierzesz górną opcję dialogową, to uznasz, że to już koniec bitwy. Merrill zostanie wtedy niespodziewanie dźgnięta sztyletem #1. Elfka nie zginie (odniesie tylko jedną trwałą ranę), ale zmuszony zostaniesz do ponownego przystąpienia do walk z demonem pychy #2. Tak jak wcześniej, Twoim celem będzie pozbawienie potwora całego paska zdrowia.
Jeżeli wybierzesz dolną opcję dialogową #1, to przypomnisz zgromadzonym tu osobom, że śmierć Opiekunki Marethari jest jedynym rozwiązaniem problemu obecności demona. Opiekunka popełni w tym momencie samobójstwo #2 i nie będziesz musiał po raz kolejny walczyć z demonem pychy.
Krok 4: Wyjście z jaskini demona
Niezależnie od wybranego rozwiązania doprowadzisz do śmierci Opiekunki Marethari #1. KONIECZNIE zbadaj jej ciało przed wyjściem z jaskiń #2, a to dlatego, że odnajdziesz między innymi kostur Pochodnię Falon'Dina oraz ulepszenie zbroi dla Merrill.
Po powrocie do lokacji [Rozdarty Grzbiet] (M25, 23) zostaniesz zatrzymany przez Fenarela, Inelię i kilka innych dalijskich elfów #1. Starannie przemyśl wybór kwestii dialogowej, którego dokonasz na sam koniec spotkania #2:
- poinformowanie elfów, że Marethari była opętana przez demona (prawa górna opcja dialogowa): doprowadzi to do wszczęcia walk
- rozkazanie elfom żeby się wycofały (prawa środkowa opcja dialogowa): doprowadzi to do wszczęcia walk
- zrzucenie na siebie pełnej odpowiedzialności (prawa dolna opcja dialogowa)
Jeżeli wybrałeś jeden z dwóch wariantów związanych z wszczęciem walk, to w pierwszej kolejności zajmij się szybką eliminacją Fenarela i Inelii #1. Dopiero po zlikwidowaniu tych postaci przystąp do atakowania dalijskich łuczników i dalijskich skrytobójców #2. Na sam koniec pozostaw sobie dalijskich wojowników.
Pokonanie obecnych w tej lokacji elfów nie załatwi niestety sprawy, a to dlatego, że po dotarciu do obozu Dalijczyków (M25, 3) zostaniesz zaatakowany przez wszystkie obecne tam postacie #1. W początkowej fazie walk skup się przede wszystkim na wyeliminowaniu dalijskich łowców i dalijskich skrytobójców #2, powstrzymując ich przed dokonywaniem ataków z zaskoczenia.
Dopiero po rozprawieniu się z łotrzykami przystąp do atakowania pozostałych elfów. Zachowaj ostrożność przede wszystkim podczas pojedynku z Mistrzem Ilenem #1 (jest on bardzo wyszkolonym wojownikiem), Arianni, Junarem, Mareną oraz Hahrenem Paivelem #2. Na koniec zostaw sobie słabsze elfy, ale bądź gotowy także do likwidacji tych przeciwników, którzy dołączą do walk nieco później. Niestety, żaden z elfów nie pozostawi po sobie szczególnie cennych skarbów.
Jeżeli w trakcie spotkania po wyjściu z jaskiń wybierzesz prawą dolną opcję dialogową, to zrzucisz na siebie pełną odpowiedzialność za dotychczasowe wydarzenia #1. Pozwoli Ci to na uniknięcie bitwy. Tyczy się to także dalijskich elfów w obozowisku, które nie będą musiały zginąć. Nie będą one już jednak chciały mieć więcej do czynienia z Merrill #2, tak więc jeżeli zdecydujesz się na powrót do obozu z nią w drużynie to również zostaniesz zaatakowany.