Odstępca (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Krok 3: Pokonanie Sir Alrika w walce
Po dotarciu na miejsce zauważysz, że Sir Alrik złapał już Czarodziejkę Kręgu Ellę #1 i że planuje ją "wyciszyć". Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej #2 zmuszony zostaniesz do pokonania templariuszy w bezpośredniej walce. Zauważ jednocześnie, że wraz z rozpoczęciem walk Justynian ponownie przejął kontrolę nad Andersem.
Sporym utrudnieniem będzie oczywiście niewielka powierzchnia pola bitwy, ale nie radzę go od razu opuszczać. Gdy tylko rozpocznie się bitwa rozkaż swoim ludziom żeby skupili swoje ataki na Sir Alriku #1, gdyż jest on w stanie podnosić umiejętności bitewne swoich podwładnych. Dopiero po zlikwidowaniu Alrika warto podjąć decyzję o wycofaniu się do jednej z poprzednich lokacji lochów #2.
Nie myśl, że będzie teraz łatwiej, bo do zlikwidowania jest wielu templariuszy, którzy są wytrzymali i których ataki zadają spore obrażenia. Proponuję skupić się przede wszystkim na sprawnej eliminacji dwóch templariuszy łowców #1, albowiem ich ataki z zaskoczenia bywają zabójcze. Na koniec pozostaw sobie "zwykłych" templariuszy #2. Przez całą bitwę dbaj o stan zdrowia swoich podwładnych, gdyż w wyniku ataków templariuszy będą zapewne szybciej tracili energię życiową.
Po zakończonych walkach gra automatycznie wyświetli scenkę z udziałem Andersa, nad którym kontrolę nadal będzie sprawował Justynian. Szary Strażnik będzie chciał zlikwidować uratowaną Ellę, twierdząc, że jest już za późno na to żeby ją uratować. Na sam koniec tej rozmowy możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby:
- stanowczo zabronić zamordowania Elli (lewa dolna opcja dialogowa) #1: sprawi to, że Anders już teraz odzyska kontrolę nad swym ciałem, dzięki czemu kobieta przeżyje; +15 punktów do przyjaźni z Andersem
- spróbować przemówić Andersowi do rozsądku (dowolna prawa opcja dialogowa): niezależnie od wybranej kwestii dialogowej spośród trzech dostępnych scena zakończy się zamordowaniem Elli #2
W obu przypadkach Anders powróci do swojej kliniki, ale nie musisz się obawiać konieczności podróżowania z mniejszą drużyną, bo nie spotkasz już w tej lokacji żadnych potworów.
Krok 4: Odszukanie dokumentów i powrót do kliniki
Niezależnie od tego czy Ella zginęła czy zdołała ujść z życiem musisz zlokalizować ciało Sir Alrika i zbadać je, zabierając ze sobą dokumenty Alrika #1 oraz przy okazji świetną zbroję Niezgodę. Zanim opuścisz tę lokację koniecznie rozejrzyj się też po okolicy, albowiem w jednej ze skrzyń #2 odnajdziesz ulepszenie zbroi dla Andersa.
Możesz już skorzystać z wyjścia z lochów #1 (M66, 5), dzięki któremu powrócisz do lokacji [Mrokowisko] (M23, 14). Jeżeli uratowałeś Czarodziejkę Kręgu Ellę, to po wyjściu z lochów będziesz z nią mógł odbyć krótką rozmowę. Najważniejsza jest jej końcowa część #2, kiedy to możesz doradzić Elli żeby udała się w bezpieczne miejsce (prawa górna opcja dialogowa) lub powróciła do Kręgu (prawa dolna opcja dialogowa). Jeżeli Ella została zamordowana przez Andersa, to krok ten zostanie oczywiście pominięty.
Pozostało Ci już tylko odbycie końcowej rozmowy z Andersem w lokacji [Mrokowisko - Klinika Andersa] (M23, 2). O dziwo, będzie miała ona bardzo zbliżony przebieg niezależnie od tego czy Szary Strażnik zamordował Ellę czy nie. Jeżeli chcesz zdobyć punkty przyjaźni w relacjach z Andersem (maksymalnie 25), to nie wybieraj od razu na samym początku lewej dolnej opcji dialogowej, tylko na spokojnie porozmawiaj z Andersem (jedna z dostępnych opcji dialogowych jest związana z romansowaniem #1). Jeżeli chcesz zyskać punkty rywalizacji w relacjach z tą postacią, to wybieraj prawe dolne opcje dialogowe. Na koniec rozmowy będziesz go mógł wtedy poprosić o odejście z drużyny #2, zdobywając w ten sposób aż 35 punktów rywalizacji.